Gerlitzen 2013

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Terence, 20 jun 2013.

  1. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    Prachtige films en foto's, zeg. Voor mij wel bekend terrein natuurlijk. Jullie hebben werkelijk wel aan alle kanten van de Gerlitzen gevlogen. Van Bergeralm (ZO) tot Neugarten (NW). Aan laatstgenoemde zijde vloog ik zelf nog nooit!
    Een idee voor volgend jaar is wellicht om een keer op het Woellaner Nock te gaan vliegen (berg af naar Arriach, en daar weer omhoog over de Woellaner Alpenstrasse). Is een beroemde hang voor wind van ZO tot ZW; vooral bij ZO en Z gaat het daar toch wel veel beter dan op de Gerlitzen bij het torentje. Veel meer hellingstijgwind daar dan op de Gerlitzen (waar zoals jullie gemerkt hebben de thermische effecten heel sterk zijn). Op 8/9 juni j.l vond op het Woellaner Nock nog een Eurotour F3F plaats!
    Er gelden daar wel beperkingen: niet meer dan 5 modellen tegelijk in de lucht, en (kosteloze) aanmelding. Druk is het er evenwel nooit, reden waarom ik daar vaker vlieg dan op de Gerlitzen (hoewel er sedert de aanvang van de bouw bij Pacheiner veel minder Duitsers komen).

    Juun
     
  2. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik ga zeker nog wat meer beelden bij elkaar rapen, die zal ik de komende week ook af en toe hier plaatsen.
     
  3. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Een waardige vervanger

    De eerste echte Justus Production! Goed bezig! Mooie beelden, lekkere muziek, goed gemonteerd, goede uitsmijter, oftewel "a job well done" :thumbsup:
     
  4. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.820
    Locatie:
    Hoorn NH
    Justus,
    Prachtige film, mooie gemaakt!!!
    Bedankt!
    Heerlijk om de beelden weer terug te zien. :D

    Ik ben nu ook begonnen om mijn filmmateriaal de verwerken.
    Zal nog wel even duren omdat andere werkzaamheden nu voorrang hebben.
    Maar zodra het filmpje klaar is zal ik het hier plaatsen.

    Johannes
     
  5. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Fantastisch mooi gemaakt! Fotor-waardig!

    Vooral het einde is echt vet (uitspraak gejat van mijn kinderen..)

    Vorig jaar kwamen we thuis met de beroemde zin "ik ben best wel blij", dit jaar is dat de roep van het "thermiek-vogeltje". De bron is gelijk: Johannes. Erg goed dat je dat als uitsmijter er in hebt gemonteerd. Humor zoals we van jou gewend zijn. :D

    Groet van een breed glimlachende Jacob...
     
  6. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.820
    Locatie:
    Hoorn NH
    Gerlitzen, 14 juni tot 19 juni 2013

    Het was fantastisch!
    Een vakantie om nooit meer te vergeten....
    ....oh wat heerlijk dat ik dit heb mogen meemaken. :D

    De reis heen en terug verliep gelukkig zonder problemen.
    Het Hotel beviel uitstekend en de bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam.
    Dit alles maakte deze vakantie extra waardevol.

    Dit jaar waren de weersomstandigheden zeer uitdagend voor de piloten.
    De eerste dag vlogen wij nog met een dikke jas aan en de piloten moesten uiteindelijk één voor één stopen met vliegen i.v.m. bevroren vingers.

    Met elke nieuwe dag werd het warmer en de zon liet zich steeds vaker en langer zien.

    Echte hellingwind hebben wij maar weinig gehad, maar wel heftige thermiek met extreme valwinden.
    Onder zulke omstandigheden is vliegen niet eenvoudig. Ik was aangenaam verrast hoe snel iedereen zich heeft aanpast aan deze extreme omstandigheden.

    Rick ging altijd tot het gaatje. Fantastisch hoe hij soms zijn toestel diep uit het tal omhoog wist te vliegen. Nooit opgeven en zoeken naar die ene bel en daarmee meeliften terug naar boven, indrukwekend!

