Gezocht 3D kistje 700gram

hmm..

Ksou graag een full boddy hebben :P

De acromaster daar heeft die moter iets te weinig power voor 3D (max 1400gr/trust)

Voor de Gemini is ie te sterk denk ik :? want daar raden ze een 79gram moter aan....

Dit iets?
12755_01.jpg

Weegt 700 gram..

http://www.bmi-models.com/

de electro sport serie van BMI zitten wel meer leuke kistjes tussen, het schijnt dat de CAP 232 en de Extra echter rotdingen zijn. Ik vlieg zelf met een Vision EP

12709.jpg

Toestelletje woog af-fabriek ~450 gram vliegklaar (met 60gram brushless motortje), maar ik heb 'm opnieuw gefolied (oracover) en er een Roxy 3536-06 opgezet, de motor waarmee een Acromaster goed vol 3D kan vliegen.. ding weegt nu 700 gram, dus beetje overpowered is hij wel. Vliegt erg goed moet ik zeggen en voor kunstvlucht goed geschikt in deze setup, maar of het ook een 3D kistje is.. de rollrate van het ding is insane (sneller dan een acromaster met VOLLE uitslagen), het hoogeroer reageert hij goed op maar het zou kunnen dat je voor 3D te weinig rudder authority hebt. Meskanten doet hij goed, als ik 'm goed zou trimmen zonder couplings.

Let wel op dat dit kistje zo gemotoriseerd, zeker geen parkflyer meer is. Daar is hij dan veel te snel voor.

Denk dat je voor het echte 3D werk beter geholpen bent met een ander kistje uit dezelfde serie, maar ze hebben keus zat ;)

hezik zei:
Dit iets?
de electro sport serie van BMI zitten wel meer leuke kistjes tussen, het schijnt dat de CAP 232 en de Extra echter rotdingen zijn. Ik vlieg zelf met een Vision EP

Denk dat je voor het echte 3D werk beter geholpen bent met een ander kistje uit dezelfde serie, maar ze hebben keus zat ;)

Hmm, ik dacht dat bijna allee 3D of acro toestellen zon rotdingen waren?

heb ik dan toch verkeert voor :?

die cap en extra zijn wel de mooiste :P

Ik zoek echt een kist voor alleen Full 3D

Mods willen jullie dit topic naar electro verplaatsen?

Mvg
Steven

Nou ja rotdingen, een 3D kist hoeft zeker geen rotding te zijn hoor.. een goede funtana is bv. best een schatje. De acromaster ook wel.

Ik weet ook niet of het mbt. de cap en de extra echt zo is. Heb die dingen noch gezien, noch gevlogen, maar kreeg die opmerking hier op het forum over die kistjes, van een 3D piloot.. had met het zwaartepunt te maken dacht men.

hezik zei:
Nou ja rotdingen, een 3D kist hoeft zeker geen rotding te zijn hoor.. een goede funtana is bv. best een schatje. De acromaster ook wel.

Mja, ik had het eigelijk over de modellen van BMI :roll:

ik heb nu een depron funtana full body en da ding vliegt zeer leuk :D

daarom het smaakt naar meer! 8)

Hoi Airbus,

Als je wil kan je de site van Fliton.com eens bekijken. Zij hebben een Edge 540 mini en 2 Extra 300's (of 330, weet het niet uit mijn hoofd) met lichtjes verschillende afmetingen...
Ze zijn o.a bij volltmaster.de en lenger.de te verkrijgen.
Ze kosten een beetje meer dan wat er meestal in de locale modelbouwwinkels naar je hoofd gesmeten wordt, maar ze zijn die extra kostprijs MEER dan waard! De filmpjes die je op hun site kan vinden spreken voor zich.
Als ik de voorbije jaren 1 ding heb afgeleerd, dan is het wel van altijd het goedkoopste te kiezen! Heb me vroeger véél te véél laten vangen door goedkope rommel! Tot ik ooit eens 50 euro meer uitgaf! Al het vorige wat ik gekocht had was plots allemaal wegggesmeten geld! Sindsdien ben ik pas echt plezier beginnen beleven aan deze hobby, en das tenslotte toch de bedoeling zou ik denken :wink: 3D toestellen horen juist SUPER BRAAF te zijn, want 80% van de 3d acro gebeurt met heel grote aanvalshoeken. Laat je dus vooral niet vangen door goedkope afgietsels zoals een bmi extra ofzo! Met alle respect voor iedereen die zo'n toestelletje heeft want ze ogen mooi en vliegen wel, maar als je 3D wil vliegen moet je iets anders kopen... :wink: Die Edge en Vision EP van BMI zullen volgens mij wel heel wat beter vliegen dan hun extra, cap en sukhoi... De vision doet me trouwens veel denken aan de Fliton Quit Storm :)

