geluid van de motor

hoi

ik heb een vraag ik wil graag een nitro auto ik heb er al eentje op het oog van hpi. bij een modelbouwzaak in gorinchem. dus vandaar dat ik hier op dit forum ben en in deze wereld want ik ben ok begonnen met modelbouw boten en daar van heb ik er nou 1 varen. maar ik zag die aanbieding bij die winkel van 200 euro helemaal compleet dat vond ik nie gek dus ik moet er nog over na denken en nog over leggen met ouders. maar dan is mijn vraag over het geluid van de motor en uitlaat dat is nog wel vrij hard maar kan je daar erg mee veranderen dus dat het nog zachter wordt dat het niet meer zo scherp wordt of zit dat er niet bij ik lees het wel gr. harmjan

Hey koor
Je kan er dan een andere uitlaat op zetten maar je prestaties gaan dan wel achteruit.
Groeten Dennis:D

modelbouw motoren maken alleen hoge geluiden omdat ze hoge toeren maken en dat zal ook zo blijven. je kan ze niet echt dempen.

Je kan hem wel een beetje dempen maar niet veel.
Dus koop een hpi savage xl:D
Want die is het stilste whahaha:mrgreen::-D
Groeten Dennis:cool:

Ik begin spontaan te huilen van jou dennis.. er wordt je meerdere malen gevraagt je antwoorden even beter uit te leggen en te stoppen te roepen dat je xl het zo goed doet en die zo goed is, en nog ga je door...

Is de auto een 1:8 of een 1:10, want 1:10 is wat stiller dan de grotere broertjes..
Uitlaat: er zijn stillere, meer kamers, betekend minder geluid,de meeste uitlaten met meer kamers, tegenovergesteld wat Dennis beweerd, geven meer power dan de normale holle pijpen...
Siliconen residuvangers aan de uitlaat maken dempt het geluid ook al iets meer..

PS: dennis, ik weet zeker dat mijn XSS met LRP .28 en HN 2 kamer truggy pijp stiller is als jouw xl...

Sorry anko
Ik bedoelde het surcasties:p
Groeten Dennis

vanaf dat je boven de 3cc gaat maakt hij een zeer leud geluid kun je niets aan doen.
als je bij hpi gezocht hebt is een mt2 of firestorm het stilst..
als je stil wilt moet je dus zeker geen savage kopen en zeker geen xl! want dat is oorverdovend als je ernaast gaat staan :D

Mods, kunnen jullie Dennis niet blacklisten? Ik wordt helemaal niet goed van de zinloze antwoorden van deze jongen. Of waarschuw hem of zo...lees zijn berichten eens terug, echt compleet kansloos. Volgens mij ben ik niet de enige!

Laten we het anders doen.....

Hey koor
Je kan er dan een andere uitlaat op zetten maar je prestaties gaan dan wel achteruit.
Groeten Dennis:D

Heb je dit goed getest en ervaren?
Leg eens uit welke theorie er achter zit.

Om mijn kant van het verhaal uit te leggen..... Een uitlaat maakt of breekt de prestaties van een 2-takt motor, met name de resonantie (lengte van het systeem) is bepalend. Dat je een uitlaat koopt die tegen valt kan gebeuren maar dan zal je met de lengte van de uitlaatbocht kunnen spelen om hen correct op je motor te laten functioneren. Sterker nog, als je goed in zijn resonantie komt zal de motor mooi zoemen ipv. knetteren.

Meestal zal een "tuned" pijp beter presteren dan het standaard dingetje wat RTR geleverd wordt.

Mods, kunnen jullie Dennis niet blacklisten? Ik wordt helemaal niet goed van de zinloze antwoorden van deze jongen. Of waarschuw hem of zo...lees zijn berichten eens terug, echt compleet kansloos. Volgens mij ben ik niet de enige!

Waarschuwing verstuurd..

Robert

Als je vind dat nitro te veel lawaai maakt kun je overwegens om misschien op electro te gaan rijden. heb je ook mooie wagens hoor.
je hebt zelf de keus wil je in de buurt rijden dan is electro het makkelijks. kan je snel naar een afgelegen plaats dan kan je toch overwegen om nitro te pakken.
als je budget 200 euro is. dan zou ik het bij die aanbieding houden

over het stiller maken lees roelofs antwoord dan maar. ;)

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om een nitro iets stiller te maken, maar echt stil wordt hij nooit. Bovendien gaat het om de vraag of je buren het stil genoeg vinden, en wat je ook doet, het antwoord daar op zal NEE zijn.

Dus: met brandstof auto's gaan rijden waar mensen er geen last van hebben. Is dat geen optie, moet je elektro gaan rijden.

Er zijn toch genoeg plekken in Gorkum waar je mooi kunt rijden? (Offroad)...

Bij welke modelbouw winkel in gorkum is het?

ik kom zelf ook uit de buurt van gorkum

ja als je iets zeer stils wilt moet je naar electro gaan
ik heb ervaring met beide nitro en electro en ik verkies zeker electro moet dan wel brushless zijn anders is er ook neit veel leuks aan:D

prestaties zijn zelf meestal bij electro brushless
en je kunt een hele tijd rijden met lipo's en nooit meer dat ''startprobleem'':D

misschien nog even doorsparen totdat je rond de 250-300euro hebt en dan kunt je wel een mooi 2dehandsje kopen

Back