Geluids module maken

• Topicstarter Topicstarter Arjan Hansen
  • Startdatum Startdatum
A

Arjan Hansen

Guest
Hallo allemaal,

ik ben op dit moment bezig met een Tamiya 1/16 Gepard om te bouwen naar een nederlandse Cheetah (OA Airco unit mkn, andere radar ,radar steun, Rook granaat werpers veranderen, andere vuurmonden)... Ik wil echter ook een geluids module erin bouwen... ga namelijk proberen de diverse geluids effecten op te nemen (er staat er 1 op mn werk nl :P)... motor start,motor uit, stationair en rijdend zijn geen probleem, toren draaien ook niet maar weet niet goed waar ik 't schiet geluid vandaan moet halen en om t daarna in een module te krijgen....

Heeft iemand hiermee ervaring en zo ja , hoe kan ik het , het beste doen???

Met vriendelijke groeten,

Arjan

Hallo,

ik heb eigenlijk geen idee, je zou misschien MP3-bestandjes moeten maken, maar hoe laat je ze dan op het juiste moment afspelen?

Gr.
Taco.

velleman heeft een opname en afspeel bouwpakket waar je geluiden mee kan opnemen en afspelen doormiddel van een draai schakelaar.
ipv van de schakelaar kan je relais of schakelaars nemen en ga is bij een schiet club kijken voor wat geluid opnames wie weet

MP-3 speler er in met een kleine versterker.

Maar... ik ken de Gepard: waar laat je de box? Het ding zit vrij vol, zeker met de torendraai-inrichting, elevatie-systeem en radarmotor...
En de volgende vraag: ga je de vertraging ook ombouwen naar twee motoren?

Qua geluidsopnames ben je denk ik op een schietclub niet echt aan het juiste adres (totaal andere schot geluiden), het is toch wel een vrij apart geluid als hij staat te "pruttellen".

Misschien kun je ook eens deze thread op BTN in de gaten houden http://www.battletanksnederland.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1568 toevallig ook recent gestart.
Ik heb daar ook een "in actie" filmpje geplaatst, hoor die dingen eens ratelen ;-)

Garoeten,
Hugo

Eén opmerking op dat filmpje:
't Is inderdaad een demofilm, waarbij de schutter bijna de halve munitievoorraad aan brisantgranaten op mag schieten. (Wat zal die vent een lol gehad hebben :lol:)
In gevechtssituaties of op de schietbaan vuurt een Cheetah over het algemeen een 'burst' van 5 tot 10 patronen per vuurmond.
("VuurDE" moet ik bijna zeggen, want volgende maand gaat een NL Cheetah het laatste schot van dit wapensysteem afvuren...
En daarna is de Cheetah historie, en heeft de Lua alleen nog maar raketsystemen en een enkele .50 op 4-pootaffuit voor luchtnabijbeveiliging. :cry:

He bah :| geef mij maar zo'n snelvuurkanon hoor of een lekkere gatling, heerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrlijk geluid 8)

:lol:
Het boordkanon van de A10 Thunderbolt II... als die piloot een enorme scheet laat :oops: 2.100 schoten per minuut! Jammer dat hij maar voor 12 seconden munitie aan boord heeft.

Maar goed, met de 25mm van de YPR-PRI kan je ook een aardig stuk wegratelen hoor... Dat kanon heeft 4 standen:
* Schot voor schot: Nou ja, oké... aardig.

* 163/3: salvo's van 3 patronen, met een vuursnelheid van 163 schoten per minuut: is al wat leuker.

* 610/10: Salvo's van 10 patronen met de maximale vuursnelheid, 610 patronen per minuut.

* En dan heb je nog het 'nood-afvuurpedaal', onderin de toren: als je daarop trapt, gaan alle patronen die in één van de twee munitiekasten zitten, met een tempo van 610 per minuut de loop uit.

Die laatste stand wordt nauwelijks gebruikt, alleen als de electrische afvuurinrichting om een of andere reden niet werkt. Ik heb het een paar keer gezien: het is best spectaculair, zowel bij het kanon zelf, maar ook op het doel waarop geschoten wordt... Op 1.000 meter ligt het gemiddelde trefpunt van al die schoten ongeveer 40 cm uit elkaar... Daar wil je NIET zijn!

He Roel wat een heerlijkheden rollen er weer uit je toetsenbord :wink:
Misschien moet die jongen toch maar eens een dagje met jou mee op pad met een geluidsrecorder onder zijn arm voor zijn Pruttel geluiden :roll:

Kick...

Zo, ff dit oude draadje naar boven halen :)
Maar dit leek mij wel de moeite waard voor het volgende...

Afhankelijk van het budget...
Maar hier een perfekt geluidsmodule, die je met USB aan je PC kunt koppelen.
(er worden standaard al geluiden meegeleverd voor diverse tanks)

Hier zitten ook diverse licht-aansluitingen op !
Als je 2 motoren hebt, ook dat is geen probleem.

Zelf gebruik ik hem voor mijn RC-trucks 1/16 - 1/14, zie hier mijn topic:
realistische-sound-combi-met-rijregelaar

Er zijn vele mogelijkheden mee te bedenken :)
Bijv. een schiet-effect, je kunt dan gelijktijdig met het schiet-geluid een LED aansturen...
die op het geluid-ritme reageerd !

Indien er vragen over zijn, laat het maar weten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back