Beste 3D-R,
bij een competitie moet er gekeken worden naar de kwaliteit van het programma dat een piloot vliegt. Ik vind het hier niet gepast om een uiterst hoge K-factor te zetten op geluid. Je kijkt dan niet langer naar de kwaliteiten van het programma, maar zit je een halve vlucht af te vragen of dat geluid nu een 6 of een 8 verdiend? Kan jij je een WK F3A voorstellen waar ze punten op geluid gaan zetten? Geluid mag niet doorslaggevend zijn op de punten, het zegt immers niets over je kwaliteiten als piloot.
Met een 3blad kan je kist wel een beetje stiller zijn, maar eerlijk gezegd, ik vlieg liever met een 2blad. Een 2blad met breed blad geeft me net de goede remmende werking die ik nodig heb om de snelheid uit de downlines te halen.
Vlieg je mee in de F3M-scene en is jouw kist de stilste van allemaal? Proficiat! Wat is dan je setup?
Ik vind het erg zwak van je dat je je eigen naam nog niet eens durft bekend maken. Volgens mij kom je hier gewoon wat mensen opjagen met alweer een zinloze discussie over geluid dat momenteel niet onder een bepaalde DB waarde kan. Geef er dan liever een echte oplossing voor.
Ik vlieg op een club waar geluid van weinig belang is, we staan gewoon in the middle of nowhere. Ik vlieg met een stille demper, inlaat via de romp, hydromount, gfk schroef,... Is dit dan geen engagement om het ietwat stiller te doen? Ik kom m'n motor net zo goed star ophangen, 2 kamerdemper eronder en een houten 26*12 erop. Zonder dat ik er iemand mee stoor.
Ik wacht op een 3D vluchtje van 3D-R, met een model van minimum 2m50, dat onder de maximale toegelaten db waarde blijft en zo dus de omgeving niet belast. Ook mag hier geen smoke systeem ingebouwd zijn, want de rookolie is eveneens belastend voor de omgeving. Hij komt dan ook nog eens met de fiets naar het veld, want met de auto zou een te grote belasting zijn op de omgeving.