Gematchte gp packs van Hopf

Ik zit er aan tedenken om bij hopf een paar accupacks te bestellen.
Maar hoe goed zijn deze?
Heeft er iemand ervaring met de gematchte packs van hopf.

ik zat te denken aan de volgende packs

GP 3300 SCHR-U GEN2p&m - Car ( 6 Zellen ) 41.00 eur
GP3700 SCHR P&M Masterteam 39.00 EUR

de vraag is nu dus, als je deze besteld, wat voor voltage krijg je dan per cel. en wat voor runtime.

die zijn super :) Ik heb nu een aantal paketten van hopf waaronder ook de GP3300 Greenlabel P&M en deze hebben flink kracht. Ik vliegt ze in een logo 20 en dat gaat super.

Hoe ze het doen in een auto zou ik niet weten maar vast wel goed.

goede ervaringen mee. Ik heb vorig jaar GP3300's besteld voor een clublid, en die vliegt er nog steeds met veel plezier mee. Beduidend meer vermogen dan de Nicads die hij ervoor had. En natuurlijk langere vluchten.

Ik zou als ik jou was is contact op nemen met peter creemers die kent de gene die ze verkoopt en kan je vast ook wel aantal volt e.d. vertellen :)

mvg,
niels

Hi Roel,

Ik heb vorig jaar een pakket van 20 cellen GP3300 bij ze gekocht. Als ik ze direct van de lader gebruik (lekker warm), dan haal ik ongeveer 23,5Volt bij 50Amps. Capaciteit test ik nooit onder belasting dus weet ik niet. Ik meen dat ik toen 4 euro per cell heb betaald. Pakketten maak ik zelf.

Groeten,
Bart

Ook hier goede ervaringen met Hopf. Zowel qua cellen als qua levering. :)

Hoi,

Ik gebruik de gp3300 gen2 P&M van hopf,hiervan heb ik twee 16 cellenpaketten die ik gebruik in mijn F5B zwever.
Ze houden zich super, de schulze lader krijgt er,(na het balanceren wat erg belangrijk is bij deze cellen)ongeveer 3600mah in.
Ik misbruik deze cellen nogal daar mijn motorstroom ongeveer 180-200 ampere is,hierna een paar uur rust geven voordat ze opnieuw kunnen worden gebruikt.
Als ik de paketten langere tijd niet gebruik dan bewaar ik ze geladen en voordat ik dan weer ga vliegen doe ik ze eerst weer balanceren.

groeten ruud

Ik hoor nu alleen reacties van piloten, daar heb ik weinig aan.
Zijn hier al electro rijders die ze hebben gebruikt (dan de 3700 cellen) want ik wil voor volgend seizoen ook nieuwe accu;s hebben, en ik wil er graag wat meer infor over.

In de E-speed (boten) worden de cellen van Hopf ook gebruikt, zowel voor fun als voor wedstrijden en ze bevallen goed. Zou het zoveel uitmaken dat als cellen in de vliegerij goed bevallen ze dan slechter zouden werken in een auto of boot 8) . Denk het niet. :P
Verwacht van Hopf niet dat je cellen krijgt met op elke cel een stickertje dat ze zijn geselecteerd, voorzien van allerlei waardes o.i.d. zoals je bij pakketten van andere (dure) firma's krijgt. Hij selecteert ze voornamelijk op innerlijke weerstand en zoekt dan de cellen bij elkaar. Maar gezien de algemene reacties op de cellen van Hopf zijn het beslist geen slechte cellen, zeker niet als je de prijs vergelijkt met cellen die hier in Nederland verkrijgbaar zijn :!: . Want dat prijsverschil is écht schandalig groot. 8O
De ontwikkelingen van de NiMH cellen gaat zo snel dat er alweer geruchten zijn dat er binnenkort een 4 A cel aan zit te komen.
Maar wat de GP 3700's betreft, ze zijn stukken beter qua power en uithoudingsvermogen dan de GP 3300/2e generatie. Dat verschil vond ik bij het testen al een verschil van dag en nacht!

Groeten BJ

De 3700 cellen zijn prima. Zeer lange rijtijd. (Ik heb een half uur gereden met een standaard 540 motortje) Genoeg power tot het eind. Ik ga er zeker nog een pakketje bijkopen.

Hopf levert goede accu's.. ze hebben ook een goede manier van inline packs te solderen.. (lagere interne R dan een saddlepack)

als het je echt om de A's (80-100A) gaat, schijnen de 3300's beter te zijn? maf maar waar, ik kreeg deze reactie van BK-elektronics, dat ze mij de 3700's afraadden, omdat deze nog niet de stroom kunnen leveren die de 3300's kunnen leveren.

Viper-RC zei:
Oke bedankt voor je antwoord, ik zie nog wel wat ik doe, want dit seizoen is nog niet afgelopen :D

Hey Robbert, let op dat de meeste 3700 cellen iets dikker zijn dan de 3300 versies. Dit kan tot problemen komen als je ze in je schumacher wilt zetten. Ze zitten dan niet 'klem' op hun plek en vallen er makkelijker uit tijdens de race bij een aanrijding

sppedy consales zei:
De 3700 cellen zijn prima. Zeer lange rijtijd. (Ik heb een half uur gereden met een standaard 540 motortje) Genoeg power tot het eind. Ik ga er zeker nog een pakketje bijkopen.

Sorry, maar een standaard 540 motortje is denk ik niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Orion Revolution V2 10T. Bij deze motoren kan je inderdaad problemen krijgen dat hij nog niet zoveel stroom kan leveren als de 3300. Ikzelf wacht nog even met de aanschaf van de 3700. Laat ze nog maar even ontwikkelen... de 3300 bevallen meer dan prima

Back