Geruchten HPI nieuwe 10cc wagen

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door discoverynl, 18 jan 2012.

  1. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    heavy duty dit dat zus zo... gewoon in 1 keer goed bouwen vindt ik, er zijn genoeg andere type auto's om te ontwerpen zie ik zo
     
  2. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Je moet de ads maar lezen het heet allemaal savage, en die 10 jaar zijn ze trots genoeg op om het in tig advertenties van de laatste savages te vermelden.
    Geeft toch wat anders weer dan he

    Verder maken ze genoeg andere nieuweautos, maar een monstertruck blijft een monstertruck die rijden altijd minder he.

    Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? volgens mij is de savage gewoon een degelijke auto met weinig tot geen mankementen.
    Het meeste wat ik nog over de savage weet is over de savage flux, de nitro modellen ben ik verder minder bekend mee maar volgens mij zijn bijna alle eigenaren blij met hun savages en al zeker over het Heavy Duty gehalte wat toch echt wel in orde is bij de savage.

    Kwa 'heavy duty dit dat' doet de savage het gewoon beter dan een e-revo en dat is toch de grootste concurrent geld ook voor de tmaxx.
    Beetje onzin.

    Ik zou zeggen ga traxxas bashen omdat de aandrijving van hun 100mph supercar uit een slash komt :p
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Wat geeft het dan volgens jouw weer :?:

    Volgens mij alleen maar dat ze al 10 jaar mensen zo gek krijgen dezelfde auto te kopen nadat ze weer een "update" hebben gedaan .....

    En ze komen maar met weinig echt nieuwe auto's , zoals ik al eerder zei is de huidige buggy/truggy lijn afkomstig van Hotbodies die de Lightning modelllen een jaar of 7~8 geleden al voerde. En is de Bullet een Lightning GT10 die uit ongeveer dezelfde tijd stamt.....

    En hoezo doet een Savage het beter als een Revo dan :?: Omdat ze een update doen met HD diffs om de boel vervolgens weer verder uit te kunnen melken ??

    Ennuhhh.. Met de Revo heeft Traxxas wel bewezen dat een MT weldegelijk ook goed kan rijden hoor ;) Beter als een Savage iig...

    En ja ik kan het weten ... Heb met allebei geruime tijd gereden en de Revo is gebleven integenstelling tot de Savage.....
     
  4. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Het mooie is dat mensen die al een savage hebben mooi profiteren van deze updates.
    Nog steeds snap ik niet echt wat je denkt dat ze dan moeten doen?
    Een geheel nieuwe monstertruck maken 1/8?

    Wat betreft de 1/8 buggys truggys, zie ik ook geen probleem volgens mij zijn er een hoop mensen blij dat ze niet elk jaar dezelfde auto maar net even anders voorgeschoteld krijgen, zoals bij de vele serieuze race merken soms zo is.
    En het is goed voor RC dat niet ieder merk dat doet.
    Deze hobby draait op traxxas en hpi vergeet dat niet

    De handling van de e-revo / savage in hun stock vorm kan je makkelijk vergelijken, plaatjes zeggen voldoende.
    Maar ga met bijde jumpen en de savage wint altijd en daar doe je het meestal toch voor bij een MT d8 ik
    De revo mag ook niet als voorbeeld dienen in hoe een monstertruck gebouwd is tbh

    Voor al het andere wat je ermee zou willen doen had je beter een truggy kunnen halen (ik zie dat je al een hele mooie hebt ;) )

    Wat betreft HD diffs? tis dat je tegen update was anders zou ik me wensen dat traxxas eens wat meer updates deed aan de aandrijving van de e-revo want die vind ik persoonlijk niet echt indrukwekkend

    Nee ik zie echt totaal geen meerwaarde van een niewe 1/8 monstertruck brengen, met een andere naam en dan zeker claimen dat ze het wiel opniew hebben uitgevonden? als het een monstertruck is zal die ook zo rijden he, dat verander je niet.
    Of heb jij een revolutionair idee voor ze?
     
