GENESIS .46 monster truck

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Michiel D, 25 jul 2004.

  1. DiSrUpTeR

    DiSrUpTeR

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Spijkenisse
    heb hem vrijdag gezien bij rc world in brielle compleet RTR (accu en brandstif er in en gaan)
    799, vondt hem wel heeeel bruut.
     
  2. NOVA ROSSI

    NOVA ROSSI Guest

    wooo 800 € is wel heel duur als je hem voor 700 kan krijgen maja mijn mening:heel erg mooi en groot ziet er ook erg stevig uit :lol:
    (heeft iemand die 4 stuur optie gezien ? dat zag er wel erg tof uit dat je met alle 4 wielen kan sturen) hier kost hij 735€ :p
     
  3. off roadie

    off roadie Guest

    Ik snap het niet dat er hier word gezegd dat een savage niet met een genesis kan vergeleken worden.Ze zijn toch beiden 1/8 en monstertrucks. Ik heb in oudere topic gelezen dat de savage met de traxxes vergeleken werd 1/10 .Het feit dat hij een zwaardere motor en een 3e versnelling maakt hem zohiezo toch aantrekkelijker om hem te kopen.Kwalitatief gezien denk ik dat elke nieuwe auto dus ook de savage wel kinderziektes zal gehad hebben.Slecht schakelen daar heeft de savage van een vriend van mij ook last van dit is gewoon fragiel afstelwerk vermoed ik. Maar inderdaad het geweld van een zo een zware motor zal inderdaad ook wel extra slijtage teweeg brengen en wat meer compressie.Als je met een zware crosmotor wil rijden moet je ook niet verwachten dat hij met een druk op de knop gaat starten.
     
  4. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    uhm ik weet niet of je het hele topic wel doorleest :?

    de cen moet dus heeeeeel veel vervangen worden wil je er dus echt mee kunnen rocken een savage SS ben je met 700 euro meer dan klaar en dan heb je een wagen die rockt die als de beste 8)
     
  5. Michiel D

    Michiel D Guest

    De standaart auto kost €699,- (waar die vandaan komt) en het is aan te raden om er een ander luchtfilter op te zetten ±€25,-, veder vreten de servo's veel stroom :(. Daar heb ik andere ingezet voor ±€150,- (had ik nog liggen). Die zijn ook een stuk sterker, maar met de standaart servo's is het ook te doen :D.
     
  6. Michiel D

    Michiel D Guest

    Nog wat foto's:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    zie ik dat nou goed of is ie echt bijna even groot als de marder :? ( sorry iik bedoel attack :p )

    ps: die shock stoppers ik bedoel die draadjes naast de shocks is wel een goed onderdeel nooit meer het probleem dat je je shock naar de klote helpt. :evil:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuurlijk lees ik het door , ik vind het een interresan topic , als je goed met de Wagen ( Genesis ) omgaat hoef je denk ik niet veel te vervangen , maar als je echt Hoge Jumps enz enz wilt maken , ja dan vraag je er eigenlijk om .

    Maar ik vind dat je in vergelijking veel goedkoper uit bent met de Genesis dan de Savy , want je wilt de Savy toch Tunen ( wat bij de genesis eigenlijk niet meer hoeft )..........
     
  9. Michiel D

    Michiel D Guest

    Hij is inderdaat bijna even groot als een Attack (en dus ook een Marder), hij is zelf's breeder en hoger :p
    En springen kan die ook goed, zal zo wat foto's posten van het springen :D
     
  10. Guest

    Guest Guest

    Dat vind ik persoonlijk jammer... Niet alles moet getuned worden vind ik, het is leuk om het zelf te doen en het verschil te zien/horen, en hij is rtr €700-800,- Maar dan zit er zeker een 27 mhz radio set bij, dat is dus echt niet goedkoper dan de savage hoor :| . En als je hoort wat die jongen allemaal vervangen heeft omdat het hem niet aanstond... Ik wil trouwens niet zeggen dat de savage beter is ofzo
     
  11. Ik heb hem dit weekend zien rijden.................... :twisted:
    En een paar foto's gemaakt :wink:
    Maar ik lees dit allemaal, en denk ik waarom vergelijken. :?
    Je kan dit gewoonweg niet vergelijken, je kan beter met meerdere dezelfde auto's rijden, aan elkaar gewaagd dat is veel leuker :lol:
    Maar ff over die uitlaat waarvan sommige zeggen dat hij er niet mooi uit ziet :? ik vind hem beter dan die op de meeste savage's zit die ik ken. :evil:
    Er rijden bij ons een aantal savage's en die maken een herrie, :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


    Nog een paar foto's:wink: :wink:
    [​IMG]

    Maar wat gebeurd hier............... :shock: 8O
    [​IMG]

    [​IMG]
    Zo worden dus Mini truckies gemaakt
    [​IMG]

    En dit is de manier om te laten zien wie de baas is :wink:
    [​IMG]

    En ff springen :twisted: aanloopje :roll:
    [​IMG]

    Hetzelfde schansje als mijn mini T alleen voor de cen iets makelijker :lol:
    [​IMG]

    Omhoog en dan............................ :twisted:
    [​IMG]

    Kijk mama zonder handen maar wel 8 kg :twisted:
    [​IMG]

    En na de landing (helaas niet op de foto :cry: ) weer terug rijden voor nog een sprong :twisted:
    [​IMG]
     
  12. Guest

    Guest Guest

    Je zegt net zelf niet vergelijken
     
  13. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Is niet wat wij vinden, is wat we gelezen hebben op het forum in Amerika.

    Ik weet niet of de auto waar hier momenteel mee wordt gereden de aanpassingen al heeft gehad (servo's, ontvanger/failsafe etc).

    Dus laten we a.u.b. stoppen met roepen dat iets beter is...


    p.s. foto's zijn leuk, nu nog wat filmpjes....
     
  14. Michiel D

    Michiel D Guest

    Filmpjes heb ik ook, zijn alleen vanaf 12GB :lol:
    Dus moet ik nog verkleinen :p

    En ik heb de servo's ontvanger vervangen :wink:, zodat ik langer kon rijden 8)
    Veder kan je met de gewone servo's/ontvanger goed rijden :D
    De luchtflter hebben we vooraf vervangen, omdat een R&B filter beter is, en beter afsluit :wink:
     
  15. Klopt, niet vergelijken, maar dit is gewoon een vast stelling, een savage zonder een goede uitlaat maakt gewoon een hoop herrie :twisted:
    Maar goed,.........

    nog een foto :wink:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Ben benieuwd naar de filmpjes...

    Tja, als je de ontvanger(+failsafe) en de servo's vervangen hebt dan zal je de problemen die daar mee zijn ook niet tegenkomen.

    Het zien van de foto's laat de handen jeuken...
     
  17. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    gheghe inderdaad ik krijg zin om mijn savage weer rijklaar te maken.

    maar nu heb ik afgelopen weekend nog iets leuks gezien. een associated T4 met een BL setje van novak er in dus ik weet nog niet wat ik ga doen.

    maar de sprongen zien er mooi uit en filmpjes wil ook zien :twisted:
     
  18. Michiel D

    Michiel D Guest

    De failsafe heb ik niet vervangen, maar deze doet het goed :wink:
    Ben net begonnen met schoonmaken (is niet echt vies) en zag onder de brandstoftank een plek voor een servo, in de doos zat ook al een extra servo :p, en dan kan je dus zorgen dat die met 4 wielen stuurt :banana:
     
  19. Michiel D

    Michiel D Guest

    Filmpje staat op internet :D

    De auto heeft alleen een beetje moeite om op de helling te komen, dit komt door de losse stenen, en het droge zand :wink:

    Edit: Film tijdelijk verwijderd.
     
  20. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.540
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik vind hem persoonlijk niet echt goed rijden op het filmpje. De motor lijkt weinig trekkracht te hebben onderin en ook het toerental ligt laag.

    In vergelijking met bijvoorbeeld de Picco .26 die (op een Savage, MGT o.i.d.) toch een heel wat feller en agressiever rijgedrag geeft. Natuurlijk speelt het grote gewicht van de Genesis ook mee, maar ik vind het rijgedrag persoonlijk tegenvallen.
     

Deel Deze Pagina