geodetische romp- & vleugel-constructies 3D printen

Discussie in 'MBF Labs' gestart door ron van sommeren, 16 dec 2016.

  1. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Het adres van het bedrijf (geen winkel)

    Partyzanska
    7A
    Holesovice

    Het e-mail contact met Mona was kort maar krachtig.....
    Ze gaf aan dat ik van te voren even contact moet opnemen voor een eventuele
    afspraak.
    Ik hoop dat ik dat in de eerste twee weken van juli mag/kan doen!
    IMG_5351.PNG
    Misschien kan ik Josef Prusa zelf de hand schudden(wel even een foto maken dan)

    Groet:Robin
     
  2. alt-148

    alt-148

    Lid geworden:
    15 feb 2008
    Berichten:
    135
    Echte geodetische constructies hebben het voordeel dat ze behalve licht, ook de sterkte in meerdere richtingen hebben.
    Dat komt door de latten/plankjes die in meerdere richtingen lopen en allemaal hun maximale sterkte in hun eigen lengterichting hebben.
    Dat is met 3D laagjesprinten helaas anders; in de richting loodrecht op de laagjes is de sterkte het laagst. Je haalt dus niet het maximale uit de geodetische constructie.

    Dat neemt niet weg dat je wel lichter kunt construeren. Hoe minder gewicht, hoe minder sterkte er doorgaans nodig is. Je kunt dubbelwandig werken met daartussen een slimme (geodetische) verdeling, Dat kan lichter zijn dan de slicer software de opvulling te laten bepalen. Prima voor een zwever (floater), maar een heavy duty warbird is een stap te ver.
     
  3. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    J.C.

    Elk nadeel heb zijn voordeel.

    Zo had ik afgelopen week vol verwachting aan iemand gevraagd die Solidworks gebruikt of dit programma een feature voor texturing gebruikt:https://www.cnckitchen.com/blog/texturing-3d-prints-in-ideamaker-for-strength

    7C952EBC-273C-4CEE-B524-05A455E3DFBE.png
    Helaas……..

    Nu,3 jaar later mijn eisen en verwachtingen aan dubbelwandige printjes naar beneden bijgesteld waardoor ik nu tevreden ben met het filament wat op dit moment verkrijgbaar is,en uitkijken naar het filament wat op dit moment van schrijven door b.v. ColorFabb uitgetest wordt.

    Kleine stapjes…..

    Ruud,wat is voor jou een heavy duty Warbird? (3D print)

    Groet:Robin
     

Deel Deze Pagina