GENESIS .46 monster truck

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Michiel D, 25 jul 2004.

  1. Michiel D

    Michiel D Guest

    Ik heb voor dit weekend te leen een GENESIS 46 monster truck.

    Die ga ik dit weekend even goed testen :D
    Natuurlijk vertel ik daarna hoe het ging :wink:
    De bijzonderheden aan deze auto:
    7.7CC Auto motor.
    10 Schokbreker's
    3 Versnellingen vooruit
    3 Versnellingen achteruit
    220CC Brandstoftank
    4 Stalen schijfremmen

    Veder:
    lang: 587mm
    breedt: 467mm
    wielbasis: 397mm
    gewicht: 7.7kg
    bodemvrijheid: 111.8mm
    banden: 190.5mm

    Wat opvalt is dat er standaart 4 servo's geleverd worden, namelijk 1x 3kg, 2x 5kg en 1x 10kg
    Veder zitten er een aantal reseve onderdelen bij, vulfles, glowdriver, zender, gloeiplug sleutel, lader. Dus de auto is rijklaar :D

    Veder is de kap (als die uit de doos komt) oerlelijk, dat is mijn mening :lol: en de "rol" beugel is niet zo stevig, maar wel handig om hem op te tillen.

    Nog wat foto's:
    De auto zonder kap:
    [​IMG]

    De auto met kap:
    [​IMG]

    De auto naast mijn savage:
    [​IMG]

    Nog een:
    [​IMG]

    De drie versnellingsbak en achteruit:
    [​IMG]

    De schokbrekers:
    [​IMG]

    En nog een:
    [​IMG]
     
  2. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    oooooooh vettig mag ik je vragen hoe je zown ding te leen krijgt :twisted: muahahaha mazzl pik :D

    wel gaaf ding alleen ik vind de savage mooier maar ja dat is mijn mening
     
  3. Michiel D

    Michiel D Guest

    Het is een showmodel van :banana: :banana: 2 Brothers :banana: :banana:
    Maar hij moet nog een stukje inrijden :(
    Gister al bijna een liter gelopen, wat een ding 8O
    Alleen is er een tandwiel van de koppelingsklok af :? die de hele tijd aangedrukt zou moeten worden :?
    Snap niet hoe die eraf kan gaan :roll:

    Maar het is echt een Monster :p
     
  4. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    let maar op met inrijden, de genesis motor moet minimaal 7 tankjes stationair inlopen!
     
  5. Guest

    Guest Guest

    Ik vind hem lelijk :| Maar da's mijn mening... Tja... Zo'n liter brandstof vliegt er letterlijk doorheen met 7.7 CC natuurlijk!
     
  6. Michiel D

    Michiel D Guest

    @erikderaaf, Inlopen doe ik gewoon op de weg, en ook volgas :wink:, mischien zeggen andere dan dat dit niet goed is, maar het werk goed, zo heb ik al meerdere automotoren ingelopen.

    @Agorias, De kap, rolbeugel(meer draagbeugel) en de uitlaat vindt ik ook oerlelijk.
    Maar dat is te veranderen :D
     
  7. Guest

    Guest Guest

    Wat bedoel je eigenlijk met Auto Motor?
     
  8. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    michiel d, ik wil niet moeilijk doen, maar ik zou echt de instructies van cen volgen: http://www.cenracing.com/cars/genesis/nx76_engine_set_and_tuning_instruction.pdf

    dit is niet zomaar een normale motor die je met de WOT methode kan inrijden!!!

    Ik zou eerst ook voor een genesis gaan, daarom heb ik diverse fora bijgehouden waarbij uitdrukkelijk werd gezegd dat je de manier van inlopen die cen gegeven heeft moet volgen, anders komen er problemen......
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De ene motor is de andere niet......

    Het 1 of meerdere tankjes stationair laten lopen is zeker een beproefde methode om het rustig aan te beginnen gezien de strakke passing van zuiger/cylinder.

    En is de motor wel goed rijk ingestelt ?
    Als dat niet het geval is met de WOT methode is de motor zeker zeer snel op.

    En het verbruik... Ik verwacht niet dat deze motor boven de 25.000 rpm komt, dus ja, 40.000 slagen met een 4.1cc of 25.000 slagen met een 7.5cc zal net zoveel verbruik geven......
     
  10. _Robert_

    _Robert_ Guest

    wat de .... is WOT methode!
     
