Gezocht 2 cilinder benzine motor. (Robin MBT 415)

Discussie in 'Speedboten' gestart door NQDtransformer, 10 jan 2018.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb ooit, in een grijs verleden, een iets te snelle boot gehad, die was niet normaal te keren, die draaide om de neus.
    Ik heb toen een turnfin in het midden, ergens in het zwaartepunt van de boot gezet en dat werkte wonderwel, het ding was toen redelijk normaal te sturen.

    GJ
     
  2. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    In wat voor hydro romp moet deze motor komen dan?
     
  3. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Dat is ook mijn idee GJVO er zit nu een 15kg servo in voor het sturen maar echt goed reageren op inputs doet hij niet.
    De motor moet in een graupner G1 van 1,2M komen Lexo.
    Motor komt een dag later binnen door een foutje van mijn kant.
    Zodra deze er is zet ik hem op het draadje.

    Gr eddy
     
  4. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    En dan de turnfin midden onder de romp? Interessant.. Nog nooit gezien. Wel onder platbodem rompjes of shallow-V rompjes.

    De turnfin op een hydro staat schuin naar binnen of gebogen naar binnen om de binnenste drijver op het water te houden.
     
  5. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Bij de echte hydro ik bedoel dan de grote wedstrijd boten, zit er een zwaard onder de romp van 70 tot 100mm. Deze doet het zelfde dan onze kleine turnfinnen. Weet alleen niet of het werkt.
    Dat de Fin schuin naar binnen moet staan weet ik wel, hier heb ik al een verstelbare steun voor gemaakt.
    Motor komt vandaag binnen draaibank staat al met smard te wachten om de cilinders af te draaien zodat de koelmantels er op kunnen.

    Gr eddy
     
  6. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    Nee hoor, die zit aan linker drijver (achterkant drijver) bij de unlimited hydroplanes, in Amerika varen ze linksom. Verder zitten er geen vinnen onder.

    De oudere hadden een verlenging van de voorste drijver naar achter onder de romp, maar das niet echt een vin.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2018
  7. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    [​IMG]
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Oh sorry, even overheen gelezen dat het de Graupner hydro was.
    Nee, dan moet de turnfin echt op de sponson.
    Het ding waar ik het over had was een V-bodem.
    een 15 kilo servo zou voldoende moeten zijn om het roer om te krijgen, mits je de verhoudingen op de hevels goed hebt.
    Als ie niet keert zit het probleem in het zwaartepunt of de plek van de turnfin.
    Of je gaat gewoon niet hard genoeg...

    GJ
     
  9. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Dat het niet hard genoeg gaat was ik al wel achter. Daar ben ik mee bezig. Motor moet er vandaag zijn. Ben zeer benieuwd in welke staat hij verkeerd.
    Ik heb en maat die een lang verleden heeft met tunning van 2takt motoren. Hij heeft ook een programma om precies uit te rekenen wat voor uitlaat het meeste vermogen geeft. Hij vermoed dat er zeker 10pk of meer uit te halen is. Moet alleen alle info doorgeven boring x slag uit en in laat hoogtes max toeren enz hij gaat er mee aan de slag zodat ik de uitlaat kan gaan maken uit 0,2mm staalplaat.

    Gr eddy
     
  10. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    een twee blads prop gaat harder. een 3 blads beter in de bocht. je kunt gewoon een kleiner 3 blads nemen als die,m niet mooi rond krijgt.


    grt tom.
     
  11. haje74

    haje74

    Lid geworden:
    1 aug 2010
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Zutphen
    Leuk om mee te kijken hoe je de motor gaat aanpakken; ikzelf heb hier weinig ervaring mee en zal er uiteindelijk ook aan moeten...
    Ben benieuwd naar dit verslag; de discussie is er niet minder om;-)

    Succes!
     
  12. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hallo heren

    Nou nieuwe baan op zak en weer verder met het blokje.

    Ben erachter dat de ontsteking niet op de originele plaats kan komen omdat deze onder uit het vliegwiel huis steekt. Dus de grondplaat voor de koppeling moet opnieuw bedacht worden.

    Ik zet de ontsteking nu aan de bovenzijde van het vliegwiel, dus 180graden verdraaid. Bougie kabels omdraaien en het zou weer moeten werken.

    1 cilinder is uit de romp en delen die ik weer kan hergebruiken komen op de 2 cilinder. Andere isolatoren voor de carb’s zijn onderweg. Deze moesten korter zijn anders past het niet in de romp ivm de breedte.

    Foto volgt snel zaterdag de cilinders afdraaien.

    Gr eddy
     
  13. bouwepel500

    bouwepel500

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    66
    Locatie:
    smilde
  14. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hallo
    Nee dank je.
    Vind het wel leuk dat je hieraan denkt. Zeer bedankt voor het aanbieden.
    Gr eddy
     

Deel Deze Pagina