gewicht en welke ontvanger

heey,

wat is een beetje een normaal gewicht voor een ontvanger?
en wat voor een raden jullie aan?
ik heb zelf de graupner r16scan in gedachten. weegt 17gram.
voor servo's de hitec hs55, en als ontvangerakku 4x Sanyo NiMh 400mAh JR.

gr dragon

Dragon,
17 gr is redelijk hoog maar als hij past gewoon gebruiken. 60 euro uitgeven aan een lichtere ontvanger is niet echt nodig. Komt al gauw op 10 euro per gram besparing.
Voor de ailerons servo's gebruiken die 12 tot 15 n/cm trekken. Ik denk dat hitec 55 wel kan.
Voor hoogte en richting kan dat iets minder zijn,8 a10 n/cm. Een pendelhoogteroer liever iets meer.
Als ontvanger accu zal ik je aanraden om te zien welk gewicht je nodig hebt om het model uit te balanceren. Mischien doet een lipo van 10 gr het ook wel. 400 mah accu zijn waarschijnlijk redelijk zwaar.

heey alex,

jep ik d8 al wel dat 17g redelijk hoog zou zijn. maar neem toch liever een synthesizer ontvanger zodat ik hem ook kan gebruiken voor me pa zijn zender enz enz. over die lipo: nog geen overstap gemaakt op lipo, geen lader voor lipo. dus denk dat ik het nog even op de 400mah accu hou ;) .
ik ga er niet helemaal voor om het model zo licht als mogelijk te maken. gewoon een lekker model waar ik de hele dag mee kan "smijten"( ja ja ik weet dat er heel veel techniek bij zit en ik heb ook respect voor de andere dlgers ;) ). maar wel bedankt voor je reactie :)

gr niels

Hoi DragonF3B,

Waar moet die ontvanger in dan ?

(volgens mij moet je een onbreekbaar type hebben !)
:rolling:

Mijn tip : een Schulze Alpha 5.35 (9,5gr) !
KLIK

Succes met de keuze.

Grtz,
Nick

dragonf3b zei:
heey,

wat is een beetje een normaal gewicht voor een ontvanger?
en wat voor een raden jullie aan?
ik heb zelf de graupner r16scan in gedachten. weegt 17gram.
voor servo's de hitec hs55, en als ontvangerakku 4x Sanyo NiMh 400mAh JR.

gr dragon

Hi,

Welke zender heb jij ? De SMC scan praat alleen maar met de modernere Graupner zenders (pscm - modus)
Je kunt de smc16 scan uit zijn doosje halen en er een krimpkousje omheen doen; dan zijn het nog maar 13 gram.
Verder is het een super ontvanger.................................

Arno

Nick zei:
Hoi DragonF3B,

KLIK

Nick

Over schulze hoor ik momenteel niets goed. De oud type's zijn goed, de nieuwe type's niet meer.
Heeft geloof ik te maken met Berg technologie die Schulze niet meer mag gebruiken.

Nick zei:
Hoi DragonF3B,

Waar moet die ontvanger in dan ?

(volgens mij moet je een onbreekbaar type hebben !)
:rolling:

KLIK

Succes met de keuze.

Grtz,
Nick
:offtopic: volgensmij kom ik nog steeds hoger uit met lieren dus hou je mond nou maar :P

:ontopic: ik wil een blaster kopen ( www.fvk.de ) en daar wil ik een ontvangertje voor hebben. maar wil wel graag een synthesizer.

@ arno888:

ik heb een mx-16s, maar heb al een r16scan in een ander model zitten (de ontvanger zat trouwens bij de set voor de mx-16s in en hij doet het uitstekend. dus ben niet bang dat hij het niet doet op mijn zender ;)
en de behuizing eraf halen, me pa is het daar niet helemaal mee eens dus... :P

ik kijk nog even verder.

gr niels

Back