General Lee uit The Dukes of Hazzard

hoi ik heb een vraag, eerst wil ik zeggen dat je general er toppie uit ziet.

komt de vraag, ik ben nu ook bezig met een general lee. de auto die ik daar voor gebruik is

de kyosho alpha 3

(van de boekjes nitro racer) ,heb een kartonnen bodem als mal om alles pas klaar te

maken (lekker stevig), de achter wielen passen perfect in de wiel kassen maar de voor

kant is de body is smaller.

hoe heb jij de voor wielen passend gekregen

De voorwielen onder mijn auto passen maar net in de wielkasten, de voorste draagarmen worden zover mogelijk naar beneden gedrukt door de shocks. Daardoor komt de bodemplaat hoger van de grond te liggen, en de spoorbreedte van de voorwielen word smaller.

Verder heb ik ook nog dunne velgmeenemers gebruikt om het allemaal een beetje passend te maken.
De voorwielen zijn wel een handicap, door de smalle spoorbreedte heeft de auto sneller de nijging om in (asfalt) bochten over de kop te vliegen. Off-road geven de voorwielen minder problemen, het gebeurt wel eens dat de voorwielen 'blokkeren' tijdens de landing van een sprong.

hoi bedankt voor de tip , we gaan gewoon even verder knutselen,

zal van de week een paar foto,s op de site zetten van de general

Ik ben heel benieuwd naar je foto's :thumbsup:

Was nog vergeten te vertellen dat je ook nog een aanpassing moet doen aan de bodemplaat, er zitten twee 'stoppers' die voorkomen dat je draagarmen teveel naar beneden worden gedrukt door de shocks.

Op dit plaatje (geleend uit het verkoop gedeelte,<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >) zijn ze goed te zien.
Als je die verwijderd heb je extra spelling om je draagarmen te laten zaken, dan komt je auto hoger te staan en de spoorbreedte word smaller, waardoor je voorwielen mooi onder de kasten blijven.

ka3.jpg

De Carson (het merk dat ik gebruikt heb) had ook van die 'stoppers', bij m'n nieuwe aangepaste bodemplaat heb ik ze weg gelaten.

Foto-HFRVUTIT-D.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
hierbij nog een paar foto,s van mijn general lee, de auto moet er uit gaan zien als de eerste

general lee 001,zal van de week foto,s maken van het chassie als die klaar is.

de body is bijna klaar enkel nog de rebel vlag en de general letters en buiten spiegeltje

en de cb antenne.

toen ik de auto kocht was de body helemaal uit gescheurd uitgesneden enz een basher, stukken weg.

heb de motor uit de motorkap gesneden en alles weer vervangen.de achter ruit was met een

deel van de kofferbak er uitgehaald, de achter kant van de lichten heb ik weer aan de body

bevestigt geen los gedeelt meer bumpers en raam lijsten enz met chroom tape beplakt
(had de stikkers niet meer waren allemaal kapot)

zelf gemaakte push bar smal zoals de general lee in het eerste seizoen had.

bedankt nog voor de tip met de draagarmen, ze passen, de voorwielen.

cen pictures by speeddemon-4 - Photobucket

Laatst bewerkt:
Het gat in de motorkap heb je zeer netjes weggewerkt, ziet er beter uit dan bij mijn Generaal :thumbsup: Ben benieuwd hoe je chassis eruit ziet !

update van de general lee

hoi hierbij nog een paar updates van de general lee hij is bijna klaar ,

heb even een paar foto,s bij gevoegd.

ik heb de american racing vicktor velgen na gemaakt,het zijn hpi stockcar velgen(26mm) mat zwart

deze heb ik met lucifer houtjes beplakt en af geslepen met de dremel

(is een tijd rovende baan ) en een setje retro stoelhoesjes op maat gesneden en geschuurt.

en de houtjes alu geverfd(revel90) en mat zwart(revel mat acht ).ik zal van de week even foto,s

maken van het chassie, om de wielen passend te maken heb ik de meenemers iets af

geslepen en van de velg ook iets van af gehaald.en bij de voorwielen heb ik de wielstopers

eraf gelaten komen de wielen verder naar beneden te staan (scheelt ook weer wat)

dit zijn de foto,s cen pictures by speeddemon-4 - Photobucket

ps ben nog op zoek naar de rebel vlag en de leters van de general lee en de gekruiste vlag
van de kofferbak en de kenteken platen heeft iemand deze of de voorbeelden ervan, want die van mij zijn verloren gegaan met mijn oude computer

Dat heb je heel knap gedaan met die velgen, de wielen passen nu ook prima onder de spatborden van de body :worship:

Tijdje terug had ik een aantal afbeeldingen gedelete bij Photobucket omdat ik ruimte nodig had, waaronder de afbeelding van de vlag en de General Lee naam.
Ik heb ze nog ergens op een USB stick staan maar die moet ik even zoeken, zal ze dan weer ergens uploaden en hier in het topic plaatsen.
Van de kenteken platen heb ik geen afbeelding, op mijn General Lee heb ik ze weggelaten.

bedankt,het was wel even knutselen met de wielen, maar die tip die je me toen gaf heeft geholpen nogmaals thanx

als je die foto,s wilt op zoeken graag, dan kan ik ze met de de printer op een sticker vel zetten.

ps de delorean ziet er echt toppie uit

Lachen zeg, dat jullie zo'n General Lee na hebben gebouwd voor RC. Brings back good old memories!

Na het filmpje van Robbie zag ik ook deze op Youtube, ook erg mooi gefilmd:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gezocht naar de afbeeldingen voor de stickers maar helaas niet gevonden, volgens mij heb ik ze per ongeluk gedelete van de USB stick.
Je kan ze vinden via internet (heb ik ook gedaan), als je via Google afbeeldingen de zoekterm 'South confederate flag' gebruikt dan kom je aardig wat vlaggen tegen.
En anders even zoeken met de term 'General Lee decals'

hoi bedankt voor de tip ik heb ze gevonden, ze staan al op de com enkel nog even bewerken
en printen en op de body plakken, zal ze van de week even op de foto emmer zetten misschien heeft iemand anders er ook wat aan.

Back