    Die ene "bel" heb ik meestal niet gevonden en heb daarom vele hoogtemeters lopend afgelegd. Daardoor is mijn conditie in deze dagen wel een stuk verbeterd.

    Dat deze dagen het uiterste vergden van de piloten mag wel duidelijk zijn!
    Emoties zoals teleurstelling, tranen, lachen, blijheid en geluk, alles heb ik gezien.

    Mijn filmmateriaal ben ik nu aan het verwerken en heb ervoor gekozen om twee filmpjes te maken.

    Hier is "deel één" waarbij ik bij de montage gelet heb op een chronologische volgorde.



    Johannes
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Mooier kan ik het niet verwoorden... Het is datgene wat ikzelf ook heb mee mogen maken en kunnen zien. Het was wederom een fantastische vakantie! Ik ervaarde wel narmate de vakantie vorderde ik wat meer moeite had met concentratie. maar ja, wat wil je met zoveel vlieguren. En de stukken die ik had zijn te verwaarlozen vergeleken met de rest wart ik gezien heb... Al moet ik toegeven dat ik op het moment zelf daar heel vele moeite mee had. Het hoort erbij, ''moet je maar niet gaan vliegen'' denk ik maar...
     
  8. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Wat een mooie filmpjes van Justus en Johannes.
    Ze geven echt een goed beeld van deze fantastische dagen.
    Heel veel vliegen van een grote verscheidenheid aan mooie zwevers en electrozwevers.


    Rick
     
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Mooi hoor!

    Leuk ook om te zien hoe we soms dezelfde dingen uit een ander hoek hebben gezien.....heerlijk nagenieten dit zeg!!
     
  10. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Hier wat van mijn foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik kan zien!!!
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier de foto's van Johannes' wedstrijd:
    30 minuten tijd om uit een A4tje depron een vrijvlucht zwever te maken, zonder lijm of plakband!! er waren 2 prijzen te winnen: Eeuwige roem voor de verste vlucht en Eeuwige roem voor mooiste ontwerp.
    Verste vlucht was makkelijk te beoordelen maar voor het ontwerp hebben we onze geweldige serveerster gevraagd. (deze dame geeft de term gastvrij, vrolijk en vriendelijk een nieuwe betekenins...ik was verliefd!!!)
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Oh ja...de winnaars kwamen uit het noorden! Jacob won afstand en Terrence het ontwerp.
    Jammer dat ik mijn 2de testvlucht buiten niet heb kunnen reproduceren want Terrence reactie daarop (oh!...k#t....ik kan wel opdoeken) maakte mij erg hoopvol.
    Bij ontwerp werd ik roemloos 6de maar mijn vrouw was het niet met onze vriendin eens want zij vond mijn vliegtuig wel de mooiste!!

    Justus
     
  11. Terence

    Terence

    Lid geworden:
    17 jan 2011
    Berichten:
    1.423
    Locatie:
    Ermelo
    Hallo Gerlitzers,

    Ook de film van Johannes erg mooi, mooie sfeerbeelden en natuurlijk in de juiste volgorde;).

    Als ik mezelf daar zo terug zie, zwijmelend, of met een grote grijns kan ik alleen maar beamen wat de anderen al memoreerden, een heerlijke vakantie, erg veel vlieguren en spectaculair thermiekvliegen.

    Dit is al een erg mooi draadje, en er volgt vast nog meer

    groet


    Terence
     
  12. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.820
    Locatie:
    Hoorn NH
    Inderdaad, er volgt nog meer.
    En hier is deel twee. :)

    Gerlitzen 2013

    "Die verrückten Holländer"







    Johannes
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Mooi dat er nu meerdere filmische verslagen zijn! Heerlijk om het telkens weer opnieuw te beleven.

    Groet,

    Jacob Bos
     
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Hele mooie beelden Johannes!

