-gesloten-

hallo

k heb nog een oude xtwin die nog een nieuw jasje moet die heb ik al maar nu is het brijk niet super de antenne is maar een stukje coper draad kan ik daat ook een stukje aan maken dat ik meer berijk heb ??

alvast bedank

ps. of wat aan de zender doen

Laatst bewerkt:
ik heb een oude x twin en hij heeft amper berijk nu wil ik het koper draatje (als antenne) verlengen heb ik dan meer berijk of moet er iets met de zender gebueren

ik heb een oude x twin en hij heeft amper berijk nu wil ik het koper draatje (als antenne) verlengen heb ik dan meer berijk of moet er iets met de zender gebueren

Het is bereik, de andere 2 typfouten zal ik je maar vergeven ;)

Ik neem aan dat je het over de ontvangerantenne hebt.
Je kunt niet zomaar antennes willekeurig verlengen omdat de lengte van de draad(antenne) in combinatie met de electronica in de ontvanger voor een goede werking van je ontvanger zorgt.
Je zou kunnen proberen de lengte te verdubbelen, met een beetje mazzel werkt dat.
Het vermogen van de zender aanpassen is geen optie.
Reikwijdte (bereik) is namelijk ook daarvan afhankelijk.
Maar dan praat je over 4 x het vermogen voor 2 x het bereik.

Het is bereik, de andere 2 typfouten zal ik je maar vergeven ;)

Ik neem aan dat je het over de ontvangerantenne hebt.
Je kunt niet zomaar antennes willekeurig verlengen omdat de lengte van de draad(antenne) in combinatie met de electronica in de ontvanger voor een goede werking van je ontvanger zorgt.
Je zou kunnen proberen de lengte te verdubbelen, met een beetje mazzel werkt dat.
Het vermogen van de zender aanpassen is geen optie.
Reikwijdte (bereik) is namelijk ook daarvan afhankelijk.
Maar dan praat je over 4 x het vermogen voor 2 x het bereik.

ik heb wel is de antene van het vligtuigje aan het ijnde een knik zitten als ik die eruit haal is het dan beten met eruit halen bedoel ik af knippen

Ongelooflijk.

Volgens mij staat hier het record meeste spelfouten in een zin.
Dit is toch niet leesbaar?

Gek dat niemand je wilt helpen;)

Antenne draad uit de knoop halen.
Niet (nooit!!) afknippen.

De xtwin heeft niet zo'n groot bereik van zichzelf. Maar je kan proberen om de antenne iets te verlengen. Bij de Twin zal dit niet zo nauw luisteren. Een van de vorige berichten vertelt inderdaad dat je niet zo maar antenne-lengte mag verlengen. In principe redelijk correct, in dit geval kan het absoluut geen kwaad.
Maar het kan natuurlijk ook aan het zendertje van de Xtwin liggen.

Proberen maar. Maar verwacht niet dat je ineens 50 meter of verder kan vliegen.

Succes.

Laatst bewerkt:
Antenne draad uit de knoop halen.
Niet (nooit!!) afknippen.

De xtwin heeft niet zo'n groot bereik van zichzelf. Maar je kan proberen om de antenne iets te verlengen. Bij de Twin zal dit niet zo nauw luisteren. Een van de vorige berichten vertelt inderdaad dat je niet zo maar antenne-lengte mag verlengen. In principe redelijk correct, in dit geval kan het absoluut geen kwaad.
Maar het kan natuurlijk ook aan het zendertje van de Xtwin liggen.

Proberen maar. Maar verwacht niet dat je ineens 50 meter of verder kan vliegen.

Succes.

nee dat hoeft ook niet maar 10 meter berijk wil ik wel dus welke antenne moet ik dan verlengen??

Back