Genk meerijden + crash Cardinal

Ik kom morgen aan het eind van de ochtend, samen met mede jurylid Ed Meijer.
Hoop wel dat het een beetje gaat meevallen met het weer.
Na te veel wind heb ik ook een ontzettende hekel aan regen.

Ik krijg net een mailtje binnen van Brodak.
Ik krijg een nieuwe. TOP
De lead out van de up lijn was bij de tuimelaar gebroken. En zonder up gaat hij ....
Brodak stuurt ook nieuwe lead out's, kennelijk is het een bekent probleem

Groet Robert-Jan

Zo!!! Das nog eens service.
Je had hem toch al een tijdje?

Ik hoorde twee weken geleden over een nieuwe teamracer (kost zo'n 700 euri zonder motor) die tijdens zijn derde vlucht met een gebroken tuimelaar voorover het asfalt in ging. Helaas zei de bouwer van het model: Tja je hebt er al mee gevlogen dus ik geef geen garantie meer?!?!?!!!!!

Nu je toch een nieuwe krijgt mogen de grapjes wel komen toch?

Die afbrekende uplijnen geven wel spectaculaire stofwolken ;)

Het was een nogal saaie crash. De Up lijn was gebroken bij de tuimelaar.
Pok stilte. (en toen een harde vloek)
Als je het voor het kiezen hebt zou ik liever de down lijn breken. Of je moet op de rug vliegen.

Maar je hebt gelijk dit is top service ik had er inderdaad al een paar keer mee gevlogen.
Maar ik vlieg nog steeds met mijn eerste set lijnen en ik zou verwachten dat de lead outs langer mee gaan dan mijn lijnen. De houder van de sproeier naald achterop de motor is ook stuk de 2 aansluitingen voor de slangetjes zijn afgebroken. En de prop is stuk. Ik had eindelijk een houten prop gevonden die het goed deed  meegenomen van mijn tripje naar Amerika. Nu maar zien of ik een nieuwe kan krijgen. En vergeet niet dat je 600 km rijdt voor maar één officiële vlucht. Ik stond boven Luc Dessaucy!!! Dus ik kon nog winnen 

Ik was zondag nog aan het zoeken op lead out's en cardinal,kom ik via google mijn eigen lijntje op het modelbouw forum tegen. Hierin zeg ik dat ik de lead out's nogal flexibel vind. Op het stuka forum is er ook wat over gepubliceerd. De krimp verbinding is gescheurd en de lijn is doorgeschuurd. Ik zal proberen een foto te plaatsen.

De team racer kwam zeker uit het Oostblok?

Groet Robert-Jan

PS flauwe grappen mogen altijd

Uiteraard kwam die uit het oostblok.
Dus opties als Rechtzaken, aansprakelijk stellen enz geven alleen een hoop gelach.

Gelukkig was het niet mijn racer. En een tip voor wie ooit een teamracer gaat bestellen: Niet bij Lerner kopen ;)

Zonde van je motor schade.
Ik heb een redelijke voorraad motor onderdelen en sproeiernaalden.
Dus misschien kan ik je ergens aan helpen?

Dat zou mooi zijn.
Het is dat plastic ding achter op de motor waar je sproeiernaalt in zit.

Hij is ook weer niet zo duur. nog geen 9 dollar.
De pest is alleen dat ik dan meteen allemaal andere dingen ga bestellen en het als nog duur wordt.

Groet Robert-Jan

Laatst bewerkt:
Sproeiernaald achterop de motor? Is het dan zo'n O.S. LA motor?
Daar heb ik er nog eentje van liggen voor onderdelen.
Echter weet ik niet of het kunstof gedeelte nog heel van is.

Hij ligt in Elburg en heb hem van het weekend nog in mijn handen gehad om te concluderen dat er wel heel veel aan stuk was :D

genk en crash

Robert Jan , ik heb een super duper metalen back plate voor je OS LA46. Als je nu gewoon je naald naar de voorzijde van de motor verplaatst, kun je weer draaien.
gerben

Volgens mij was mijn LA een stuk kleiner dan de 65.
Maar zal Stefan vragen of hij hem zaterdag mee kan nemen.
Kunnen we even kijken.

Ik heb een LA46 het huisje is voor alle motoren van 40 tot 65 het zelfde.

This is a Needle Valve and Holder Assembly for the following engines:
.40LA, .46LA, .65LA and the .46 FXI used on the Hobbico Nexstar.

groet Robert-Jan

RJ, wat ben jij een mazzelaar met je Cardinal! Hij heeft het even goed nog aardig lang volgehouden.
En nu kun je mijn reserve LA-46 brandstofstukje ook nog lenen, nou?
Ik neem het spul zondag wel mee.
Frits.

Back