Het is al een tijdje stil als het gaat over Lipo pakketjes die gebruikt worden met F5J. Ben deze lipo's tegengekomen van Gens Ace. Wellicht dat iemand deze al gebruikt en zijn ervaringen wil delen met ons. Denk dat de 650 mah versie voor de lichtere modellen zeer bruikbaar is. http://www.gensace.de/tattu-650mah-3s1p-75c-11-1v-lipo-battery-pack.html Gr. Adrie
Specs kunnen nooit reëel zijn Adrie. XT 30 stekkers kunnen maar 30A/35A continu aan en zeker geen 48A of 97A burst. Kabel is ook aan de dunne kant
Ik gok erop dat die 75C flink ... laat ik het netjes zeggen ... gefantaseerd is. De accu zou leeg zijn in minder dan 50seconden. In de berichten van Gerd Giese hier iets soortgelijks www.rc-network.de/forum/showthread.php/631414-Hyperion-G7-HV-Zellen?p=4334521&viewfull=1#post4334521 e.v.
Worden veel gebruikt op racequads. Nog geen narigheid over gehoord. @bartjuh K De stekker die ze er op zetten zegt natuurlijk niets over de rating van de cel zelf.. op racequads worden ook slechts zeeeeer korte 'bursts' gebruikt waardoor de belasting continu nooit zo hoog is. In een zwever gebruik je de accu anders en zou er dan ook geen xt30 op laten zitten
Ben ik met je eens maar een stekker erop zetten die smelt met die rating is een beetje dom. De kabeldikte is ook niet optimaal voor die rating
Bij een burst wil je vermogen hebben, maar door de hogere stromen hogere spanningsverliezen over de connector. Daardoor burst minder burstig dan mogelijk.
Waarom moet zo'n accu volgens de specs maximaal belast worden? Het is toch ook handig als deze een lagere interne weerstand heeft dan bijvoorbeeld een 50C variant? Een efficiënter systeem lijkt me altijd wenselijk. Buiten dat lijkt 30 ampère me meer dan voldoende voor een licht model. Misschien zelfs teveel. Arno heeft hier op het forum al vaker geschreven dat 17 ampère voldoende is om zijn "zware" xplorer naar 150 meter te brengen. Normaal kun je nog een kosten discussie voeren in het geval van een accu met een hogere C waarde. Maar in dit geval lijkt me dat een non discussie.