Geluk gehad

Gisteravond gevlogen met mijn Raptor 50 met Thunder Tiger carbon blades. Na nogal een brute flare actie kwam er een raar geluid van de heli en begonnen de bladen te zeuren.

Later bij inspectie blijkt dat het ballast is los gekomen en zoniet bijna uit de bladen is geslagen. Heb maar een setje Radix besteld....

p5170090ri8.jpg

p5170082zv0.jpg

Laatst bewerkt:
Hey Amstel76,

Zo te horen heb je inderdaad geluk gehad, als de balast los komt zal je flinke trilling hebben gehad lijkt me.
Maar ik zit even naar de foto te kijken, misschien valt het kwartje even niet, maar wat zie ik op de foto wat je met de maatlat wilt aanduiden?

Gr, Roy

Heb de schuifmaat er overheen gelegd om de bobbel in het blad te laten zien, ander is dat nooit op de foto te zien.

Je ziet het ook aan de weerspiegelingen van het licht, in het midden is het een stuk donkerder.

Je ziet het ook aan de weerspiegelingen van het licht, in het midden is het een stuk donkerder.

sorry, maar ik zie niets merkwaardigs aan die foto, in het midden donkerder, bobbel? Ik zie niets wat vreemd lijkt. Ballast is losgekomen :confused:
Wat is er nu eigenlijk gebeurd?

Laatst bewerkt:
In de bijna alle bladen zit een ballast-strip, meestal lood, waarmee de bladen in de fabriek naar het opgegeven gewicht worden gebracht en grof worden gebalanceerd. De strip zit in dit geval in een sleuf verlijmd dus als die lijm lost op een of andere manier (Extreem torderen van de blaadjes?) schuift de ballast naar de eindpunten van de sleuf. Als dat met genoeg kracht gaat drukt de ballast een deuk in het blad en dat zie je hier...

Ik zie die bobbel wel en zeg dat je mazzel hebt gehad! Heb je gelijk krasloten gekocht?!? ;)

Groetjes,

Ton.

Ja ik had wel een hele rol krasloten kunnen kopen :D

Ik heb nog een foto gemaakt voor de mensen die het niet zien, dit maal met andere achtergrond. Het is heel lastig om dit goed op de foto te krijgen.

p5170090ri8.jpg

Als je erg bruut gaat flaren kun je het rotortoerental vreselijk hoog opjagen !

Ik heb een keer kromme bladbouten gekregen na zo`n actie.

mailtje sturen naar producent van de blades. Levensgevaarlijk!
Met beetje geluk krijg je nieuw setje opgestuurd.

Back