GENESIS .46 monster truck

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Michiel D, 25 jul 2004.

  1. koole

    koole Guest

    Nou ik ben de auto helemaal zat. Elke keer na een reparatie kan ik twee tankjes oprijden, als ik het haal, en er is weer iets anders kapot. Laatst dus m'n hele aandrijving gereviseerd, vond hem daarna niet lekker meer rijden vanwege te weinig tractie, toen de inlays in de banden helemaal verpulverd (auto stuiterde), derde versnelling heeft nooit gewerkt, nu nog niet na de nieuwe kit erin te hebben gedaan. Nu gaat weer mijn one-way barring kapot om te starten. Ik wordt er helemaal gek van. Heel veel geld in gestopt, ook nog geld uitgegeven voor dingen die garantie zijn, hij is te koop, tegen elk aannemelijk bod, of te ruilen tegen een andere complete auto met zender, doe maar een bod op 06 22222356.
     
  2. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
  3. mugenseiki

    mugenseiki Guest

    hallo, ik heb een vraag: bestaat er ook een soort kooi'tje voor om mijn tandwieletjes te doen om ze te beschermen tegen losvliegende steentjes of zand?
    als iemand hier iets vanaf weet wilt die dan een link plaatsen waar ik die kan bestellen?
    alvast bedankt.
     
  4. heb de eerste 3 pagina's doorgelezen maar ben nog 2 uur bezig als ik alles wil lezen.
    maar als je een savage SS + Truckzilla (groter frame, grotere banden, .46 motor) koopt, een goeie failsafe en een 3 bak van HPI, dan heb je toch echt veel meer kwaliteit dan de CEN Genesis, of niet? in principe is die truckzilla niet eens nodig, een 3 bak in combinatie met een .26 monster picco is sterk/snel zat
     
  5. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Is niet nodig, de tandwielen (als je de nieuwste hebt) zijn zo hard dat ze niet zomaar kapot gaan... kleine steentjes worden verpulverd als ze tussen de tandwielen komen, grotere stenen kunnen niet tussen de tanden komen...

    Ik weet wel dat er een tuningsset die er voor zorgt dat de as waar de 2 speed op zit (middendiff) wordt ondersteund... en daarmee een stuk steviger wordt...

    Ga eens kijken op http://www.cen-racing.de
     
  6. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Aha, iemand met verstand van zaken... nee, een Savage met .26 picco motor kan niet op tegen de Genesis... Maareh daar gaat dit topic niet over... dus...
     
  7. spiderman

    spiderman Guest

    ik ben aan het kijken naar een offroad rc,
    heb altijd gereden met accu, maar wil nu nitro gaan proberen,
    is een genisis iets voor mij of raad jij iets anders aan?
    ik kan de genisis van yustmenl overnemen namelijk.
     
  8. spiderman

    spiderman Guest

    nniemand reacties?
     
  9. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Denk dat je de Genesis bedoeld... De auto die je op het oog hebt heeft alle upgrades die nodig zijn om probleemloos te kunnen rijden.

    Ken de verkoper persoonlijk, heeft de auto goed onderhouden en wanneer er iets defect was, dit direct vervangen om verdere schade te voorkomen.
     
  10. spiderman

    spiderman Guest

    zou het een goede auto voor mij zijn?
    het word mijn eerste nitro, heb altijd op accu gereden maar wil wat anders, ik reed een onroad rc die max 30 gaat.
     
  11. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Zou niet weten hoe ik dat moet beoordelen... ken je namelijk niet persoonlijk.

    Nitro is wat anders als electro... komt wat meer bij kijken, o.a. het afstellen van de motor is een verhaal apart (maar dat leer je meestal snel genoeg).

    Aangezien je uit Oss komt zou je YustmeNL kunnen bellen en wat afspreken, kan ie het je allemaal laten zien...
     
  12. arnie32

    arnie32 Guest

    Ik ben ook benieuwd hoe die starter werkt 8O
    Want die trekstarter gaat erg zwaar en slaat makkelijk vast!
    Gaat dat naar mate je hem inrijdt makkelijker ?

    ik heb zelf ook sinds 2 dagen een genesis gekocht maar ben nog een newbie.
    de eerste rit van +/- 8mtr reed ik tegen stoepje aan gelijk upper-suspensionarm, lower suspensionarm en centerlink gebroken :oops:
    volledig rechter voorwiel er dus af :( ........maarrrrrrrrrrrr
    morgen komen de onderdelen binnen :lol: en kan ik dus van't weekend proberen om de volgende meters te maken.(op het strand dan wel :p )
    Hij is nu voor een kwart ingereden bij de zaak waar ik hem heb gekocht in brielle.......ik moet hem zelf nog een aantal tankjes inrijden (7 in totaal)
    zegt de fabrikant.
    Uit welk mengsel bestaat de brandstof eigenlijk methanol en olie?(82% / 18%)
    of ook nog andere stoffen en wat voor olie.................?
     
