Gezamelijke zeil/wedstrijd dag??

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hoi allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een S75. Voor de meeste een onbekende RC boot. Het is een exacte copy van een echte 75 voeter. Binnen onze klasse zijn er momenteel 62 gebouwd. De meeste daarvan varen in Enkhuizen, maar sinds kort is er op de Braassemmermeer ook een fanatiek groepje bezig. (kom eens kijkekn)

Ik zat te denken dat het misschien wel eens leuk zou zijn om een gezamelijk evenement te organiseren. Binnen nederland varen er redelijk wat verschillende boten: S-75, M-class, MicroMagic, IOM etc etc.

Geef hier je mening, misschien komt er iets leuks uit.

Het is mijn mening, maar ik denk dat het langzamerhand allemaal een beetje veel word. Om het leuk te houden zou ik zeggen hooguit 2 a 3 keer per jaar een (wedstrijd)zeildag. Ik zal niet zeggen dat het anders een sleur word, maar ik zou het juist een beetje exclusief houden. Maar, ik ben ook wel benieuwd hoe de anderen hier over denken.

Lijkt mij leuk idee. Zelf ben ik een van de (inmiddels) vele micromagic zeilers. Afgelopen jaar was de Estoniatourtocht in Dokkum (ergens eind mei/ begin juni) erg leuk. Afgelopen zondag werd er gevaren met verschillende klassen bij zeilgroep Harderwijk en zo zijn er meer wedstrijden/ tourtochten waar met verschillende klassen aan mee gedaan kan worden. Kijk eens op de Micromagic- site, vghm, e.d. Mocht je nog belangstelling hebben voor de (nog te organiserende) nachtzeilwedstrijd (kortste nacht van ´t jaar) in juni a.s. dan kan dat natuurlijk ook.

Alvast tot ziens,

Frank

Zelf zou ik graag eens meedoen aan zo'n zeildag en kan een aantal S75 zeilers meenemen. Het probleem zit hem een beetje in de maanden waarin het normaal gevaren wordt. Aangezien er binnen de S75 klasse voornamelijk "echte" wedstrijdzeilers zitten kan je begrijpen dat we in de periode April - September liever in onze grote boten wedstrijden varen.

Met de Micro,s varen we gewoon het hele jaar door,als het eventjes kan van evenement naar evenement.Misschien moeten we de koppen eens bij elkaar steken,neem ook eens contact op met Henk Modderman VGHM.nl dan gaan we wat leuks opzetten.Dan neem ik ook wel een groep boten mee vanuit het hoge noorden.

Thijs Oosterheert
Model Zeil Groep Noord
www.mzgn.nl

De RC-groep voor alles wat wil zeilen

Als je het kan fixen om naar Den Helder te komen met wat S75 zeilers
We hebben daar ieder jaar een vaar-weekende 18-19 en 20 juni.
Iedereen is welkom, verschillende verenigingen komen al.
Je kan dan zeilen tegen een 8 tal 1 meter klasse zeilboten. :D
Graag aanmelden als je komt.

Morgen wordt er MicroMagic gevaren op Gaasperplas(zie MM-site) in kader van wedstrijdserie!!!! Op de site vindt je nog meer data en meetings waar elk zeilschip ook welkom is en je kan kennis maken met MM!!

LaurenZ/MM117

Hallo Tiepje/Team Pandion

Verder zijn er vergevorderde plannen voor een "kanalen-race" onder de bruggen over het kanaal thv.Schagen.

Gooi die S-75 of die 1 Mtr. van jullie d'r maar rustig bij,dat vinden onze MM-s juist hartstikke leuk,vooral bij licht weer kun je dan lachen......dan komen we een borreltje bij je aan boord halen,of omgekeerd....het maakt toch niet uit hoe groot je bent....maar denk er om: niet stiekum over ons heenvaren hoor!Dat vonden we van de RINO,s ook niet leuk maar die hebben het nu weer bij ons weten goed te maken,we hebben een gratis stootkussen-setje gekregen.

Thijs Oosterheert :wink: :wink:
Lobke NED 17
Micro magic Zeil Groep Noord
Modelzeilgroep
www.mzgn.nl

Back