geschikte lipo voor 3S gebruik in een Trex 450pro DFC

Al een paar jaar vlieg ik met 3S 2200mAh lipo's in mijn Trex 450 proDFC.
Was vroeger 25C genoeg om lekker mee rond te poken, tegenwoordig gebruik ik 30C of meer lipo's. Eigenlijk altijd al naar volle tevredenheid Zippy's of Turnigy exemplaren, en het laatste jaar de Nanotech 45C variant van Turnigy.
Ik sta nu op het punt om de voorraad weer aan te vullen (naast mijn werklocatie is een prima wildvliegplek aangelegd; Epse-Noord), en vraag me af wat jullie ervaringen met budget prijs (lees 10-20Euro) lipo's zijn.
Zelf denk ik erover deze eens te gaan proberen: Turnigy 2200mAh 3S 60C Lipo Pack (EU Warehouse)
De 60C versie van TY. Heeft iemand daar al goede ervaringen mee opgedaan in een 450 size 3S heli?

Ik vlieg al verschillende jaren mijn TREX450 (ondertussen omgevormd naar DFC) met Turnigy 3S 2.2Ah 40-50C lipo's (maar niet de nano-techs). Prima lipo's voor hun prijs! Voor nieuwe lipo's ga ik tegenwoordig steevast naar GensAce.

Gens is idd met grotere lipos top (bv. 6s, 5000 mAH, groot verschil)

ik heb de laatsten vluchten van mijn T Rex 450 met 4s lipos gevlogen,
duidelijk meer power en headspeed,
dus ook meer vliegtijd bij onveranderd vliegstyle,
.. of meer leeftijd, als je niks verandert.

gr. Uwe

Bedankt jongens. Ik ben eruit. Ik bestel weer de zelfde nanotechs. Ze bevielen me wel qua spanning onder belasting en de ruimte onder de kap is me te krap om te gokken op de juistheid van de afmetingen die hk opgeeft voor de TY 60C.

Laatst bewerkt:
toch maar turnigy 3s1p 60c pakketten besteld. Na vier maanden zijn mijn ervaringen positief. laad met mijn hyperion 730 duo de pakketten op 2C 95% vol. balanceren start dan ook net. meestal is het maximale spanningsverschil tussen de afzonderlijke cellen 0,005V. Na het vliegen ook 0,005v verschil bij 15-20% capaciteit over.

ik ga mijn warp pakketten ook in ty 60C omzetten.

Back