Geweldig filmpje

• Topicstarter Topicstarter Peebee
  • Startdatum Startdatum
P

Peebee

Guest
Dag allemaal. Ik ben nieuw hier en werk in de media-industrie. Al heel lang heb ik overwogen een filmcamera geschikt te maken voor montage aan een camera mount onder een r/c heli. Omdat film- of videocamera's erg zwaar zijn, heb je een monster van een heli nodig, misschien zelfs wel een Yamaha R-Max.
Tot ik vanmorgen deze op Facebook zag: Heli Test #1 on Vimeo
Een Canon 7D onder een heli. Zo'n Canon kan prima in 1080P high-definition filmen en weegt heel veel minder dan een 'echte' film- of videocamera. Naast het filmpje staat een foto van de heli in kwestie. Het is er een uit de 700-klasse.
Heeft iemand een idee wat dit voor een machine is?

Ik denk dat er een 3d cameramount op zit, met dus al 5 servo's (zoom, focus, tilt, pan, en start/stop) voor het beeld. Plus nog de vliegservo's. Accu's hebben een dubbelrol als tegenwicht voor de camera. Meer weet ik er niet van.

Het zou super zijn als je zou herkennen wat voor heli dit is, of wat voor spullen gebruikt zijn. Bijvoorbeeld: hoe maak je van een heli als deze een zo stabiel mogelijk platform met dit hoge gewicht?

Veel dank, en wie weet bouw ik binnenkort een soortgelijke heli... Kom ik een rondje vliegen in je buurt!

Back