Geschikte quadcopter voor GoPro H3

Beste modelbouwers!

Sinds enige tijd hebben quadcopters mijn interesse gewekt.

Nu vroeg ik me dus af of het mogelijk is om zelf een GoPro hero3 camera aan een quadcopter te bevestigen?

Ik weet dat je op de DJI Phantom een speciale mount heeft om de GoPro te bevestigen. Echter heb ik geen ervaringen met het besturen van een Quadcopter en vind ik voor een eerste aankoop de Phantom een beetje duur.

Ik ben hierdoor opzoek gegaan naar een alternatief.
Na enig onderzoek op het internet kwam ik via YouTube het volgende filmpje tegen:

[URL="
[/URL]

Het filmpje op YouTube laat zien dat Giant Cyclone Quadcopter van WL Toys een GoPro Hero 3 kan liften.

Wat is jullie ervaring hier mee? Hoeveel gewicht kan de Giant Cyclone Quadcopter überhaupt met zich meenemen?

Een ander model, vergelijkbaar met de Cyclone, is de
Xtrust X-30 2.4GHz 4CH 6 Axis RC Quadcopter Super Big.
$_85.JPG

Zou deze quadcopter ook een GoPro camera met zich mee kunnen voeren tijdens het vliegen?

Daarnaast kwam ik ook nog volgende 2 quadcopters tegen namelijk
de UDI U17A en UDI 818A 2.4GHz. Hiervoor geld de zelfde vraag. De afmetingen zijn wat kleiner dat de hierboven beschreven X-trust

Remote-control-RC-helicopter-toys-quadcopter-UFO-2-4Ghz-radio-6-axies-UDi-818A-camera-for.jpg_350x350.jpg

Voor jullie info een GoPro met behuizing weegt ongeveer 200 gram
Zonder behuizing weegt de GoPro ongeveer 80 Gram

Wellicht hebben jullie nog andere alternatieven.
Ik hoor graag voor jullie!
Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Ikzelf zou onder deze categorie 'speelgoed' geen dure GoPro hangen, als het al zou kunnen. Als beginnende vlieger die een GoPro wil monteren tóch minimaal een phantom kopen of nog beter, indien je het bouwen interessant vindt, een DJI F450 (of clone). Vooral voor het laatste zijn er veel draadjes hier te vinden (bijvoorbeeld een erg goede van Emil). Succes !

Hey

Iedere quadcopter vanaf 450 formaat kan een gopro mee omhoog tillen.
Deze speelgoedjes zou ik links laten liggen iig.

Groeten

Maar die vind ie te duur zegt ie.

Hij zegt helemaal niet dat hij deze TE duur vindt.
Als je quote doe het dan wel goed.
Hij vind deze een beetje duur.

Waarschijnlijk weet TS niet dat de Phantom zonder zender, ontvanger en accu voor 299 euro verkrijgbaar is. :p

Hij zegt helemaal niet dat hij deze TE duur vindt.
Als je quote doe het dan wel goed.
Hij vind deze een beetje duur.

Waarschijnlijk weet TS niet dat de Phantom zonder zender, ontvanger en accu voor 299 euro verkrijgbaar is. :p

Als we toch weer eens gaan woordneuken kan je lezen dat hij juist naar een alternatief opzoek is.

Dus een alternatief voor een phantom is iig geen phantom.

Duur of te duur. Lekker belangerijk :s

Frappant dat je wel geld wil uitgeven voor een gopro, maar niet voor een quadcopter. Ik zou de moeite niet nemen om je investering aan dit soort gadgets te hangen. Spaar liever door voor een behoorlijke quadcopter.

Ik weet dat je op de DJI Phantom een speciale mount heeft om de GoPro te bevestigen. Echter heb ik geen ervaringen met het besturen van een Quadcopter en vind ik voor een eerste aankoop de Phantom een beetje duur.
Vindt je het niet verstandig dan om eerst eens te leren vliegen?
De beelden van de dure gopro zullen er niet uit zien wanneer je het vliegend tuig, wat je ook kiest, niet kan besturen.
Kwestie van prioriteiten stellen.

450, Hobbyking controller en vliegen maar.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
Aangezien ik verder geen ervaring heb met het besturen van een quadcopter zal ik het eerst eens gaan proberen met een stuk speelgoed ; ) Je moet ergens beginnen. En wees gerust de GoPro zal ik er niet onder hangen! Wellicht in de toekomst

Back