En ook het stukje wat iemand (ik meen Brutus) schreef over de houten rotorblaadjes: ik heb op die Shuttles van alles geprobeerd, maar nooit enig verschil (voordeel) t.o.v. de originele houten rotorblaadjes gemerkt. Zo had ik bijvoorbeeld van iemand een paar BERP-bladen gekregen, waren per stuk bijna twee keer zo zwaar als een houten Shuttle-blad, scheelde bijna niks (was achteraf gezien misschien niet geheel ongevaarlijk trouwens).
Klopt... Die BERP bladen trokken bij mijn shuttle de bladbouten krom.... Er waren wel een paar kunststof bladen (ik weet echt het merk niet meer, lang geleden) holle epoxy bladen en daar vloog het ding merkbaar beter mee.
Mijn Shuttle was eentje van de eerdere generaties, ZX van rond 1988 of 89, maar ik moet heel eerlijk zeggen: het ding vloog absoluut goed, maar was geen vergelijk met de Vario JetRanger die ik ernaast had.
Diue Audacity, tsja, de fabricant beweert dat je er ook gerust 3D mee kunt doen, maar dat het niet de specialiteit van het ding is. Dan lees je op de amerikaanse forums mensen vragen: is deze heli wat? en dan hoeft er maar één person te zeggen "mijn T-rex klimt harder" of "mijn JR is lichter" of "mijn Raptor rolt sneller", en men haakt alweer af....
En dat is zóóóóó jammer.....
Ik blijf nog steeds mijn SkyFoxen met grote voorkeur de fijnst vliegende heli's vinden, JUIST omdat het allemaal niet zo hard HOEFT. Omdat je er zoveel meer mee kunt dan alleen maar hersenloos blingen....
Groet, Bert