Geschiktheid carbon vlies

Berrie,

Ik heb twee staartdelen gemaakt met de 20 grams versie van dit doek
R&G Faserverbundwerkstoffe | Kohlefaservliese | online kaufen
Het heeft inderdaad een bling-factor alleen is het lastig te verwerken. Bij het lamineren zie je heel goed waar het weefsel te nat of te droog is. Bij dit doek zie je dat niet. Ik heb het gewoon overdreven nat gelamineerd en daarna droog gerold. Je moet het ook weer niet al te droog rollen anders krijg je geen mooi glanzend oppervlak. De sterkte van het doek viel me ook tegen. Het heeft geen rek, maar het scheurt als carbonpapier.

Loet weegt bij het lamineren zijn mylars en weet zo hoeveel hars hij heeft gebruikt.

Zelf verwerk ik sinds kort dit materiaal in mijn staartdelen
R&G Faserverbundwerkstoffe | TeXero® Kohlefaserband 38 g/m² IM, uni | online kaufen
Superspul. Het is zo dun dat het geen randje geeft onder 25 grams glas en het versterkt je staardelen geweldig.

thanks voor de reacties. De achtergrond van mijn vraag is eigenlijk dat ik heb overwogen om fullsize vleugels te maken van glas en 3K roving.

Ik denk te begrijpen dat je daarvoor 54grams glas gebruikt, en 3K roving waarmee je een dissergewebe maakt. Ik heb namelijk nogal veel 54grams glas liggen. Die 3K roving kan je dan kopen bij carbon-vertrieb. Om de minimum orderkosten vol te maken dacht ik dat vlies bij te bestellen. (Vandaar mijn vraag.) Het zou uiteindelijk erg goedkope vleugels opleveren.

Maar als ik zo eens naar de verschillen kijk tussen een kevlar vleugel een een 54grams glas minivleugel, vindt ik dat 54grams glas toch duidelijk kwetsbaarder voor deuken dan een kevlar vleugel.

Ik houdt het maar bij kevlar voor de fullsize, tenzij iemand mij weet te overtuigen.....

Laatst bewerkt:
thanks voor de reacties. De achtergrond van mijn vraag is eigenlijk dat ik heb overwogen om fullsize vleugels te maken van glas en 3K roving.

Ik denk te begrijpen dat je daarvoor 54grams glas gebruikt, en 3K roving waarmee je een dissergewebe maakt. Ik heb namelijk nogal veel 54grams glas liggen. Die 3K roving kan je dan kopen bij carbon-vertrieb. Om de minimum orderkosten vol te maken dacht ik dat vlies bij te bestellen. (Vandaar mijn vraag.) Het zou uiteindelijk erg goedkope vleugels opleveren.

Maar als ik zo eens naar de verschillen kijk tussen een kevlar vleugel een een 54grams glas minivleugel, vindt ik dat 54grams glas toch duidelijk kwetsbaarder voor deuken dan een kevlar vleugel.

Ik houdt het maar bij kevlar voor de fullsize, tenzij iemand mij weet te overtuigen.....

Overtuigen wil ik je niet maar mijn ervaringen met 2 lagen glas van 25 gram/m^2 met daartussen 3K of 1K Disser zijn zeer positief. Voordeel van 2 lagen glas is dat het Disser geen kant op kan terwijl je bezig bent.
Ik heb ook Disser en 54 Gram glas gebruikt maar vond het erg lastig, zo niet onmogelijk, om het koolstofdisser op zijn plek te houden.

Ik heb 2 vleugels met kevlar gemaakt (met een koolstof D-box) maar als het niet hoeft hoop ik het nooit meer te gebruiken. Anderen zijn er erg bedreven in dus moet je het om mij niet laten

Loet

Hier: RC Groups - View Single Post - New DLG project: One-piece, oval fuse, Edge-foiled - show AND tell!

lijkt iemand het wel voor elkaar te hebben gekregen. Je begrijpt, het wikken en wegen is nog steeds bezig............

Het lijkt dat zijn methode anders is.

Ik had op de mylar het glas ingerold met epoxy. Toen het Disser framewerk er over heen en disser op inrollen. Dan veel epoxy weer eruit halen met keukenpapier.
Het Disser afsnijden en de mylar op de kern leggen.
Het gaat allemaal wel maar vergeleken met 2 keer 25 grams glas met disser ertussen lijkt het onmogelijk. Dat werkt zo veel makkelijker.

De Zweed lijkt eerst de disser op het mylar te leggen en daarna het glas er op te leggen. Zo zit de disser toch weer opgesloten, dit had ik niet en misschien dat ik het daarom nagenoeg onmogelijk vond.
Maar met de kennis van nu en terugkijkend op het verleden...........:mrgreen:

Loet

Back