Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik heb een oude x twin en hij heeft amper berijk nu wil ik het koper draatje (als antenne) verlengen heb ik dan meer berijk of moet er iets met de zender gebueren
Het is bereik, de andere 2 typfouten zal ik je maar vergeven
Ik neem aan dat je het over de ontvangerantenne hebt.
Je kunt niet zomaar antennes willekeurig verlengen omdat de lengte van de draad(antenne) in combinatie met de electronica in de ontvanger voor een goede werking van je ontvanger zorgt.
Je zou kunnen proberen de lengte te verdubbelen, met een beetje mazzel werkt dat.
Het vermogen van de zender aanpassen is geen optie.
Reikwijdte (bereik) is namelijk ook daarvan afhankelijk.
Maar dan praat je over 4 x het vermogen voor 2 x het bereik.
Antenne draad uit de knoop halen.
Niet (nooit!!) afknippen.
De xtwin heeft niet zo'n groot bereik van zichzelf. Maar je kan proberen om de antenne iets te verlengen. Bij de Twin zal dit niet zo nauw luisteren. Een van de vorige berichten vertelt inderdaad dat je niet zo maar antenne-lengte mag verlengen. In principe redelijk correct, in dit geval kan het absoluut geen kwaad.
Maar het kan natuurlijk ook aan het zendertje van de Xtwin liggen.
Proberen maar. Maar verwacht niet dat je ineens 50 meter of verder kan vliegen.
Succes.
nee dat hoeft ook niet maar 10 meter berijk wil ik wel dus welke antenne moet ik dan verlengen??
geen spelfouten!!! (op de komma die mist na) nee geintje
maar de antenne van de ontvanger natuurlijk......
hoelang ja probeer eens wat verdubbel de lengte anders gewoon en je ziet vanzelf wat er gebeurt....... en ja solderen![]()
dankje ik heb het gemaakt en we hebben meer berijk![]()
het vliegtuigje is een dizzy chick geworden ik plaats wel een foto
iemand een iedee voor de onderkant