Kollega"s,
Ik heb hier , in afbraak van een vroegere server, 2 geschakelde voedingen in parallel......
Deze waren reeds samengebouwd in het toestel
Samen wordt er een stroom geleverd van +- 36 amp bij 12 volt
(en reeds getest in de praktijk gedurende +- 30 minuten)....
Ik wil hier als proef een regelbare voeding van maken....
mare....
Ik wil geen vermogentransistoren gebruiken van het type 2N3055....(corrien kent deze torren wel....) ....
Ik wil iets nieuw proberen....kan ik bv een IGBT gebruiken ? als vermogen "transistor"?
tja...ik weet ook wel dat een IGBT wordt gebruikt als een "schakel"transistor in de vermogenelectronica....oa in de vermogeneindtrap van frequentie regelaars......maar kan men deze ook toepassen als een "normale" transistor waarbij men de Ic kwasi recht evenredig is met de Ib???
graag uw mening
vriendelijke groeten
steffe
(terug van weggeweest....
)
Ik heb hier , in afbraak van een vroegere server, 2 geschakelde voedingen in parallel......
Deze waren reeds samengebouwd in het toestel
Samen wordt er een stroom geleverd van +- 36 amp bij 12 volt
(en reeds getest in de praktijk gedurende +- 30 minuten)....
Ik wil hier als proef een regelbare voeding van maken....

mare....
Ik wil geen vermogentransistoren gebruiken van het type 2N3055....(corrien kent deze torren wel....) ....
Ik wil iets nieuw proberen....kan ik bv een IGBT gebruiken ? als vermogen "transistor"?
tja...ik weet ook wel dat een IGBT wordt gebruikt als een "schakel"transistor in de vermogenelectronica....oa in de vermogeneindtrap van frequentie regelaars......maar kan men deze ook toepassen als een "normale" transistor waarbij men de Ic kwasi recht evenredig is met de Ib???
graag uw mening
vriendelijke groeten
steffe
(terug van weggeweest....

Laatst bewerkt: