Geluidsmodule

Hallo

Ik ben vooral actief in de bouwvoertuigen modelbouw maar heb altijd al een enorme interesse gehad voor helikopters.
Voor mijn rc graafmachine had ik 8 jaar geleden ofzo een oude neuhaus module die ik volledig kon instellen met elk geluid die ik wou. Echter zou ik nu iets gelijkaardig willen voor een modelhelikopter maar ik kan nergens iets vinden voor helikopters. Vaak alleen maar voor trucks of treinen. Bij Beier beetje hetzelfde verhaal behalve dan hun dure modellen die je zelf kan instellen maar dan ook nog een hele hoop extra moet bijbestellen precies.

Wat gebruiken jullie en bestaat er iets zoals de neuhaus van toen? gewoon via usb geluid opladen of een modlule specifiek voor helikopter?

in helicopters kom je het ook niet heel veel tegen.
je moet ook best nog wel aardig geluid kunnen produceren om over de eigen geluiden van de heli heen te komen..
rotor, motor en aandrijflijn geven ook nog redelijk geluid af.
zeker tijdens het rondvliegen overstemt dat snel.

daarbij zijn veel van de "echte" heli's turbine, wat mooi samenvalt met een electrische aandrijving.
Al kan het natuurlijk altijd beter.

vliegtuigen kom je het wel eens tegen.
die zijn in verhouding een stuk stiller dan een heli.
je kan natuurlijk zoeken naar een vliegtuig geluidsmodule.
bij een heli zal het geluid alleen wel vasthangen op 1 toerental, al zal dit voor de module niet zo veel uitmaken, gok ik

Hallo

Ik ben vooral actief in de bouwvoertuigen modelbouw maar heb altijd al een enorme interesse gehad voor helikopters.
Voor mijn rc graafmachine had ik 8 jaar geleden ofzo een oude neuhaus module die ik volledig kon instellen met elk geluid die ik wou. Echter zou ik nu iets gelijkaardig willen voor een modelhelikopter maar ik kan nergens iets vinden voor helikopters. Vaak alleen maar voor trucks of treinen. Bij Beier beetje hetzelfde verhaal behalve dan hun dure modellen die je zelf kan instellen maar dan ook nog een hele hoop extra moet bijbestellen precies.

Wat gebruiken jullie en bestaat er iets zoals de neuhaus van toen? gewoon via usb geluid opladen of een modlule specifiek voor helikopter?
Wat Student al zegt: Heli's (tenminste diegenen die groot genoeg zijn om zo'n module überhaupt in te kunnen plaatsen) maken gewoon TE veel herrie, en dat is nog niet eens het ergste, het geluid WAT ze produceren, is van dien aard dat het heel erg gaat interfereren met het geluid wat er dan uit die module zou moeten komen.

Want het geluid van een model heli is, zeg maar, in de basis exact hetzelfde geluid, maar dan "tien keer zo snel".
En dan krijg je het idee van dat je een knetterend crosbrommertje voorziet van een hele dikke speaker die het geluid van een Ducati nadoet. Dat originele brommertje blijf je er altijd onderdoor horen, dus dat klinkt werkelijk nergens naar.

Een leuk voorbeeld van hoe een geluid, wat in de basis supernatuurgetrouw klinkt, als het versneld wordt opeens bijna onherkenbaar verandert:

Dit is een van mijn bootjes...

En dit is EXACT hetzelfde filmpje, met EXACT hetzelfde geluid, alleen dan acht keer vertraagd:
Het vertraagde geluid (kan ik je als scheepswerktuigkundige hand op mijn hard verzekeren) klinkt nagenoeg identiek aan een ECHTE langzaamlopende diesel.

Maar toch: Open beide filmpjes maar eens in aparte tabbladen, en speel ze maar eens tegelijkertijd af... Dan krijg je een indrulk van wat je krijgt als je een geluidsmodule in een modelheli zou zetten... Het lijkt gewoon nergens naar.

Back