Geluidsmodule voor de Wedico Scania Highline

Discussie in 'Model truckers' gestart door Bramza, 1 mei 2017.

  1. Bramza

    Bramza

    Lid geworden:
    4 jun 2016
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ik heb op internet rond zitten snuffelen voor een geluidsmodule voor mijn Wedico Scania, ik heb aardig wat gevonden maar ik weet niet welke ik het beste kan kiezen. Mij leek de Beier USM RC-2 wel een mooie set want daar zit ook licht bij. Maar ja... Welke moet ik nou kiezen?? :weetnie: Hieronder heb ik een lijst staan met modules die me wel wat leken.

    Beier USM RC-2
    Servonaut SMX Soundmodule
    Servonaut SMT Soundmodule
    En nog een paar Ebay geluidsmodule's.

    Hopelijk weet een van jullie welke geluidsmodule het beste/mooiste is voor mijn Scania.

    - Bram
     
  2. Bramza

    Bramza

    Lid geworden:
    4 jun 2016
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Apeldoorn
    En ja, na een lange tijd ben ik weer levend op het forum. :yes:
     
    Jeroen85 vindt dit leuk.
  3. zeagle

    zeagle

    Lid geworden:
    5 apr 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Alkmaar
    Hoi Bram,

    Ik heb zelf de Beier USM RC-2 en zou geen ander meer willen. Dit omdat de module helemaal programmeerbaar is en je de module dus zo in kan stellen dat hij zich precies gedraagd zoals je dat zou willen. Bij mij zit hij in een 4 assige haakarm motorwagen en alles verloopt via de Beier. Geluid, wav speler (alsof er een radio speelt), licht waaronder zwaailampen d.m.v. looplicht, flitsers, etc. Ik heb zelf ook de extensie module en de infrarood module voor in de aanhanger. De extensie module was voor mij een must om een extra servo aan te sluiten. Voor de aanhanger heb ik ook twee flitsers aangesloten een een servo voor een rem die op de middelste as van de aanhanger is aangesloten.

    Heb nog een tweede auto waar nu een compleet Robbe systeem in zit, maar deze ga ik met de tijd zeker vervangen.

    Succes met je keuze en hoop dat anderen eventueel wat kunnen vertellen over de Servonaut.
     
  4. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Bram,

    Ik heb 5 sets te gelijk gekocht van de Beier USM 2 voor mijn modellen, helaas heb ik er nog geen ervaringen mee, maar ik weet dat er bij onze club (MBVP) leden zijn die er mee rijden/gebruiken heel tevreden zijn, legio instelmogelijkheden, je kan de module zelf programmeren met div. motorgeluiden van div. auto merken en goedkoper dan Servonaut.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  5. Bramza

    Bramza

    Lid geworden:
    4 jun 2016
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Apeldoorn
    Oké! Bedankt!
     
  6. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    De geluidset van Wedico is ook heel goed en dosseert het geluid het meeste mooi omdat op de Buhler motor een meenemer op de collector word geplaatst en daardoor het toerental goed kan bepalen en het geluid daarom gelijk loopt aan de snelheid. Bij veel andere merken staat de truck als stil alleen moet het geluid in toeren nog afnemen. Ook is de Wedico print het kleinst van allemaal, en makkelijk uit te breiden met lampen omdat op de kleine print hiervoor al extra poorten zitten, bij Beier moet je hiervoor uitbreidings dingen voor aanschaffen.
     
  7. zeagle

    zeagle

    Lid geworden:
    5 apr 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Alkmaar
    Hoi Ghossie,

    Ik heb zelf de standaard Beier USM RC2 module. Op deze module zitten gewoon poorten voor het aansluiten van je verlichting. Hoef je niets extra's bij te kopen hoor. Daarnaast kan je het gedrag van het motorgeluid helemaal instellen. Mocht je dus al stil staan en nog motorgeluid horen kan je via de software de parameters veranderen zodat het wel klopt. Maar goed, iedereen zijn eigen mening uiteraard!
     
  8. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik zeg niet dat Beier slecht is, integendeel zelfs. Maar die Wedico is wel goed bedoel ik er mee te zeggen.
     
  9. Bramza

    Bramza

    Lid geworden:
    4 jun 2016
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Apeldoorn
    Wij hebben ook mensen die met de Wedico module rijden en die is inderdaad niet slecht, ik heb trouwens nog een vraagje over de Beier, hoeveel kanalen moet ik minstens hebben om hem te gebruiken?
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2017
  10. vwforum

    vwforum

    Lid geworden:
    8 jan 2009
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    nieuwegein
    4 knaalen moet je hebben
     
  11. freddyopsommer

    freddyopsommer

    Lid geworden:
    2 aug 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    België
    Ik heb mijn wedico truck terug boven gehaald en ben bezig met up te daten,heb ook de elektronica van Tamiya om erin te zetten.zie nu dat die met verschillende voltage zitten wedico 12 v en Tamiya 7.2 v
    Kan men deze koppelen of moet er nog iets tussen ?
     
  12. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    605
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Zomaar 12v op een 7,2v systeem zetten krijg je een grote kans op plaatselijk mist.
    Andersom kans op dat het niet werkt.

    Makkelijkste is alles op 7.2V (7,4V lipo) of op 12v (11.1V lipo)

    Besides that, de Wedico elektronika is leuk voor het museum of het nostalgische gevoel.
    Voor relatief weinig geld heb je een Beier SFR. Alles up to date en veel meer keuzes qua verlichting en geluiden.
     
    trialrolf, VOLVO FH 16 750 en arm1948 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina