Gestabiliseerde netvoeding

Hoi

Zit met twee 1800mah Nicad batterijen....heb wel een gestabiliseerde netvoeding (12v) maar die geeft maar 1.5 ampere ( goed voor mijn Rx en Tx batt op te laden aan 100-200 mah )...

die twee 1800 mah joekels zijn eigenlijk gemaakt om snel op te laden met een 12V stekker in de sigconnector van een auto ...

Mijn vraag nu : hoeveel amp moet een 12 V nieuwe gest. netvoeding hebben om die batt thuis toch snel op te kunnen laden ?

dankt !

pS : ik verontschuldig mij NU al voor het door elkaar haspelen van ma en mah !

ok, even voor de zekerheid, je gebruikt toch een lader he?

Hoeveel volt zijn die 1800mah accu's? Met hoeveel stroom wil je laden? vb. Bij 7 cellen en 5A volstaat een 8A voeding. Hangt veel af of de lader de spanning moet transformeren of niet.

Goedkope 12V voedingen met veel A's; computervoedingen met een lanp aan de 5V lijn.

Niels

Niels,

Het zijn 7.2 Voltbatterijen die wel op 12 volt moeten geladen worden...

eigenlijk zou het reuze handig zijn om te weten hoeveel ampere een autobatterij met stilstaande motor afgeeft via de sigarettenadapter...

mijn robbe lader gaat maar tot 5 A .... 8 dus ...

bedankt niels

Wat is het merk en het type van de 1800mAh accucellen? Het zijn dus geen batterijen, die zijn voor eenmalig gebruik, niet oplaadbaar.

In het instructieboekje van je auto kun je lezen welke stroomwaarde de smeltzekering van de sigarettenaanstekker heeft.

Ron ,

Merkloos , gewoon 6 sub-C's in shrink en een TAMIYA op het einde ...

120 watt max vermogen zegt het autoboek :

120 watt = 12 volt x 10 ampére ???

Als dit nergens op trekt, zeg het gerust .... ik ken nul de ballen van electriciteit...

Thanks

Guy

Misschien dat iemand met deze gegevens kan vertellen hoe snel (of langzaam) deze accu's geladen mogen worden.

Inderdaad, 10Ampère uit je sigarettenaansteker.

sigaretten aansteker v auto max 8 ampere
maar ik zou er niet een lader op voeden .
omdat hij wel. niet. op contact moet omdat de overgangsweerstand groot is rare plug v sig aansteker
en je verliest heel wat spanning in de bedrading [auto,s hebben echt shit bedrading meet de spanning maar eens over je koplampen met 11 volt ben je blij]

dus om een lang verhaal kort te maken ,
gewoon direkt op de accu laden
groeten wiebe

hallo wiebe

ik laad al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren direkt uit de sigaansteker
en rare plug ben je gek daar is over na gedacht
moet je eens kijken welke plugjes soms in de modelbouw gebruikt worden.
als je zo een koelbox aan slmuit wat denktge wat een ampjes die trekt
of zo een compressor om je lekke band mee op te pompen
nee gebruik gerust die stekker het is wel een degelijke plug en inderdaad gezekerd met 10 a 15 amp.
en als jij over je koplampen met stilstaande motor maar 11 volt meet dat kan gerust zo zijn
weet je wel wat er dan allemaal aanstaat in je wagen
je beide standlicten voor en achter
je beide grootlichten voor
heel je instrumenten bord verlichting
en je hebt kontaktstand twee opstaan dus al je relais en lektronische scahkelingen om je auto te laten starten zijn ook op spanning.
plus als het een diesel is staat je start relais en voorgloi relais onder spanning
en dan verschiet gij dat ge maar 11 volt meet
DAN MOOGT GE LACHEN DAN HEBT GE NOG EEN GOEDE BATTERIJ IN JE WAGEN ZITTEN .
doe gerust die plug gebruiken

sportieve groeten raf
ps stond de radio ook nog aan (bij ford is je accu alleen al plat na 4 uur radio op contakt stand 1)

daarom zit aan iedere lader ook van die grote omslachtige klemmen, zo'n stekker voor in de sigaretten aansteker vonden ze te mooi.

die uitgang is niet geschikt om van te laden, punt uit.
amperage te laag, overgangsweerstand te hoog.
gewoon net als 99% van de modelvliegers en rijders fijn rechtstreeks op de accu klemmen.

Allemaal van harte bedankt voor de input, heren ...

fotooke zoals ik de accu momenteel oplaad : peaklader op 1.8ma en de hele zooi in de sigarettenaansteker ...na ongeveer 80 min geeft de peaklader "vol" aan ...goed voor 20 min vlucht (iets langer bij goed throttle management en/of thermiek )

Guy

HPIM0177.jpg

Back