Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Een minuut of 15~20 op 220 graden en de lagers zijn gaar; die vallen dan zo uit het blok, of je moet er een keertje op tikken en dan vallen ze er uit....
Diverse RC fabrikanten zoal Hudy, RB, Titan etc. maken speciale bearing pullers maar is gewoon een te dure aanschaf voor een enkel gebruik.
Maar het gasfornhuis werkt gewoon als ook de verfstripper. Het blok moet gewoon goed heet worden en je moet de motor stevig op een plankje hout slaan om het hoofdlager eruit te krijgen. Het voorlager tik je er wel uit met en stukje staaf.
De tools zijn voor de diameter krukas gespecificeerd. Ik neem aan dat je of een 13 of een 14mm krukas hebt.
Heb 't even opgemeten. Het is idd 14mm , de diameter van de Krukas ( dikste gedeelte ),
Wat kan ik nu de beste doen?,
![]()
Een minuut of 15~20 op 220 graden en de lagers zijn gaar; die vallen dan zo uit het blok, of je moet er een keertje op tikken en dan vallen ze er uit....
Diverse RC fabrikanten zoal Hudy, RB, Titan etc. maken speciale bearing pullers maar is gewoon een te dure aanschaf voor een enkel gebruik.
Maar het gasfornhuis werkt gewoon als ook de verfstripper. Het blok moet gewoon goed heet worden en je moet de motor stevig op een plankje hout slaan om het hoofdlager eruit te krijgen. Het voorlager tik je er wel uit met en stukje staaf.
Mja... maar het lager ligt uit zijn gat dus je kunt hem eruit pulken en een nieuwe erin stoppen.
Heel simpel gezegd is het aantal poorten een commercieel verhaal. "Meer poorten = sneller" maar uiteindelijk wordt dat door de interne configuratie, zoals doorlaat krukas en timings bepaalt. Als er van een merk alleen maar een 3-poorter is (zoals de OSMAX VZ-B) is die net zo competief als de 7 poorter van een ander merk.
Het aantal poorten maakt idd niets uit, mijn motoren hebben ook maar 3 poorten maar gaan harder dan menig motor met meer poorten.
Maar een alpha is ook een heel goede motor, wel veel klemming in het begin.
dat er wat smelt bij 200 graden is niet gek ;-)
idd ff dat ding eruit pielen, vast kan hij nooit zitten
wel ff de vastplakkende kunststof/rubber eruit pulken voor het nieuwe spul erin gaat
Pcies, enkel nog vast van het aangekleefde gesmolten rubber,meer zal het niet zijn...