Met een schone tandenborstel en wat brandsof of remmenreiniger kan je de binnenkant mooi schoonmaken.
Bij het plaatsen van verse lagers de krukas gebruiken waarmee je direct de lagers in lijn richt.
Even over de prestaties van motoren. Ooit begonnen met het meten van timingen:
motoren-meten-kaart-brengen-en-tunen
En krijg je dit soort tabellen:
Steuerzeiten
Hierin kan je de werkelijke verschillen tussen motoren zien. Mooi in die lijst zijn ook de verschillen tussen standaard en gemodificeerd maar ook van Alpha 2 motoren die identiek op de timingen zijn maar de snellere type nog de zgn. boostpoorten kent.
Daarnaast is er ook de factor materiaalkeuze. Als je eenmaal weet welke uitzettingen de zuiger en cilinder moet hebben kan je er nog op finetunen om de uitzettingen te optimaliseren wat betere prestaties geeft, dit is alleen mogelijk als je een maximale controle hebt op het samenstellen van de legeringen.
Bij goedkopere motoren zijn vaak minder sterke materialen gekozen vanwege de prijs en de snelheid waarmee het bewerkt kan worden zonder veel gereedschap te slijten. Dergelijke motoren worden ook bewust tot een gestelde maximale prestatie gemaakt waarmee een goede levensduur haalbaar is.
Roelof, Wow.. De link die jij mij gaf van je eigen post..
Kun je mij precies vertellen waarom je de inhoud van je blok aan 't meten bent?,
Heb aantal keren naar gekeken.. kom er helaas niet uit. Wel heel interessant.. Hoor 't graag van je.
Link motoren-meten-kaart-brengen-en-tunen
Laatst bewerkt door een moderator: