gewicht kyosho calmato ep 1400 sports

hansdkru

In Memoriam
Hallo allemaal,

Ik heb de kyosho calmato ep 1400 sports gebouwd, op de doos staat een gewicht van 1600 gram, voor dat ik eea in elkaar ging zetten heb ik alle delen die in de doos zaten gewogen en kwam op een gewicht van 1600 gram het opgegeven gewicht blijkt dus het leeggewicht te zijn, na samen bouwen en ale apparatuur er in gezet te hebben kwam ik op 1930 gram, dit is dus vliegklaar inclusief een flightpower accu an 3700 ma. De standaard motor die er in zit is de BLS-30. heeft iemand enig idee of dit te zwaar is of dat het gewoon goed gaat vliegen?

ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Met vriendelijke groet

Hans

Ik heb geen ervaring met de 1400 sports. Maar ik heb de standaard 1400 en die vliegt geweldig, ook met de standaard BLS-30 motor. Snelheid genoeg ;)

Puntje van aandacht was bij mij de gewichtsverdeling, ik moest lood voorin leggen omdat hij behoorlijk staartlastig was. Tevens had ik de kabels op het uiterste roerpunt bevestigd om een maximale roeruitslag te krijgen, maar dit was te overdreven. De uitslag was veel en veelste groot, dus deze had ik teruggezet.

Succes ben erg benieuwd naar de vlieg eigenschappen van de 1400 sport

Hallo frankelfert,

Bedankt voor je antwoord, het balnceren was bij de sports ook een probleem, ik wilde voorkomen dat ik er lood in moest doen, dus ik hen een opening gemaakt in het motorschot zodat ik de lipo zover naar voren kon schuiven dat hij een paar millimeter van de motor af komt.
Helemaal ontkwam ik er niet aan om wat lood te gebruiken, maar deze aktie scheelde me zo'n 100 gram.
Dat van de uitslagen is een goede tip, bedankt.
Ik ben benieuwd naar het opgegeven gewicht van jou kist en het gewicht vliegklaar na het bouwen.

Met vriendelijke groet

Hans

:D :D :D :D