Gevallen drone

Hallo mensen, ik heb sinds kort een race drone (Qav250).
Hij heeft het elke dag super goed gedaan, totdat hij iets te hard neerkwam (gevallen), alles is gelukkig nog intact.

Maar als ik hem wil proberen te laten opstijgen en ook maar een heeeeeel klein beetje gas geef dan geven de motoren volle power en is hij ook niet in evenwicht en wilt hij omslaan heeft iemand dit probleem ook ooit gehad? Ik heb er zelf niet super veel verstand van daarom wil ik het hier proberen in de hoop dat iemand er iets op weet voordat ik naar de winkel stap.

Met vriendelijke groet,

Rick

Wellicht heeft het bordje (CPU) een tik gehad.
Elektronika kan heel veel hebben, maar ook plots ermee ophouden na zelfs een lichte Crash of val in jouw geval.
Teruggaan naar de winkel zou een optie zijn lijkt me.
Succes.
Vr Gr E

wat ik van een mini helicopter weet..
Zou je denken, wat is het raakvlak met een multicopter..
maar deze specifieke heli had een regelaartje op de printplaat zelf zitten.
Grootste probleem van die specifieke print was, dat wanneer de staartmotor werd tegengehouden (bv tijdens een crash) het voor kon komen dat er een onderdeeltje op de print uitfikte.

Dat onderdeeltje zorgde dus precies voor de dosering van de motoren zelf. na uitfikken stond de motor volgas aan, of uit.
dat onderdeeltje werd nog wel eens vervangen, maar dat moet je wel kunnen.. en aan de onderdelen kunnen komen natuurlijk

Vermoedelijk is hier dus iets soortgelijks aan de hand.
voortaan zorgen dat wanneer dat ding naar de grond gaat, er geen gas op de motoren staat.
Die heli was trouwens de MCPX van horizon hobby. eerste versie, al hadden latere er ook nog wel eens last van.

Bedankt voor de tips mensen, hier kan ik wel wat mee doen (als het daadwerkelijk) dat is wat jullie zeggen.

Stel dat dit het niet is zijn er dan misschien nog andere dingen waardoor ik dit probleem heb?

Mvg

Doe eens een foto van je quad, svp. Props zijn hetzelfde zeg je, maar zijn ze wel van de motoren af geweest, en weer terug gezet daarna? Misschien daarbij wat omgewisseld, per ongeluk?

Ik heb de props er niet afgehaald, dus daar ligt het volgens mij niet aan.

Mvg

Rick

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    257,3 KB · Weergaven: 173
Heb je hem al aan de computer gehangen, je kan dan zien wat de besturing doet.
Wel props eraf.

Hoe kun je dat doen? Ik heb iets gehoord van pilot maar weet niet precies de naam van het systeem waar je dat op kunt doen ?

Maar kan dit denk je gebeuren door een val dat je hem opnieuw moet gaan instellen ? Lijkt me dat die bewegingen gewoon opgeslagen staan.

Mvg

Nee dat denk ik niet, maar via de computer kan je zien wat de besturing doet.
B.v. of er nog links rechts is en wat het gas doet.
Is handiger en veiliger hoef je niet met props erop te gaan proberen.

Nee dat denk ik niet, maar via de computer kan je zien wat de besturing doet.
B.v. of er nog links rechts is en wat het gas doet.
Is handiger en veiliger hoef je niet met props erop te gaan proberen.

Ik heb het nog niet geprobeerd op de computer, maar met de drone zelf omdat, ik maar niet kan begrijpen waar het vandaan komt, de L-voor en L-achter geven de meeste kracht waardoor hij om wilt slaan, de andere 2 die doen het ook maar minder hard, ik moet het dus echt op de computer proberen voor elkaar te krijgen.

Aan de computer hangen dan kan je zien wat er gebeurd.
Het kan zijn dat links/rechts niet goed staat of de gyro denkt dat hij niet horizontaal is.
Heb je ook al de bedrading nagekeken en doorgemeten daar kan een breuk in zitten.

Ik haal helaas niet uit het verhaal van de Topicstarter hoe het nou exact gebeurd is met zijn Multicopter.
Gecrasht?
Gevallen?
Hoe hard en op welke ondergrond?
Allemaal informatie die behoorlijk belangrijk kan zijn voor ons om advies te geven vanaf deze zijde.
Vr Gr E

Hij schreef namelijk dit:

Hij heeft het elke dag super goed gedaan, totdat hij iets te hard neerkwam (gevallen), alles is gelukkig nog intact.

Kwam het toestel neer op stenen ( harde ondergrond ) of op gras, en vanaf welke hoogte?
Heeft de Topicstarter zijn Multicopter per ongeluk uit de handen laten vallen?
Kwam het toestel gecrasht neer door een stuurfout, mechanische fout of wellicht zat er elektronisch al iets niet goed?
Veel vragen en des te meer informatie de Topicstarter geeft, des te makkelijker is het helpen erbij.
Vr Gr E

Kwam het toestel neer op stenen ( harde ondergrond ) of op gras, en vanaf welke hoogte?
Heeft de Topicstarter zijn Multicopter per ongeluk uit de handen laten vallen?
Kwam het toestel gecrasht neer door een stuurfout, mechanische fout of wellicht zat er elektronisch al iets niet goed?
Veel vragen en des te meer informatie de Topicstarter geeft, des te makkelijker is het helpen erbij.
Vr Gr E

Ik heb het zelf allemaal niet zo heel goed mee kunnen maken omdat ik in fpv was, ik was aan het vliegen en ik wist niet precies meer waar ik was dus ik liet hem iets te snel zakken en hij draaide waardoor ik helemaal de coördinatie kwijt raakte dus liet ik hem maar vallen, in de hoop dat er niks gebeurde het was ongeveer vanaf 5/10 meter hoogte. Hij is in het gras gevallen wat een beetje vochtig was en hij is waarschijnlijk op de kant van een motor gevallen omdat die onder de zand/modder zat.

Toen ik hem op had gepakt probeerde ik hem nog een keer in de lucht te krijgen maar sindsdien doet hij het hoe ik het heb beschreven.

Mvg

Back