Geruchten HPI nieuwe 10cc wagen

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door discoverynl, 18 jan 2012.

  1. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    In dat half jaar hadden ze toch op z'n minst een motorsteun , vliegwiel en uitlaatbochtje kunnen fabriceren lijkt me :rolling:

    Vind het wel humor , ze hebben 3 keer zoveel cc's nodig om ongeveer aan het vermogen van de 4.6 te komen. Daar gaat het "voordeel" van de goedkopere brandstof ;)
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan slaat die Savage nog makkelijker om.....
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat maakt voor de Fanboys niet uit zoals al is gebleken ;) :rolling:

    Tis gewoon de zoveelste nutteloze en voorlopig niet eens werkende "update".
     
  4. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Sjonge jonge,is dit een afzeiktopic,of hebben jullie je antidepressiva pillen nog niet gehad in je kliniek?
    De benzinemotor zal veel makkelijker zijn voor de hobby rijders..dat gepier aan de stelschroeven van de nitro altijd als je rijden wilt+ niet meer slepen met die achterlijke gloeier en temperatuur meter
    En het loopt straks wel goedkoper dan de nitro,Hpi schrijft zelf al over dubbele rijtijden ( zal de benzine wel max 17000 toeren gaan), en de stinknitro kost ook al gauw €15,00 de liter,en Benzine een x €2,50 met goede olie erin..
    En je houd bij bijde versie's het machtige geluid van een verbrandingsmotor!!!:worship:
    Als er zeikers zijn hier nog,ga dan elektro afzeiken,doe ik ook mee..voorbeeld,heb mijn fiets elektrische gemaakt( omdat het kan,niet omdat het moest), en met deze temperaturen haald de accu misschien een kwart van zijn capaciteit!,daar kun je pas over zeiken..( elektrische 1:1 auto's zijn ook nog nooit een serieuze bedreiging voor de benzineversie,kachel?actieradius?geluid?)
    Maargoed,bij elektromodelbouw werkt het wel..,alleen ikzelf vind het niets,geluid hoort bij speelgoed,en de power is teveel,kon niet (fijn) rijden met de Savage met Mamba monster op 4S,dus vandaar dat ik (noodgedwongen,totdat de benzine Savage er is ;) ) met nitro rijd..

    Oja,begrijp ik het goed,dat 8cc niet zeker is,en het wel eens 15cc kan zijn?,verbaasd me niets,anders komen ze nooit op het vermogen van een 4,6 nitro uit!
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    O nee, het is geen afzeiken. Op zich is de Savage een fantastische auto maar het is niet de meest ideale als het om de wegligging gaat. Als het gewicht van de motor 2x zo hoog komt op de toch al zo'n hoge positie in de auto zal dat niet veel goed doen. Dit is geen afzeiken maar realiteit.

    En ik blijf mij verbazen over hoe moeilijk men het vindt om op een dagelijkse basis even een kleine correctie-slag aan de hoofdsproeier te geven, het wordt afgedaan alsof je de hele motor opnieuw moet configureren. Als je dat al niet kunt zal je deze benzine motor ook niet kunnen optimaliseren.

    En ja, wat heet goedkoop..... bij een foute afstelling en een verkeerd mengsel zal de motor net zo snel kunnen slijten
     
  6. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Jou post niet nee

    Dit wel. wat een niveau zeg lmao
    Het is een aanvulling op hun lijn nitro en elektro blijft, update is dus niet het juiste woord in dit geval
    Daarnaast bied het iets wat vrij bijzonder ofwel uniek is?

    Nee jou RC cars zijn allemaal 'nuttig'
    Kom eens met argumenten en logica ipv dom dingen te blijven roepen.
     
  7. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Jep,dit is normale discussie praat:pc:
    Wegligging is idd niet toppie itt een Truggy,maar het is ook geen truggy..
    Wat afstellen betreft,valt wel mee voor mij,maar ik rij ongeveer een halve liter per jaar:confused:,en als ik ga,dan is het weer/ temperatuur anders dan de vorige x,dus ben weer een tankje aan het verkloten,voordat ik normaal kan rijden ( en ik rij meestal maar een half uurtje max.,dus het is meer prutsen,dan normaal rijden :D)
    Slijtage reken ik niet mee met de kosten van het rijden ( schiet persoonlijk niet op bij mij), meer de kosten eromheen.

    (Mijn andere hobby is motorrijden,zie me bv. niet voor elke rit de motor moeten afstellen,of iets anders,de auto,als me vrouw naar de AH gaat,eerst de hoge toeren schroef afstellen..eerst met de auto volgas door de straat,en dan als die op bedrijfstemperatuur is,afstellen)
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012
  8. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Ja ik snap niet wat sommige mensen hier willen..
    Zowel de consument als hpi zou niet gebaat zijn bij een andere 1/8 monstertruck van HPI.
    Een productielijn opzetten kost namelijk bijde partijen geld, en voor wat ? die vraag is blijkbaar te moeilijk voor de haters hier.
    Ja het cog zal ongetwijfel een beetje lager kunnen maar who cares really lol?

    Voor de duidelijkheid ik beter zeker geen 'fanboy' sterker nog ik heb maar weinig met monstertrucks. dit is gewoon afzeiken zonder zelfs maar argumenten of logica inderdaad (bedoel jou niet roelof)
    En ja een monstertruck rijd ook zo, als je daar van houd prima toch niks mis mee.

    Ja ik ben ook maar een casual rijder hoor, rij naar normale maatstaven ook echt amper
     
  9. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Een litertje nitro kost je pak 'm beet een euro of 10 en is goed voor een tank of 7~8.

    Ik weet wel waar HPI die "dubbele" rijtijden vandaan haalt , al eens goed gekeken naar de getoonde benzine versie :?: Waar bij de nitro modellen de radiobox zat zit nu een gigantische tank (die je CoG nog verder omzeep helpt) ;)

    [​IMG]
     
  10. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Nitro kost in de shop hier al gauw €30 voor 2,5 liter,en een liter 25% kost €15..beetje duur,maar verzenden kost ook geld bij een internetshop.
    Op Mijn Savage heb ik Fastlane brede aluminium armen staan,ligt al stuk beter op de weg,dan standaard!,de XL frameplaten heb ik er weer vanaf gehaald,kwam die niet meer mee op de achterwielen..( net een achteruitlaat gemonteerd,komt die ook al niet meer mee op zijn achterwielen,kijken of het aan de afstelling ligt,anders gaat de orginele uitlaat er weer op,snel optrekken vind ik belangrijker dan topspeed)
     
  11. D-FGT

    D-FGT

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    129
    [​IMG]

    mooi wagentje maar jammer genoeg weer geen monstertruck.
     
  12. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Ik vind het anders behoorlijk op een savage lijken hoor ;)
     
  13. SjoerdIsBack

    SjoerdIsBack

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Oegstgeest
    Geen monstertruck?
     
  14. D-FGT

    D-FGT

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    129
    Monstertruck
    [​IMG][​IMG]





    Savage:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Het is meer een trophytruck met grote wielen. Nogsteeds een vet mooie wagen maar het komt niet echt over als een monstertruck.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is maar net wat voor een body je er op zet......
     
  16. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Niet helemaal mee eens Roelof.
    Voor mij moet een monstertruck toch echt zijn uitgevoerd met starre assen. Als ik me niet vergis, worden zelfs de meest moderne 1:1 monstertrucks nog steeds zo gebouwd.
    Alles met (semi) onafhankelijke wielophanging komt toch dichter in de buurt van een buggy / truggy.
    Ook de hierboven afgebeelde rc monstertruck is volgens mij niets anders dan een buggy frame met grote wielen en een hoog geplaatste body.
    De enige echte rc monstertruck is wat mij betreft dan ook nog steeds de Clodbuster (en daarvan afgeleide modellen)
     
  17. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    of de kyosho mad force, starre assen, grote wielen, verbrandingsmotor, slechte baanligging maar dat kan geen kwaad want je hebt er een pak lol mee....
     
  18. D-FGT

    D-FGT

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    129

    Zeker weten, Mijn madforce is op dit moment mijn fav nitro truck.
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Tja.... zo ken ik ze ook, een Tamiya F103 is ook geen Fomule-1 omdat het achter geen onafhankelijke vering kent, de 1:10 tourwagens zijn veelal geen 2wd wat in het echt wel zo is en ga zo maar even door.
    Zeg dan dat je het technisch geen monstertruck vindt maar qua model is de Savage een monstertruck.
     
  20. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    starre assen voor off road met ongeveer 3 pk ?

    LIJKT MIJ NIET
     

Deel Deze Pagina