    Ik krijg nog kippenvel van dat moment na de landing. De afgelopen 27 jaar heb ik het modelbouwen en vliegen van mijn vader gezien, afgekeken en geleerd. Al die jaren is die kist een gespreksonderwerp geweest, dat hij ooit gaat vliegen en hoe die dan vliegt.

    Hoe het ook botste tussen ons, over gemaakte keuzes en gekozen leefstijl, het modelvliegen en de Twin heb ik altijd met mijn vader over kunnen praten.
    En om die kist dan zo in zijn element te zien, nog meer dan de eerdere vluchten die ik er mee gemaakt heb, kwam echt even heel erg zwaar binnen.

    Ik heb de filmpjes net bij mijn ouweheer laten zien en die was er ook meer dan blij mee!


    Bedankt voor het begrip mannen!
     
  15. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.820
    Locatie:
    Hoorn NH
    Justus, bedankt voor het compliment.

    Dit jaar waren wij al weer voor de tweede keer met dezelfde ploeg samen een aantal dagen hellingvliegen.
    Mijn vader zij vroeger een keer tegen mij, als je je toekomstige partner goed wil leren kennen ga dan met haar samen een paar keer op vakantie.

    En zo was ook deze tweede Gerlitzen vakantie voor mij leerzaam.
    Alle deelnemers heb ik zeker beter leren kennen.
    Ik heb een goed gevoel aan overgehouden omdat ik zag en voelde hoe sommige oprecht vriendschappelijk met elkaar omgingen.
    Heerlijk als je deze prachtige hobby samen met anderen kan delen.
    Volop genieten, iedereen op zijn eigen manier dat is wel heel speciaal!

    Bedankt voor deze mooie dagen! :D:D:D

    Johannes
     
  16. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Nou, dan ook mijn duit in het zakje, ook ik wil iedereen (hier in het 'openbaar') bedanken voor deze heerlijke dagen. De Gerlitzen gangers kennen mijn verhaal van de afgelopen weken. Deze dagen hebben mij goed gedaan en er voor gezorgd dat het hoofd geleegd is zodat de blik weer naar voren kan!

    En het Justus-moment kwam bij mij ook wel even binnen, prachtig wat 'die vliegtuigjes' bij al die grote kerels kan losmaken...

    Jacob
     
  17. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Jacobbos en Justus iedereen heeft een rugzak waarvan de inhoud per persoon verschilt .
    Een gezamelijke hobby doet inderdaad vriendschappen ontstaan ,dit zie je ook goed terug in de rode draad van deze en het vorige verslag .
    Ik mag het graag lezen met een gezonde vorm van jaloezie hoe jullie je daar optimaal vermaken en alle indrukken maximaal op je laten inwerken .
    In een omgeving zoals die daar is waar je maximaal van de natuur elementen kunt genieten met je zweefvliegtuigen waar de extremen meer aanwezig zijn is ook heel wat .
    Ik hoop ooit eens als ik uit de schuldsanering ben dat ik jullie mag vergezellen .
     
  18. Rick R

    Rick R

    Lid geworden:
    17 jun 2008
    Berichten:
    1.381
    Locatie:
    Drenthe
    Och heren, als ik geweten had dat jullie dit jaar weer zouden gaan was ik toch wel graag ook mee gegaan! Zeker na het zien en lezen van al deze verlekkerende verhalen en filmpjes. Vorig jaar moest ik het feest helaas ook missen.

    Als jullie volgend jaar weer gaan laat het me dan weten, ich bin gern dabei...

    Groeten Rick
     
  19. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Nou, bij mij kwam dat ook binnen... Ik heb de vlucht van Justus op de foto kunnen vastleggen, en 1 foto springt er bij mij wel tussen uit. Ook voor mij ff een kippenvel momentje... Daar waren gene woorden voor nodig, dat voelde je gewoon...
     
  20. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    @Jacob, ik denk dat we allemaal wel ons steentje hebben bijgedragen. Mooi dat je alsnog tot rust bent gekomen...
     

Deel Deze Pagina