"gewone" lader gezocht.

Er zijn erg veel verschillende AA cellen in de handel met verschillende eigenschappen en prijzen.
Het is moeilijk om een te beoordelen over welke cellen we spreken.
In de categorie huishoudelijk gebruik kijkt men niet zo nauw.

Ik weet niet zo precies welk merk ze zijn. Voor mij was het geen bekend merk.

In het algemeen moet je bedenken dat cellen die warm worden tijdens laden het heel zwaar te verduren hebben.

In het ladertje die ik er toen heb bijgekocht zit ook een ventilator (die de cellen koelt veronderstel ik).
Als ik ze laad aan 2.4A dan worden ze gewoon een beetje lauw maar zeker niet warm. Als ik ze laad aan 4A, dan worden ze wat warmer maar ik kan ze zeker nog gewoon vastnemen.
Het warm worden tijdens het laden is dus niet goed.
Wat als ik dan er een extra ventilator erboven zet om ze extra te koelen. Ik heb hier bvb nog een oude PC fan liggen. Kwestie dat ik mijn ladertje (waar ik 60 euro of zoiets voor betaald heb) nog op een veiliger manier kan gebruiken voor mijn cellen.

Vaak is dat het wel, ze zeggen dan wel een half uur of zelfs 15 minuten maar dat gaat dan alleen op voor de meest simpelste cellen die je kunt vinden en zal een 2900mAh alsnog 3 uur duren.

Naar mijn mening de beste "normale" lader voor penlites en aanverwanten:
Maha Powerex MH-C9000

Groet, Rob.

PS: Dit lijkt nu op spam, maar mijn account is een tijd verwijderd geweest wegens inactiviteit. Heb net een nieuwe moeten aanmaken. Dat mijn account nieuw is, betekent dus niet dat ik :n00b:...

Back