GJ, Even serieus. Mag ik van jou vragen dat je je wat anders opsteld tegenover het verhaal Neu motoren en wat wel en niet werkt of goed is?! Ik vlieg nu bijna 2 jaar met die dingen en heb nogal wat verschillende combinaties geprobeerd en gelogd met de Unilog. Van 4S tot 6S en een stuk of 20 verschillende props op een stuk of 10 motoren. Waarbij ik dit ook vaak nog heb kunnen testen op een echt parkoer hier in engeland tijdens de wedstrijdjes. Dan weet je namelijk pas echt of iets werkt. Ik begrijp dat je het veilig wilt houden voor een ieder geinterreseerde maar in dit geval valt het allemaal nog wel mee.
Als je niet over de 60.000 draait bij het binnen vliegen van het parkoer dan gebruik je de motor niet efficient. Hij kan makkelijk 70.000 hebben en Remo vliegt geregeld met 90.000 in Italie schijnt.
Ik heb tot nu toe 2 motoren gehad waarbij de magneten los kwamen. De eerste was een 1512/1D op 5S waarbij de prop los kwam, tja dan is het snel gedaan zonder weerstand. De 2de was een 1512/1.5D op 6S waarbij het waarschijnlijk een productie foutje was en ik krijg daar nu een gratis vervanger voor. Namelijk de andere 3x 1512/1.5D die ik heb of heb gehad hebben nergens last van op 6S.
Het voltage zoals je kunt zien in de Excel file zit op zo'n 21 volt onder belasting en dat is dus 3,3 volt per cell.
Bovendien is het nog steeds niet duidelijk hoe groot de propellor moet zijn voor F5B op dit moment. Omdat de kisten zo licht zijn en we de stuwkracht niet zo nodig hebben. Maar wel een hogere maximum snelheid. Laat ik het zo zeggen, de Italianen vliegen 46-48 beentjes met een kleine prop en nu ook Steve Neu heeft een kleine prop in de prototype fase.
Joop, een 1511 staat idd niet zomaar op de website. Dit is een special order motor en de bedoeling was dat deze net ietsje heter (hoger KV) is dan een 1512. Dit was nodig omdat de 1512 niet heet genoeg was voor de bedoelde prop.
Het schijnt namelijk zo te zijn dat de RFM 15x16 nog beter is dan een RFM 16x17 en in combinatie met een 5.1 vertraging werkt dat allemaal prima op een 1512/1.5D cq 1511/1.5D motor.
Bijkomend voordeel is dat een kleine prop beter inklapt op moment dat je de motor uitzet. Die grote 17'' props willen nog wel eens rare geluiden maken en de regelaar schijnt het dan niet leuk te vinden. Daar hadden mensen in Kiev al problemen mee inclusief de Russen met die Markus regelaars.
Helaas heb ik deze combinatie niet lang kunnen vliegen omdat hij dus op het eind van de meeting de grond in ging met die ontplofte S11. Dus nu wachten op en 50% prijsje vervanging.
Jos
Als je niet over de 60.000 draait bij het binnen vliegen van het parkoer dan gebruik je de motor niet efficient. Hij kan makkelijk 70.000 hebben en Remo vliegt geregeld met 90.000 in Italie schijnt.
Ik heb tot nu toe 2 motoren gehad waarbij de magneten los kwamen. De eerste was een 1512/1D op 5S waarbij de prop los kwam, tja dan is het snel gedaan zonder weerstand. De 2de was een 1512/1.5D op 6S waarbij het waarschijnlijk een productie foutje was en ik krijg daar nu een gratis vervanger voor. Namelijk de andere 3x 1512/1.5D die ik heb of heb gehad hebben nergens last van op 6S.
Het voltage zoals je kunt zien in de Excel file zit op zo'n 21 volt onder belasting en dat is dus 3,3 volt per cell.
Bovendien is het nog steeds niet duidelijk hoe groot de propellor moet zijn voor F5B op dit moment. Omdat de kisten zo licht zijn en we de stuwkracht niet zo nodig hebben. Maar wel een hogere maximum snelheid. Laat ik het zo zeggen, de Italianen vliegen 46-48 beentjes met een kleine prop en nu ook Steve Neu heeft een kleine prop in de prototype fase.
Joop, een 1511 staat idd niet zomaar op de website. Dit is een special order motor en de bedoeling was dat deze net ietsje heter (hoger KV) is dan een 1512. Dit was nodig omdat de 1512 niet heet genoeg was voor de bedoelde prop.
Het schijnt namelijk zo te zijn dat de RFM 15x16 nog beter is dan een RFM 16x17 en in combinatie met een 5.1 vertraging werkt dat allemaal prima op een 1512/1.5D cq 1511/1.5D motor.
Bijkomend voordeel is dat een kleine prop beter inklapt op moment dat je de motor uitzet. Die grote 17'' props willen nog wel eens rare geluiden maken en de regelaar schijnt het dan niet leuk te vinden. Daar hadden mensen in Kiev al problemen mee inclusief de Russen met die Markus regelaars.
Helaas heb ik deze combinatie niet lang kunnen vliegen omdat hij dus op het eind van de meeting de grond in ging met die ontplofte S11. Dus nu wachten op en 50% prijsje vervanging.
Jos
Laatst bewerkt: