Gewicht toevoegen aan mn heli, maar waar haal je dit (lood)?

• Topicstarter Topicstarter nosmo
  • Startdatum Startdatum
N

nosmo

Guest
Hallo,

Misschien een stomme vraag, maar waar haal ik lood blokjes? Hengelsport winkels, ijzerwaren, of is er misschien
een betere oplossing?

Mijn heli is niet in evenwicht, de achterkant is zwaarder dan de voorkant. Nu heb ik al een extra grote ontv accu
genomen (sub c), maar helaas is dit nog niet genoeg.
Dus ik dacht, aantal blokjes voorop om het evenwicht in balans te krijgen.

mvg

Ido

Ik haal mijn lood altijd bij een autobandencentrale. Die gebruiken die loden blokjes om de velgen uit te balanceren en het is ook nog eens voorzien van een zelfklevende laag en beschikbaar in verschillende gewichten dus heel handig.

Stevo

Bij de plaatselijke loodgieter of bouwbedrijf kun je meestal wel een stukje lood krijgen. Zoveel heb je toch ook niet nodig.

Aad.

Bedankt voro al jullie reacties, goeie tips allemaal, keus zat.

@erichevy
Het gaat om een robbe ornith 46, het accu pakket heb ik al, 4x sub c - 3300mAh

erichevy zei:
En je accu zit al h-e-l-e-maal voorin? Zo ver als mogelijk is?
Elk centimetertje scheelt natuurlijk.

Yep helemaal voorin, het lijkt me voor de stabiliteit van het accu pakket niet handig als deze verder dan de
ophanging (heli frame) uitsteekt. Mijn pack ziet er zo uit OOOO, ik zou 1 cel nog wel uit kunnen laten steken.

En er komt ook nog een half tankje nitro bij (tankje zit net over het midden-achter), voor een goede balans test,
die heb ik hier nog niet meegerekend.

Het gewicht zo vermogelijk voorin dus... ummm, nu bedenkt ik me net dat ik natuurlijk wel de kap erop moet doen bij
de balans test DOH! :roll: ohh, dan valt het misschien toch nog best mee allemaal.

En ik kan altijd wat lood in de kap zelf doen, in de neus, mm, new food for thought

Aha,
Met kap zul je wel goed uitkomen dan denk ik.
wat ik bedoel met zo ver mogelijk naar voren is, wat de kap je toelaat om naar voren te schuiven. Dan heb je vast geen lood meer nodig.
Ik heb zo met een 50 er Hirobo Sceadu prima rond gevlogen met een 4 cellen 2400 nicad helemaal naar voren in de neus v/d canopy.
Had hierbij altijd wat meer gewicht voorin, vliegt beter dan teveel gewicht naar achter waardoor je in de bochten de staart naar beneden zult zien "hangen"

Om de cg te checken bij je heli, kun je hem bij de bladhouders beet houden en met de bladen verticaal de heli recht voor je buik houden.
Dan heb je 1 blad naar boven wijzen en 1 naar benee.
De romp zal dan laten zien waar het zware punt zit, dwz de canopy of de staart zakt dan naar beneden, probeer dit maar eens (met lege tank :P ).

grt,

Eric.

erichevy zei:
Om de cg te checken bij je heli, kun je hem bij de bladhouders beet houden en met de bladen verticaal de heli recht voor je buik houden.
Dan heb je 1 blad naar boven wijzen en 1 naar benee.
De romp zal dan laten zien waar het zware punt zit, dwz de canopy of de staart zakt dan naar beneden, probeer dit maar eens (met lege tank :P ).

Goeie tip ja, hoort zeker in het handboek voor de heli vlieger thuis :) Had em ook gekregen toen ik bij een vliegclub was hier in de buurt.

Heb het zojuist weer geprobeerd en ja, met kap scheelt het al heel wat, nog niet 100%, maar dat gaat zeker goed komen,
waarschijnlijk zonder lood, of hooguit 1 blokje in de neus.

Mooi,
Dan gaat tie de goede kant op met het zwaartepunt.
Ik had van m'n accupakket dus wel minstens 1 cel uitsteken voor het frame uit, maar bleef dan nog wel in de canopy 8)
Kijk eens bij jou wat je daar nog mee sjoemelen kunt, dat spaart je in ieder geval dat lood uit.
Lood is om je dobber te verzwaren! :yes:

Grt,

Eric.

Back