Aaalie zei:
M.a.w. als je de motor NIET geregeld losdraait, zal of je boutje, of je motorflens héél langzaam maar zeker gaan oxideren. Groetjes van Aldert
Ik draai de motor dus echt NIET geregeld los.
Maar omwille van jouw betoog heb ik zojuist ik de Plettenberg-motor van mijn Eco losgehaald.
Ik denk dat die er zeker 5 jaar niet af is geweest.
Geen oxydatie, geen probleem en ook dit is slechts een feit, maar dan wel een vaststaand feit :wink:
Dus.................
Aanvulling:
de kop van de stalen inbous boutjes is wel roestig.
Het draad op zich helemaal niet.
Ik sprak net een buurman verderop die in "het ijzer werkt".
Volgens hem hardt Loctite alleen uit als de schroefverbinding goed sluitend is. Er moet in feite geen lucht meer bij kunnen. Een slechte schroefverbinding (slecht draad, ruimte op het draad) doet de loctite niet uitharden en in zo'n geval zou er wel oxydatie op het draad kunnen ontstaan.
Dat met het lucht klinkt met goed in de oren, want ik doe zelf altijd een beetje loctite in een schoteltje als ik een heli bouw. Dat is gemakkelijker dan telkens weer het tubetje te pakken. Ik heb wel eens vergeten het schoteltje schoon te maken en na enkele dagen is het Loctite dus nog steeds vloeibaar.
vr.gr.
Joyce