getest: mcpx; pushrod's twee toeren uitdraaien

Ik had al gemerkt dat m'n stock mcpx pas bij vrij veel stick-uitslag van de collective hoverde. Sommige threads suggereren om de pushrod's twee toeren uit te draaien voor meer positieve pitch.

Dit leek me geen slecht idee, aangezien inverted hoveren al bij iets onder midstick gebeurde. Ook sloeg de staart uit bij vol negatieve pitch.

Resultaat van 2 toeren uitdraaien: op vol negatief inverted proberen hoveren: heli bleef zakken dus was te veel.

Alternatief: 1 toertje uitdraaien: Veel sneller stijgen in normale vlucht, én de staart slaat minder snel uit bij vol negatieve pich(inverted).

Dus voor mij een verbetering...
 
met endpoints maak je dingen niet symmetrisch
swash in het midden stellen bij midstick, en dan de endpoints boven en onder hetzelfde zetten
 
Toen ik mijn mCPX net had, heb ik daar ook over gelezen / gekeken (Youtube) en ik heb toen mijn pushrods ook twee slagen uitgedraaid.
Later, toen ik wat meer ervaring / kennis had opgedaan en ik 0 pitch bij midstick wilde gaan instellen, bleek dat als ik de pushrods weer twee slagen indraaide, ik precies (timmermansoog ...) 0 pitch had bij midstick ... hadden ze het toch gewoon goed gedaan in de fabriek ;) .
 
het gaat er me niet persé om om 0° te hebben bij midstick, maar om de grenzen van positieve en negatieve pitch te kunnen gebruiken; zonder tail-uitslaan, en de motor die 't nog net trekt...

Vreemd is wel dat de pitch-meting in throttle hold véél meer positieve dan negative pitch laat vermoeden. Terwijl het tijden het vliegen precies anders was...
Dus mijn idee: als 't goed vliegt; is 't ook goed...
 
Back
Top