geluidmodule trophy truck

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
S

SCRT Pilot

Guest
Hoi,

Ik weet dat er bij modelvrachtwagens geluidsmodules gebruikt worden om een levenecht geluid te maken tijdens het rijden.

Is het mogelijk ipv een vrachtwagengeluid een geluid van een trophy truck te programmeren? Een officiele trophy truck heeft een V8 atmosferische motor. Voor mij mag het ook het geluid van een geblazen motor zijn omdat ik een SCRT heb waarbij bi-turbo ook voorkomt.

Heeft iemand de mogelijkheid een module te programmeren en wat kost een module ongeveer met een watervaste behuizing en luidspreker?

Alvast bedankt,

Leo

Hoi Leo,
neem eens een kijkje bij deze link:
BEIER-Electronic

Daar staat een USM-RC geluidsmodule die je helemaal zelf kan programmeren.

Als je dat zou willen, kan je dus ook het geluid van een trophy truck er in zetten met alle mogelijkheden vandien.

Je zou alleen zelf een opname moeten regelen van de geluidsample.

Bedankt,

Zal daar op het forum in mijn beste Duits (ahum) eens vragen wat ik nodig heb en of iemand me aan een geluidssample in het goede format kan helpen.

Vanwege de prijs zal het nog even moeten wachten maar lijkt me wel echt iets toevoegen aan het model.

je zou ook eens kunnen kijken voor een tamiya mf unit.
die kan diesel en v 8 geluid produceren.
maar ook een hele partij verlichting maar dat is misschien te veel voor je.
kosten ongeveer 200 euro op e-bay

je zou ook eens kunnen kijken voor een tamiya mf unit.
die kan diesel en v 8 geluid produceren.
maar ook een hele partij verlichting maar dat is misschien te veel voor je.
kosten ongeveer 200 euro op e-bay

Ik zal eens kijken, ik ben bang dat op zich de V8 wel goed is maar omdat het denk ik voor vrachtwagens is het gesimuleerde toerental te laag zal zijn of de pitch (zo heet dat toch?) moet instelbaar zijn. Of het moet V8 in het algemeen zijn wat erin geprogrammeerd is.

ik maak even een foutje het moet een mfc unit zijn.
deze worden trouwens niet alleen voor trucks gebruikt maar ook voor de hilux en dergelijke(de nieuwe 3 speed crawlers)
ik weet natuurlijk niet wat jouw wensen precies zijn maar voorzover ik weet heeft deze unit een heel leuk v8 geluid en de mogelijkheid om de auto te laten ""schudden"" op het gas.(net als een echte auto met v8)
maar er zal natuurlijk wel meer keuze zijn.

ik weet natuurlijk niet wat jouw wensen precies zijn maar voorzover ik weet heeft deze unit een heel leuk v8 geluid

Deze gave video geeft aardig weer wat ik zoek:

Vooral die auto rond 1 min. geeft mij kippevel, mja dat heb ik dan weer :) En 1:16 is ook erg gaaf!

Laatst bewerkt door een moderator:
ik maak even een foutje het moet een mfc unit zijn.
deze worden trouwens niet alleen voor trucks gebruikt maar ook voor de hilux en dergelijke(de nieuwe 3 speed crawlers)
ik weet natuurlijk niet wat jouw wensen precies zijn maar voorzover ik weet heeft deze unit een heel leuk v8 geluid en de mogelijkheid om de auto te laten ""schudden"" op het gas.(net als een echte auto met v8)
maar er zal natuurlijk wel meer keuze zijn.

klopt dat is de MFU-02 die is idd gemaakt voor de Hi-luxe en F-350

V-8 geluid (niet geblazen) 2 soorten en MP3 ansluiting
licht + disco licht
rem geluiden enz enz

ps net filmpje gezien het is een straat auto geluid geen race motor zoals op het filmpje

Helaas heb ik geen trophy truck ter beschikking, iemand die de zijne ter beschikking stelt?

In ruil daarvoor mag je mijn SCRT een weekend lenen :mrgreen:.

Ga ik binnenkort ook doen alleen de pest is dat er vrijwel altijd muziek doorheen gedraaid wordt terwijl de mooiste muziek al onder de motorkap vandaan komt.

Welke format is nodig? WAV MP3 MP4 FLV of iets anders? Kan Nero dat omzetten?

Back