Gewoon gezond boerenverstand...

En ook het stukje wat iemand (ik meen Brutus) schreef over de houten rotorblaadjes: ik heb op die Shuttles van alles geprobeerd, maar nooit enig verschil (voordeel) t.o.v. de originele houten rotorblaadjes gemerkt. Zo had ik bijvoorbeeld van iemand een paar BERP-bladen gekregen, waren per stuk bijna twee keer zo zwaar als een houten Shuttle-blad, scheelde bijna niks (was achteraf gezien misschien niet geheel ongevaarlijk trouwens).

Klopt... Die BERP bladen trokken bij mijn shuttle de bladbouten krom.... Er waren wel een paar kunststof bladen (ik weet echt het merk niet meer, lang geleden) holle epoxy bladen en daar vloog het ding merkbaar beter mee.

Mijn Shuttle was eentje van de eerdere generaties, ZX van rond 1988 of 89, maar ik moet heel eerlijk zeggen: het ding vloog absoluut goed, maar was geen vergelijk met de Vario JetRanger die ik ernaast had.

Diue Audacity, tsja, de fabricant beweert dat je er ook gerust 3D mee kunt doen, maar dat het niet de specialiteit van het ding is. Dan lees je op de amerikaanse forums mensen vragen: is deze heli wat? en dan hoeft er maar één person te zeggen "mijn T-rex klimt harder" of "mijn JR is lichter" of "mijn Raptor rolt sneller", en men haakt alweer af....

En dat is zóóóóó jammer.....

Ik blijf nog steeds mijn SkyFoxen met grote voorkeur de fijnst vliegende heli's vinden, JUIST omdat het allemaal niet zo hard HOEFT. Omdat je er zoveel meer mee kunt dan alleen maar hersenloos blingen....

Groet, Bert

men bedenkt zelf niet meer, men volgt alleen wat anderen zeggen..
op een klein percentage na.

ga maar eens kijken bij de huizenverkoop..
regelmatig moet er opnieuw ingericht worden, omdat de kopers het niks vinden.
en na de verbouwing is het opeens prachtig.. mensen kijken niet door de bestaande inrichting heen..

zelfde bij auto's.. een auto zonder roest, maar intern kapot verkoopt sneller dan een auto met roest, intern perfect.

Die afstellingen kijkt ook niemand meer doorheen...
zie veel discussies over stabilisaties..
"de mijne vloog meteen rocksolid"
leuk. mijne ook, met hetzelfde ding. alleen heb ik hem daarna toch aangepast om hem op mijn manier van sturen gericht te krijgen.
ik heb ook wel eens een stabilisatie gehad die niet meteen goed vloog. bleek dat er te veel trilling in het frame zat.
bij een ander heb ik wel eens een paar draden tussen frame en estab vandaan gepeuterd, daardoor konden de trillingen recht de unit in. daarna was het goed..

ik geef wel eens les met mijn heli (heeeel soms), meestal krijg ik dan de opmerking dat hij zo agressief vliegt...
maar ik hou nou eenmaal van dat gevoel in de heli. niet dat ik agressief vlieg..
alleen je moet er ff aan wennen. Voor non estab vliegen is het wel prettig als je dat gewend bent trouwens..
en als bijkomend voordeel, hun eigen heli is opeens veel beter te controleren volgens hun zelf ;-)

Binnen de grenzen van vermogen en de aanslagen, zul je de meeste heli's best agressief afgesteld krijgen.
of dat handig is, is de volgende..
of de piloot er vrolijk van wordt, is weer de volgende ;-)
en al stel je hem agressief af, hoeveel mensen zullen dat ook echt werkelijk gebruiken?

Back