  11. Rick St.

    Rick St. Guest

    Wide Open throttle methode.. motor zo rijk zetten dat auto niet hard gaat.. en volgas inrijden..
     
  12. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    De Genesis is OP PAPIER een leuke auto, maar als je de divesre fora leest dan weet je oook dat je met deze auto behoorlijk wat problemen zijn.

    Dit is vast een auto uit de eerste serie, heeft dus servo's met plastic tandwielen die binnen de kortste keren kapot zijn, remmen doet ie voor geen meter en als je de inrijd tips niet goed opvolgt dan heb je de motor in no-time kapot.

    Ik wilde eerst ook een Genesis, maar toen ik via een tip van erikderaaf de eerste gebruikers-ervaringen las op een Amerikaans forum, was mijn drang om deze auto te kopen zo over.

    In Duitsland hebben ze de release van deze auto al uitgesteld, moeten eerst helemaal up-to-date worden gemaakt...

    Zonder de auto helemaal tot het uiterste te dwingen zal ie niet doen wat je op al die filmpjes ziet, geen wheelies etc. Ook de 3de versnelling schijnt niet goed te werken, is verkeerd afgesteld... tips voor het afstellen kan je op de site van CEN vinden!

    Het is inderdaad een monster, maar wel eentje met nog een aantal kinderziektes...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Savage is history , Genesis is the Future...

    Of niet mensen...

    en ga hier maar niet op in , Want het is gewoon de Waarheid.

    een 1:8 MT met 7,7 CC 10 Shoks Vooruit 3 bak achteruit 3 bak .

    Wat is de Savage nu nog ??

    ik denk NIKS :D:D:D:D
     
  14. Guest

    Guest Guest

    volgens mij heb je de vorige post niet gelezen vector
     
  15. dibbes

    dibbes Guest

    Meer is niet altijd beter, ik hou het wel gewoon bij mijn savage
     
  16. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Ieder zij mening, maar onderbouw het nu eens met argumenten waar we wat aan hebben... dat het ding een .46 motor heeft en groter is als de Savage en een 3 versnellingsbak heeft wil niet zeggen dat ie BETER is en het is per definitie nog geen waarheid als jij dat zegt.

    Lees eerst eens wat er op de diverse fora is geschreven alvorens je, in mijn ogen, onzinnige dingen gaat zeggen...

    Wie meer wil weten over de problemen (kinderziektes) van de CEN Genesis, lees onderstaande thread op een Amerikaans forum even door:

    http://www.rcuniverse.com/forum/m_1938446/mpage_1/key_/tm.htm

    Hoeft er natuurlijk niet bij te vermelden dat deze in het Engels is.
     
  17. Michiel D

    Michiel D Guest

    Ik heb hem gewoon ingelopen, en niet volgens de manier van Cen.
    De motor heeft nu ongeveer 2,5L gelopen, maar doet het nog goed 8)

    En de auto zelf is goed, een helling van 50 graden en 5 meter hoog kwam die op :D

    Ook een helling waar een Savage .25 een aanloop voor moets nemen, kwam die uit stilstaande positie makkelijk op.

    Deze auto is echt een stuk beter dan de savage :D

    Het gas ook aardig ingedrukt, en komt dan echt op snelheid, in zijn 2 houdt die een savage makkelijk bij, dan geef je gas en gaat die er voorbij 8)
     
  18. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Vind de vergelijking niet geheel op zijn plaats... De motor van de CEN heeft een grotere inhoud (CC) dan die van de Savage... niet zo vreemd dat ie dan makkelijker een helling oprijd of de Savage er qua snelheid uitrijd.

    Als beide auto's vrijwel dezelfde specs hebben kun je ze op deze manier met elkaar vergelijken...
     
  19. Michiel D

    Michiel D Guest

    Een vergelijking is ook niet op zijn plaats, maar je moet hem ergens mee vergelijken, en dan komt de Savage toch wel in de buurt :wink:
    De Cen is trouwens ook goed in springen, met een aanloop van 5 Meter kan die 5 meter springen :D en dat voor een auto van 8kg :lol:

    Deze auto is nergens mee te vergelijken, dit is gewoon een Monster
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    de cen GENESIS kan wel wat beter pretseren maar niet lang denk ik,het heeft gewoon niett zo veel kwaliteit als een savage

    het houd een keer op..

    het is net als b.v:

    je zet een hele grote (6liter) motor in een verrote opel kaddet en wint van een lamborghini zeg maar.. :twisted:

    maar de genesis blijft een monster 8)
     

Deel Deze Pagina