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Plaatjes zeggen voldoende :?: Hmmzzz..... Ik ga persoonlijk liever op eigen hands-on ervaring af dan plaatjes , plaatjes kun je precies maken zoals je ze hebben wilt... Echte ervaringen niet ;)

    En heb met beide geruime tijd gereden , gesprongen en gewoon in z'n algemeen gek gedaan om voldoende te weten waar ik het over heb ;) Met de Revo kun je minimaal net zo goed springen als de Savage.

    En hoezo mag het niet als voorbeeld dienen als monstertruck :?: Omdat ie niet gebouwd is als een Savage :?: Dat zijn de meeste trucks niet , die zijn nagenoeg allemaal gebaseerd op een horizontale bodemplaat ipv verticale platen.

    Verders doe de Revo in maatvoeringen niet onder voor de Savage , het enige afwijkende is de plaatsing en aansturing van de dempers.


    Updates voor de aandrijving van een Revo zijn niet nodig. Alles wat je nodig hebt om dat ding hufterproof te maken is er al , setje alu diffcups en stalen assen en je bent klaar... En ja dat is ook weer uit de praktijk met de eerste (brandstof) Revo ;)

    Ik zie totaal niet het nut van elke keer een "update" en dan gaan lopen doen alsof het wiel wel opnieuw is uitgevonden zoals HPI doet bij de Savage in z'n tig varianten.
     
  6. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Het is meer 'better then eva' aangezien ze 10 jaar savage revolution of een dergelijke slogan erbij hebben
    Dus wat mij betreft gaat dat niet echt op

    FF met blauwe tekst gedaan was het makkelijkste sorry :p
    Maar meningen verschillen maakt verder niet uit.

    Genoeg modellen in de RC die al dubbel zo lang mee gaan, en zon toekomst lijkt mij zeker niet uitgesloten voor de savage, misschien zelfde argument in 10 jaar .. tot dan :D
     
  7. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Het enige waardoor de Revo meer op een Truggy lijkt is de kap .... Diezelfde kap is ook pas te maken op de Savage , is dat dan ook meteen geen MT meer :?:

    De aanduiding MT komt vooral van de grote bodemspeling icm de bandendiameter , op dat gebied doen ze gewoon niet voor elkaar onder..... Geloof dat de Revo als je hem goed opbouwt zelfs nog meer bodemspeling heeft dan een Savage ;)

    Dat de Savage de aandrijving "standaard" goed voor elkaar heeft is ook niet echt waar.... Dat is allemaal het gevolg van die "update's" , waarbij de HD diffs zijn afgekeken van gewone gebruikers die aftermarket alu diffcups gingen plaatsen ;)
     
  9. SjoerdIsBack

    SjoerdIsBack

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Oegstgeest
    Beter goed gejat dan slecht bedacht, lijkt mij? Tevens heb ik een zwak voor HPI en dan vooral voor de Savage's ;).
     
  10. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    En dat is toch juist goed?
    Je rijd zelf met een auto die al zon beetje even lang mee gaat maar nooit geupdate is ondanks dat het buiten kijf staat dat het kwa duurzaamheid en kwaliteit van de materialen gewoon minder is dan waar je hem mee vergelijkt, daar kan echt niemand omheen (de aandrijving van dat ding is standaard gewoon crap)

    Ik snap het probleem niet dat ze bij HPI er nog wat aan hun wagen verbeteren ipv hem jaren zonder verandering op de markt te laten lol


    Nogmaals ik wil je graag vragen, waarom zouden ze met een totaal nieuwe 1/8 MT komen? ik snap echt niet wie dat jij denkt dat er uberhaupt baat bij zou hebben.
    En welk stuk moet er een dusdanige revolutie ondergaan dat je uberhaupt zin heeft om te denken aan een nieuwe?

