Gens Ace Tatu accu's

Discussie in 'F5J' gestart door Superior, 8 jun 2017.

  1. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.885
    Locatie:
    Zierikzee
    Het is al een tijdje stil als het gaat over Lipo pakketjes die gebruikt worden met F5J.
    Ben deze lipo's tegengekomen van Gens Ace. Wellicht dat iemand deze al gebruikt en zijn ervaringen wil delen met ons. Denk dat de 650 mah versie voor de lichtere modellen zeer bruikbaar is.

    http://www.gensace.de/tattu-650mah-3s1p-75c-11-1v-lipo-battery-pack.html


    Gr. Adrie
     
  2. bartjuh K

    bartjuh K

    Lid geworden:
    19 jan 2017
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Roermond
    Specs kunnen nooit reëel zijn Adrie. XT 30 stekkers kunnen maar 30A/35A continu aan en zeker geen 48A of 97A burst. Kabel is ook aan de dunne kant
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  4. v-willy

    v-willy

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    118
    Ik gebruik in F5B de 1800 mah en deze presteren erg goed in verhouding tot hun gewicht.
     
  5. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Worden veel gebruikt op racequads. Nog geen narigheid over gehoord. @bartjuh K De stekker die ze er op zetten zegt natuurlijk niets over de rating van de cel zelf.. op racequads worden ook slechts zeeeeer korte 'bursts' gebruikt waardoor de belasting continu nooit zo hoog is. In een zwever gebruik je de accu anders en zou er dan ook geen xt30 op laten zitten
     
  6. bartjuh K

    bartjuh K

    Lid geworden:
    19 jan 2017
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Roermond
    Ben ik met je eens maar een stekker erop zetten die smelt met die rating is een beetje dom. De kabeldikte is ook niet optimaal voor die rating
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Bij een burst wil je vermogen hebben, maar door de hogere stromen hogere spanningsverliezen over de connector. Daardoor burst minder burstig dan mogelijk.
     
  8. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Waarom moet zo'n accu volgens de specs maximaal belast worden? Het is toch ook handig als deze een lagere interne weerstand heeft dan bijvoorbeeld een 50C variant? Een efficiënter systeem lijkt me altijd wenselijk.

    Buiten dat lijkt 30 ampère me meer dan voldoende voor een licht model. Misschien zelfs teveel. Arno heeft hier op het forum al vaker geschreven dat 17 ampère voldoende is om zijn "zware" xplorer naar 150 meter te brengen.

    Normaal kun je nog een kosten discussie voeren in het geval van een accu met een hogere C waarde. Maar in dit geval lijkt me dat een non discussie.
     

Deel Deze Pagina