gewicht kyosho calmato ep 1400 sports

hansdkru

In Memoriam
Hallo allemaal,

Ik heb de kyosho calmato ep 1400 sports gebouwd, op de doos staat een gewicht van 1600 gram, voor dat ik eea in elkaar ging zetten heb ik alle delen die in de doos zaten gewogen en kwam op een gewicht van 1600 gram het opgegeven gewicht blijkt dus het leeggewicht te zijn, na samen bouwen en ale apparatuur er in gezet te hebben kwam ik op 1930 gram, dit is dus vliegklaar inclusief een flightpower accu an 3700 ma. De standaard motor die er in zit is de BLS-30. heeft iemand enig idee of dit te zwaar is of dat het gewoon goed gaat vliegen?

ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Met vriendelijke groet

Hans

Ik heb geen ervaring met de 1400 sports. Maar ik heb de standaard 1400 en die vliegt geweldig, ook met de standaard BLS-30 motor. Snelheid genoeg ;)

Puntje van aandacht was bij mij de gewichtsverdeling, ik moest lood voorin leggen omdat hij behoorlijk staartlastig was. Tevens had ik de kabels op het uiterste roerpunt bevestigd om een maximale roeruitslag te krijgen, maar dit was te overdreven. De uitslag was veel en veelste groot, dus deze had ik teruggezet.

Succes ben erg benieuwd naar de vlieg eigenschappen van de 1400 sport

Hallo frankelfert,

Bedankt voor je antwoord, het balnceren was bij de sports ook een probleem, ik wilde voorkomen dat ik er lood in moest doen, dus ik hen een opening gemaakt in het motorschot zodat ik de lipo zover naar voren kon schuiven dat hij een paar millimeter van de motor af komt.
Helemaal ontkwam ik er niet aan om wat lood te gebruiken, maar deze aktie scheelde me zo'n 100 gram.
Dat van de uitslagen is een goede tip, bedankt.
Ik ben benieuwd naar het opgegeven gewicht van jou kist en het gewicht vliegklaar na het bouwen.

Met vriendelijke groet

Hans

:D :D :D :D

Als ik er toe kom zal ik vanavond de kist wel ff op de weegschaal zetten ;) Ik heb bewust de accu niet verder naar voren geschoven, omdat ik anders bang zou zijn dat ik het landingsgestel zou verzwakken.

Dus dan maar lood :)

@frankelfert: vlieg je nu met de aanbevolen uitslagen, of heb je juist die verminderd?

EDIT:
@Hans: ik heb alle onderdelen uit mijn pakket gewogen en kom op een totaal gewicht van 1300 gram (dus met geleverde motor, maar zonder besturing/accu)!?!? :?

Kyosho levert de BLS-30 mee. Je mag er dan vanuit gaan dat het toestel daar wel mee zal vliegen.

Hoi MPXfan

@Hans: ik heb alle onderdelen uit mijn pakket gewogen en kom op een totaal gewicht van 1300 gram (dus met geleverde motor, maar zonder besturing/accu)!?!? :?[/quote]

Is dit dan de sports??? Ik heb begrepen dat de hoogdekker lichter is als de laagdekker.

Gr Hans

:D :D

Ik heb beide: Trainer gebouwd, Sports nog ongebouwd.

Inderdaad is de Trainer wat lichter dan de Sports.
Het gewicht van 1300 gram is van de (op motor na) lege sports!

Hallo MPXfan,
Bedankt voor je reactie, maar ik begrijp niet dat we zo'n groot verschil hebben in het lege gewicht, mijn weegschaal gaf 1600 gram aan voor de delen uit het pakket, ik ga de weegschaal eens even checken.

Groet Hans

Hallo Hans,

Ik denk dat we gebouwd gelijk gaan uitkomen, maak je geen zorgen:

- Sports (kit) + motor= 1300 gram
- 3 standaard servo's + ontvanger + regelaar= 250 gram
- 3s 4100 mAH LiPo= 350 gram

Samen maakt dit (zonder lijm) 1900 gram!

Ik heb er wel vertrouwen in dat dit de lucht in gaat: ik kom na meting op een vermogen van ca. 300-325 Watt uit (met een APC 10x7E thin electric prop).

Hoi MPXfan,

Nog een even aan het wegen gegaan, totaal gewicht vliegklaar is 1946 gram.

Als ik dan even de accu en de apparatuur en wat lood er aftrek dan kom ik aan 1946 - 593 dan kom ik aan 1353 gram, dus dat is het zelfde als wat jij gewogen hebt, dus mijn eerste weging is niet goed geweest. :oops: :oops: :oops: :oops:

Uit jouw bericht maak ik op dat het opgenomen vermogen ongeveer 30 amp. is?
En is dit aan de grond?

Ik ben heel benieuw of dit echt goed gaat vliegen, zoniet dan kan ik er altijd nog een wat grotere motor opzetten, die kwa gewicht dan wel wat zwaarder is, maar dan kan ik er zeer waarschijnlijk weer wat lood afhalen waardoor het totaal gewicht niet toeneemt.

Gr Hans

Hai Hans,

Graag gedaan!

In ieder geval goed dat je nu zeker weet dat er niets raars aan de hand is (...in ieder geval toch niet met de Sports :D ).
Veel vliegplezier ermee; ben benieuwd naar je ervaringen!

Groet,

Richard

Hoi Richerd,

Bedankt voor je info, en als de kist de lucht in geweest is zal ik mijn ervaringen zeker op het forum zetten..

Met vriendelijke groet

Hans :wink: :wink: :wink:

MPXfan zei:
@frankelfert: vlieg je nu met de aanbevolen uitslagen, of heb je juist die verminderd?

HEb de aanbevolen uitslagen softwarematige (in de zender) kleiner gemaakt, want hij reageerde als een straaljager en dat was toch niet echt de bedoeling voor een trainer ;)

Vliegtijd van 8 minuten (bijna continue volgas) kwam ik gisteren achter (toen greep de BEC in) gelukkig zat ik boven het veld, dus het was nog een zachte landing ook. Gebruik een 2500 ampere Lipo (3 cells).

Back