    Ik denk dat het makkelijk om dit te roepen is, maar geen antwoorden en ideen ervoor hebt.
    Wat betreft het vergelijken van de autos zelf wil ik nu mee ophouden, want we zullen het wel niet eens worden :)
    Denk er logisch over na en je komt tot dezelfde conclusie helaas.
    Het is een monstertruck geen race buggy.
    Grts
     
  11. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Als User:

    Beter een goed concept "uitmelken" dan over ene X aantal jaar geen spares kunnen kopen..
    Ik ben enorme Xray fan... Maar voor de funrijder zoals ik brengen ze me iets teveel andere modellen uit!

    Dus ja dan houd je traxxas (persoonlijke favo) en hpi over ;)
    Niets mis mee.... Maar ja als je wedstrijdrijder bent, word he tanders, meestal , ik hoop, da tje dan ook (deels) gesponsord bent, heb je van kosten en spares niet wakker te liggen...

    Ik slaap ook prima tegenwoordig nu ik over op Traxxas ben... :)
     
  12. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Super dat grote blok!!..hoe zeggen die Amerikanen dat ook alweer,zo mooi in het Engels? ,echt een big block!
    En een Hpi fan ben ik idd,ken ook alleen maat Tamiya en Traxxas,en die vind ik speelgoedachtig (veel plastiek)
    Verder moet je maar op een Traxxas topic verder reageren,dan alleen hier de Savage af te kraken,IK vind het een toppie,en met dat blok,houden ze mij als klant!;)
     
  13. FrAnzyyy

    FrAnzyyy

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    10
    Locatie:
    H.I. Ambacht
    Mensen, ik heb niet álles gelezen maar hebben jullie deze video al gezien?
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Video is niet zo byzonder..... een opsomming van alle foto's die al rond zwerven.

    Het verbaasd mij er nog geen echte video in actie is. Je zou toch moeten verwachten dat ze hem al hebben laten rijden.
     
  15. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Motor heeft volgens mij alleen op een (Dyno) testbankje gelopen..dat geeft wel een goed beeld voor de fabrikant,waar ze mee verder kunnen..
     
  16. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    filmpje?
     
  17. ErikRC

    ErikRC Guest

    ja...
     
  18. SjoerdIsBack

    SjoerdIsBack

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Oegstgeest
    Dit zegt een HPI-staff member:


    hpiadmin
    HPI Administrator

    Join Date: Mar 2002
    Posts: 962
    Quote:
    Originally Posted by SavageFlux
    But what sort of power can we expect from an 8cc petrol engine?


    It'll be closer to 15cc, everything on it is prototype so the case isn't finalised. Power is expected to be close to the 4.6 in the Savage!

    We don't have video of it running (yet), we'll get some as we get closer to a production sample.

    http://forum.hpi-europe.com/showthread.php?p=239872#post239872
     
  19. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Eerlijk gezegd snap ik de ophef niet zo. Dus ze schroeven een benzinemotor in een 1:10 / 1:8, die ongeveer evenveel vermogen levert als een 4,6cc methanolmotor, so what?
    En waarom al dat gedoe met 3d geprinte motorsteunen en startschijven voor op een beurs? Geef me een dag en ik maak knappe prototypes uit aluminium.
    Ik vind het eerlijk gezegd nogal knullig overkomen. Als je dan toch iets lomps op de markt wil brengen, zet er dan meteen een dikke boxermotor in of zo. Maar ja, dat zal wel te duur worden om commercieel interessant te zijn.
    Ik zie voorlopig geen voordelen, behalve dan dat de prijs voor een liter brandstof iets lager zal uitvallen. Alsof die paar Euro het verschil uit zouden maken tussen het kunnen betalen of niet.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Het meest maffe is dat ze dit al een half jaar geleden aangekondigd hebben, in die tijd had al heel veel gedaan kunnen zijn.
     

Deel Deze Pagina