Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee Japio,

yep, momenteel nog wel de enige uitvoerende jetvlieger.
Er zijn wel vliegers bij ons op het veld die met jets vliegen maar dat zijn de wat grotere jets en die durven ze (nog) niet vanaf Ede te vliegen (het blijft maar 100 bij 80 ;-) ).

Maar ik heb me gister heerlijk vermaakt zoals ik al zei.

Kan de kist nu zelfs met windstil weer op de plek krijgen waar ik hem wil hebben dus de routine komt er steeds meer in.

Motor loopt ook geweldig ben er zeer tevreden over, vandaag of morgen komt er ook weer wat olie binnen dus kan ik de volgende 20 liter gereed maken om het op te stoken :D

Heb ook al wat aanpassingen in m`n hoofd en die moeten na Oss ook maar eens uitgevoerd gaan worden ;-)

Maar man, wat is dat jet vliegen heerlijk!!!!!!!

Heel mooi berto :) Je moet een jet echt leren binnen slepen en nu je dat eenmaal door hebt kan je hem echt kort landen. Helemaal goed :)

Jazekers heel mooi.

Vlieg nu ook wat vaker volgas om hem lekker verticaal weg te trekken totdat je zoiets hebt van nog verder dan zie ik hem niet meer.
Loops en rollen + rugvlucht zijn ook steeds vaker orde van de dag.

Moet alleen nog wat gaan verzinnen op de staartbomen, door hun kleine mogelijk standsverandering klopt er tijdens de vlucht steeds weinig van de hoogtetrim.

Die moet je steeds een stukje verstellen na elke door getrokken bocht.

Ik weet in ieder geval waardoor het komt, nu dat nog even tegen gaan.

Maar tijdens "gewoon" vliegen heb ik hier geen last van :-)

Heb straks ook nog een klein stukje onboard film van de jet (totdat die k LiPo er weer mee stopte, moet toch de externe aansluiting of akku gaan gebruiken :-( ).

Dank je Martin.

En dit is nog maar een waardeloos filmpje.

Ik had 1 FCO2 op de bovenzijde vooraan van de linkerstaartboom en 1 op de onderzijde achteraan van de rechterstaartboom.

Alleen was deze een beetje bruikbaar omdat van beide de akku ermee ophield :mad:

Volgende keer een nieuwe poging met een externe akkuvoeding, dan moet het beter gaan en dan komt er pas echt een leuk filmpje uit :yes: (hoop ik ;-) )

Hehe, maar met een 2,4GHz gaat dat ook weer niet werken.
En een jet met zo`n systeem, mhhh, zie ik nog niet zitten :nooo:

Asl alles gaat zoals het zou moeten gaan dan gaan we vanmiddag weer even lekker jetten.

Zal dan ook eens kijken of ik een goed onboard filmpje kan maken het weer leent zich er wel voor.

Mooi man. Het weer is super nu. Ik ga vanavond de formost ook weer vliegen. Ik heb ongeveer 12 liter kero beschikbaar :) Dat jet vliegen kost wel een hoop kero zeg........

Ik heb toch geen last met bewegende bomen gemerkt nog. Ik zie wel schuur schade op de bomen maar in de vlucht heb ik nooit een trim aangeraakt.

Hee Herman,

ging jammer genoeg niet zoals verwacht.

Vlucht 1 geen enkel probleem, alleen een ligt wiebelen van de staarten door de vlagerige wind maar daar hebben meerdere twinbooms last van (oook mijn Skymaster).
Zal de roeren dus even iets naar binnen moeten plaatsen.

Verder heerlijk gevlogen met een nette landing.

Vlucht 2 ging niet meer, m`n ECU akku heeft echt de geest gegeven, te lang ermee gewacht dus moet nu echt een andere gaan plaatsen.

Tussendoor wel even een toekomstige jetvlieger zijn Jetcat P160 gestart welke op een Salamder zit :D
Damn wat een verschil zeg, inwendige kerostart werkt perfect, starten een eitje, max. rpm 125.000 met een EGT van 550gr............................

Reaktie tijd van de turbine is 100%, 1 ratel erbij is direct rpm erbij, ongelooflijk wat reageert dat snel :shock:

Hopenlijk binnenkort de maiden Wesley of ik mag hem maidenen en daarna geregeld ermee vliegen :cool:

Laatst bewerkt:
Ach, als het maar een accu is....... 3000 mAh 2s lipo erop en je hebt er de komende jaren geen last meer van :)

Ik had gisteren ook enorm veel last van turbulentie. 1e Landing was met handen en voeten en erg spannend. Ook in de vlucht gooide de rol wind hem soms alle kanten op. Dat krijg me met een lichte kist :(

Ik had wat start problemen omdat ik een waarde in de ecu had aangepast maar die zou geen invloed moeten hebben op de start. Binnenkort maar eens richting de hei komen denk ik :)

Nat van het zweet ja, wat een weer was het, lekker hoor :yes:

Die P160 is van die ouwe man van wij ook die Tiger Moth is waar Wesley mee vloog op Oss (zat ook bij ons aan de Nderelandse BBQ tafel ;-) ).

De Salamander waar die in zit heeft een Spanwijdte van even over de 2 meter en een romplengte van meer dan 2,5mtr.
Vlieggewicht om en nabij de 11 kilo leeg en 15 kilo vol getankt.

Wil daar graag mee vliegen en de bedoeling is dat dat ook op Pampa gaat gebeuren :D

Hee Herman,

zal wel geen LiPo worden maar een ouderwetse akku ;-)

Die wind maakt het juistum leuk, hou er wel van een beetje werken tijdens de landingen :yes:

Volgende week ben ik vrij maar ik hoop toch even te kunnen gaan vliegen, gaan we eens kijken of het met een frisse akku wel blijft werken.

Die Salamander is ook een geweldige kist, hij kan zelfs gevlogen worden met een P80, de 120 is een betere keus maar de eigenaar had al een P160 gekocht voor in z`n F18.

Die F18 is eigenlijk ook al helemaal vliegklaar en voorzien van alle opties maar het leek hem toch verstandiger om eerst even met een "eenvoudigere" kist te gaan (te laten ;-) ) vliegen (zelf zal die waarschijnlijk weinig met beide kisten vliegen :lol: ).

Dus toen maar een Salamander aangeschaft en de P160 gemonteerd :cool:

Hoop op korte termijn hier een maidenfilmpje van te kunnen laten zien (voor Pampa in ieder geval ).

Zo, vandaag eindelijk eens de tijd gehad om een andere akku te halen.
Komt nu een 4200 in, 2x zoveel dus al er inzat.

Komende keren dat ik ga jetten kan het dus niet meer aan de ECU akku liggen ;-)

Laatst bewerkt:
Morgen gaat er weer gejet worden (althans dat is de bedoeling ;-) ) ben lekker een daagie vrij, dus eerst even met de kids en vrouw zwemmen omdan halverwege de middag naar het veld te vertoeven.

Hoop morgen toch wel weer minimaal 2 vluchtjes te maken en de bedoelin gis ook dat de FCo 2`s erop gaan.

We zullen zien wat het wordt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back