  13. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    Je kunt de gloeiplug iets los draaien om toch de motor te kunnen starten (groot, dus heeft nogal compressie)

    wel weer aandraaien als je motor loopt

    brandstof is olie (dacht rond de 18%), nitromethaan (10-16-20%), rest is methanol
     
  14. arnie32

    arnie32 Guest

    hee thanx :p
    Ik start hem ook met de gloeiplug 1 halve slag los
    (de blaren op mijn hand :roll: :lol: )
    wat voor olie wordt er gebruikt en waar kan ik grote hoeveelheden nitromethaan halen? (methanol kan mijn schoonzoon van zijn werk regelen)
     
  15. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Na 8 meter rijden al schade noem ik echt pech hebben. Is overigens knap, aangezien de Genesis tijden de eerste 5 a 6 tankjes niet vooruit te branden is (zit dan niet echt veel vaart in)...
     
  16. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    om hem makenlijker te staren raad ik aan koop een losse gloeiplug met een losse accu en gebruik de standaard die erbij zit alleen in geval van nood dat schelt je een hoop blaren gebruik(te) deze de laatste keren dat ik ermee heb gereden ook en dit ging veeeel beter
     
  17. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Moet je gelijk geven, het starten met een 2 volt loodaccu en los kabeltje gaat stukken makkelijker als met een 1.2 Volt gloeiplugdriver... Voor een goede plug maakt dat kleine beetje meer spanning niets uit!
     
  18. robbynaish

    robbynaish Guest

    Nou weer een nieuwe genesis rijder erbij.

    Ik heb er vandaag even mee gereden want ik heb hem nu zomaar 1 x kunnen starten :D maar toen hij warm was kon ik hem daarna makkelijk starten.

    vanavond wilde ik hem weer starten maar ik krijg het gewoon nie voor elkaar.

    Ik gebruik gloeipluggen R4 en die gloeien gewoon goed als ik ze test.

    Ik ga als zo te werk.

    Ik blaas de nitro naar de cabarateur. gloeiplug erin en ik draai hem dan bijna vast. De gloeistick erop en dan met de rotorstarter of boormachine hem proberen aan te krijgen. Soms krijg ik hem bijna aan en dan valt hij weer weg. (ik heb ook al geprobeerd een beetje gas te geven of heel veel) Dan probeer ik het een paar keer maar dan is hij verzopen.

    Ik haal dan de plug eruit en ga dan met de rotorstarter aan de slag 10 sec en dan begin ik weer opnieuw met het ritueel.

    Wat doe ik fout :cry: ?

    wat me wel opvalt is dat als ik in de carbarateur kijk en met mijn vinger op de uitlaat nitro naar de carbarateur probeer te pompen dat het er niet inspuit. Als ik blaas op het slangetje dat van de uitlaat komt dan spuit het er wel in. Is de uitlaat soms verstopt zodat hij geen druk kan geven met het rondpompen van de nitro of praat ik nu onzin?
     
  19. robbynaish

    robbynaish Guest

    Rijdt er niemand een Genesis op het forum?

    Het probleem zat hem in de Nitro die ik gebruikte. Die was erg oud :D
    Hij start nu in 1 keer.
    Ik he alleen nog dat hij om de 10 min ong uit valt en dan krijg ik hem niet meteen gestart. Dan moet ik eerst de plug eruit halen en dan met de rotorstart en de krukas op en neer bewegen en dan werkt het weer.

    Maar hij gaat echt als de brandweer. Ongelofelijk hoe hard zoiets gaat :D .

    Ik moet ook de olie vervangen van de schokdemper want hij veert erg slecht terug.

    Welke dikte olie kan ik het beste gebruiken of kan ik er gewoon motorolie ingooien?
     
  20. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    kan je niet je veren wat harder zetten door er spacers tussen te zetten of je schroefdraad wat aan te spannen? (weet nie hoe het zit bij een genisis)

    het zou raar zijn moest je nieuwe auto nu al nieuweolie nodig hebben.

    en je gebruikt best losi demper olie, heeft goed eigenschappen en heeft zich al bewezen. hoe lager je getal van olie, hoe dunner ze is.

    op mijn mini-t was ik heel erg tevreden van WT35 (oranje) maar dat is wel een hoop verschil met een genisis.

    greetz :wink:
     

Deel Deze Pagina