Gewicht vliegtuig

ik heb een nieuw vliegtuig gebouwd voor men 6.5cc nitro moter
het vliegtuig heeft1.4m spannwijdde en 1m lengte en weegt zonder electro, moter of tank 500 gram uit EPS schuim is dit teveel of niet
:confused:

De combinatie EPS schuim en 6,5cc nitro motor + de aangegeven afmetingen doen mij lichtelijk huiveren voor de gevolgen als je hier mee wilt gaan vliegen.

EDIT: net even gekeken naar je andere postings over dit project en zie dat ik niet de enige ben met zijn bedenkingen.

Mijn advies in deze: Niet doen!!!!! Piepschuim in de kliko en een echt beginnersvliegtuig kopen. Dit om mogelijke schade aan anderen en jezelf te voorkomen :teacher:

waarom mischien
de neus is in hout het EPS is met plastic hoekprofielen verstevigd en een speciale coating tegenlichte deuken
dat lijkt mij genoeg kan dit alsnog problemen veroorzaken?
:puppydogeyes:

[mod]Verplaatst, hoort niet thuis in wetenschap[/mod]

Balsa kun je kopen bij een modelbouwwinkel. Kijk eens bij een van de sponsoren op het forum of gebruik je zoekmachine om een winkel in jouw buurt te zoeken.

Dit model is erg licht voor een motor als deze. Een Calmato/Swift Trainer van 1.60 M weegt al gauw 2.5 kilo en gaat gewoon volgas erg hard hierop. Een Calmato/Swift trainer is helemaal van hout en kan een motor als deze aan. Wat betreft EPS schuim weet ik het niet, de trillingen, de krachten ik denk dat dit het niet gaat worden en gevaarlijke situaties zouden kunnen optreden. Het vermogen is gewoon meer dan 1 PK geen speelgoed dus. Wat je beter kunt doen is investeren in een Seagull Swift, is heel goedkoop, compleet, is beslist waar voor je geld en een uitstekende trainer. Ga je dan ook nog naar een club toe met ervaren vliegers en je laat je het vliegen leren door hun dan is de kans van slagen groot. Andere wegen zijn duur, is beslist niet ongevaarlijk zijn en om te leren is dit een lange heiloze weg. Het is niet zo eenvoudig allemaal als het lijkt. Men ziet ons bezig met een kastje en denkt dan; 'Zo moeilijk kan het toch niet wezen?' maar dat is het gewoon wel, je moet namelijke wel precies sturen en op het juiste moment. En dat is lastiger dan je denkt.

PS,die Seagull Swift is goedkoop bij Hobby-Inn te Waalwijk.

Vermeld ook even in het profiel van je account, je leeftijd en je woonplaats. Dan hebben wij een beetje idee aan wie we schrijven.

Laatst bewerkt:
koop u een mooi bouwpaket voor die motor en ga vliegen bij een club. Nitro motoren moet je niet wild vliegen. zeker als je nog niet kunt vliegen.
De vragen die jij stelt zijn van dusdanige eenvoud dat de meeste beginners al meer weten. als je vliegtuig op basis van deze kennis gemaakt is zal het weinig vliegen worden. toen ik 16 was dacht ik ook van het zal wel meevallen maar na een aantal crashes is de lol zo weg.

Dit wordt een financieel en veiligheids drama zonder deskundige/ervaren hulpen bij bouwen en vliegen. Ga met je spullen en ideeën naar een club. Vier elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B:
Modelvliegen op Airtoi -> clubs (NL & B)
KNVvL Modelvliegsport -> algemeen -> clubs (NL)
Frans Hoppenbrouwer -> clubs (NL)
www.flytovml.com -> clubs (B)

Discussies met veel info, om die reden permanent vastgepind bovenaan in het beginnerssubofum
FAQ Beginners RC. (Lees dit eerst) ‎(
multipage.gif
1 2 3 ... Laatste pagina)
Welk vliegtuig om mee te beginnen? ‎(
multipage.gif
Hoe bouw ik zelf een trainer als beginner. ‎(
multipage.gif
Een zender kiezen ‎(
multipage.gif
Online boek voor beginners ‎(
multipage.gif

Forumtipje:
Geef ook je woonplaats of regio in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.

Leren vliegen met een kant en klaar goed gebouwd toestel, zonder ervaren hulp, als je de motor aan de praat krijgt. Met Roel is het uiteindelijk toch goed gekomen, m.b.v. de vliegclub.
Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back