gevraagd tekening vleugel graupner taxi

robert14

Forum veteraan
ik heb een graupner taxi 2. alleen de vleugel is niet meer in superstaat. weet iemand waar ik tekeningen van de vleugels kan vinden?? ik wil er dan ook direct rolroeren in bouwen.

alvast bedankt.

Als ik het goed heb, heb ik de plannen van de Taxi II nog ergens liggen.
Zal ze dan eens moeten gaan zoeken in de ouderlijke woning.

Je mag er gerust een kopieke van komen nemen. (Wil de originele zelf nog kunnen gebruiken)
Ben wel woonachtig in België.

Als je nog een vleugel hebt kan je hem natuurlijk ook 'over tekenen' en nabouwen.
profielen kunnen indien nodig ingescanned en gemailed worden (als ze op't plan staan toch).

Hallo,

waar woon je ergens,

ik heb ook een Taxi waarvan de vleugels eens mogen hersteld worden.

Mvg

Gust

Sorry Robert,

ik bedoelde flyingthor. Ik woon ook in België en dit weekend eigenaar geworden van een zeer oude taxi.
De vleugels moeten zeker hersteld worden en er zijn nog wel wat werkjes aan hoor.
Als ik de plannen kan krijgen wordt het misschien iets eenvoudiger om te herstellen.

Groeten,

Gust

Ik heb ondertussen kunnen achterhalen dat de Taxi van midden jaren 60 is. Dus zeer oud, ik hoop de plannen nog vast te kunnen krijgen. Dus alle hulp is welkom.
Het is dus geen Taxi II of Taxi III

Groeten,

Gust

Ik ben woonachtig in de omgeving van Turnhout, tegen Oostmalle aan.

Kan wel eens rondhoren of ze in mijn buurt ergens dergelijke plannen kunnen kopiëren (in één stuk). En dan zien hoe ik daar geraak in combinatie met mijn werkuren.

@Gust: Als jou model een Taxi I is gaat de vleugel nogal verschillen met de II-versie.

Hoe erg zijn jullie toestellen er aan toe? toevallig prentjes?

Ik heb foto's maar moet eens zoeken hoe ik ze moet plaatsen.
Komt zo snel mogelijk in orde.
Turnhout is geen probleem, ik kom regelmatig in Mol.
Groeten,

Gust

flyingthor zei:
Hoe erg zijn jullie toestellen er aan toe? toevallig prentjes?
ik heb helaas geen foto's, we zijn de camera kwijt :lol:

het probleem bij mij is dat ik ene taxi 2 kocht maar de vleugel heeft gewoon een vierkante voorlijst, nu klan ik wel de bekleding eraf halen en schuren en opnieuw bekleden, maar ik wou dan direct een nieuwe vleugel maken met rolroeren erin.

Een vierkante voorlijst? is zeker voor een betere luchtstroming? :hammer: :lol:
Nen taxi rolt zonder rolroeren ook wel hoor, zelfs rugvlucht gaat de mee.

Zal eens een momentje en plaats zoeken om die plannen te kopiëren.
Enkel het plan van de vleugel? of ook de romp?

flyingthor zei:
Een vierkante voorlijst? is zeker voor een betere luchtstroming? :hammer: :lol:
Nen taxi rolt zonder rolroeren ook wel hoor, zelfs rugvlucht gaat de mee.

ja, beetje gek, vliegt er wel mee hoor, maar niet zo'n goede luchtstroming.

flyingthor zei:
Zal eens een momentje en plaats zoeken om die plannen te kopiëren.
Enkel het plan van de vleugel? of ook de romp?
doe dan direct alles, ik wil namelijk ook nog een keer een taxi maken uit depron :D

Van't weekend beetje mislukte poging gehad om de plannen te kopiëren (machine ni groot genoeg). Dus vandaag nog wat rond gehoord.

Ik heb zonet nog een adres gevonden waar ik de plannen zou moeten kunnen kopiëren.
Hier kopiëren ze (volgens hun site) tot 95cm breed en onbeperkt in lengte.
Helaas zijn ze vandaag (maandag) niet geopend. Zal dus trachten de plannen morgen daar te laten kopiëren.

Beste Robert

Ik heb mezelf net ingeschreven on dit forum.
Ik heb toen ik een jaar of 14 was zelf een taxi II gebouwd.
Even mee gevlogen en niet alleen de vleugel kapot.
Ik ben nu net weer met deze hobby begonnen maar met speedbootjes.
ben net op zolder wezen kijken en daar vond ik nog een doos met verschillende tekenigen.
Ook de taxi II
Het is een tekening die hoorde bij een bouwpaket maar volgens mij staan alle details erop.
Het gaat om een taxi version 85.

Ik ben zelf geintreseerd in tekeningen van speed bootjes. wie weet.

Groeten Lange Henk

Ik heb nog de orginele tekeningen van de Taxi II van Graupner, Ik zal het vleugelplan proberen in te scannen en in pdf te posten. wordt dan wel in het volgend weekend.

@Robert:

Ik heb net mijn oude TaxiII weer afgestoft, maar kan geen handleiding meer vinden. Weet jij waar volgens de handleiding het CoG ligt, en wat de aanbevolen roeruitlagen zijn?

Alvast dank,

Richard

Edit: ik heb net de roeruitslagen teruggevonden in je andere topic. Kan je me helpen aan het CoG?

Laatst bewerkt door een moderator:
mag ik daar morgen even naar kijken?? ik ben nu bezig met de voorbereidingen voor een demo vandaag met de auto's ;)

Back