gevraagd: tekeningen voor beginnersbootje van balsa of klaar

robert14

Forum veteraan
hallo,

ik ben vandaag wezen varen met forumlid harrie68 en hij heeft mij een beetje aangestoken met het bootjesvirus. ik vaar nu met een depron airboat maar dit vind ik toch wat minder. ik zou graag een "echte" boot willen. ik wil gewoon een simpel bootje geschikt voor vooruit/achteruit en richting. eventueel nog wat exra functies. mijn vereisten is wel dat het bootje te bouwen is uit balsa of triplex. heb je nog een goede site met bouwtekeningen? dara zou je mij dan heel erg blij mee maken. ik doel een beetje op dit soort bootjes:

graupnervissercb8.png

paula3-01.jpg

politiebootmi6.png

ik heb wel een klein budget. ik wil de boot gaan uitvoeren met een speed 400 en 7.2 volt racingpacks omdat ik dit nog heb liggen. ik beschik al over een robbe f14 zender (40mhz) met ontvanger. ook heb ik nog wel een servo liggen. suggesties zijn welkom, ik hoop dat jullie nu genoeg weten. anders, vraag maar raak.

er zitten hier inderdaad erg leuke modelletjes bij. maar ik denk dat ik toch maar ga voor de robbe dolly:

ROB1-1005.jpg

maar deze links zal ik in de toekomst zeker een keer gaan gebruiken denk ik.

Commander Clumsy zei:
En post eens een fotootje van je depron airboat? Volgens mij hebben we dezelfde ;)
mijn airboot heb ik helemaal naar eigen inzicht gebouwd.

m5110001gq4.jpg

de lens ging niet helemaal open :D

img2150jm8.jpg

er zit een speed 400 op en een 9 grams servo. ik gebruik racingpacks van 7..2 volt.

maar de held van de dag was toch:
img2160xi1.jpg

Back