3D toestellen zoals die van Fliton, Extreme Flight Rc of Sebart bijvoorbeeld zijn duurder (laat ons zeggen ongeveer 50 a 60 euro duurder) omdat er veel meer tijd en research in het ontwerp zit voor optimaal gewicht-sterkte-aerodynamica en ze zijn complexer om door de fabriek tot ARF gebouwd te worden... Das trouwens ook het geval voor hun F3A (strakke acro) toestellen.

idd Filton heeft wel mooie modellen.

Ik wil wat groter/zwaarder gaan omdat ik denk dat dit beter vliegt,
en meer stabieler is met een beetje wind.
Heb me altijd bezig gehouden met depron zooi dat Kost toch niet veel :P,
en ach als je iets kapot vliegt dan bouw je er gewoon een nieuwe he :wink:

Die extremefight Yak 54 wil ik zeer graag hebben, maar dat is eigelijk over mijn budget :s
Dan ben je al gou 500€ kwijt en dat vind ik toch wat veel :P (lees draadje Chickinox :wink:)
Maar idd ik wil zeker meer dan 80€++ uitgeven voor een mooi en degelijk gebouwd kistje.
Die van extremefight zijn ook een maatje groter, dus heb ik aan deze moter niets meer.
Ik zit momenteel niet in een club dus, word ook moeilijk vliegen dan. :s

Dit vind ik wel een strak kistje :

http://www.voltmaster.de/1322/Pitts - 800 mm Spannweite/details.html

Voor zon kistje heb ik al de elektronica al liggen dus :D
Iemand ervaring met het merk Braeckman?

Ook had ik gedacht aan een Katana Mini van Precision Aerobatics,
maar ik denk dat dit motertje 106gram nogal zwaar gaat zijn :s

Steven

Ik vrees dat die pitts niet meteen een 3D bakje is. Zou tof zijn als ik me vergis want hij is wel mooi.

De Katana mini is dat zeker wel! :)
De nieuwe Fliton Extra 260 heeft ongeveer dezelfde afmetingen als de katana mini, dus no problem...

De BMI Extra is alles behalve een 3D toestelletje

Wat je motortje betreft, 1350 rpm/v is vrij hoog voor 3D maar het zal wel te doen zijn, 350W is niet slecht denk ik :wink:

Ja, niet makkelijk. Ik me een tijdje geleden ook zitten rotzoeken naar een geschikt 3D toestelletje.
Ik wou geen lichte depron, het liefst in foam (elapor) geen bespannen. Multiplex heeft altijd goeie sterke modellen en je bent altijd zeker dat ze prima vliegen.Maar ze hebben eigenlijk een gat in hun gamma: een kleine acromaster!!!!
Uit pure ellende heb ik me dan maar een normale acromaster gekocht. Vliegt geweldig, maar vind hem te groot.
Je kan natuurlijk nog altijd een U-CAN-DO-3D kopen,maar dan zit je wel met een vliegende banaan :roll:

Of je koopt een toestel wat redelijk in de buurt komt, en verbouwt het dan. Als ik mijn Vision zou uitrusten met betere servo's (en betere stuurstangen etc) en een iets groter hoogteroer en rudder, zou het een prima 3D kistje kunnen zijn. Dat is dus ook zeker iets wat nog eens gaat gebeuren..

Voordeel van deze maat kistjes is; het is 3 keer niets qua bouwwerk. Je zou er dus ook eentje zelf kunnen bouwen, als je goede tekeningen kunt vinden of het aandurft om het zelf te ontwerpen.

Een e-flite mini funtana niet iets?

EFL2425-450.jpg

Of is die te zwaar?

Wazig overigens.. bij lindinger hebben ze er eentje van 940cm en 650 gram, e-flite zelf spreekt van 1092cm en 800 gram..

He hezik dat ziet er mooi bakje uit :D

heb even op die site gezien van e-fliterc, en kmoet zegge ziet er mooi uit :D

zijn er soms dealers in de buurt van dit toestel?

hezik zei:
Wazig overigens.. bij lindinger hebben ze er eentje van 940cm en 650 gram, e-flite zelf spreekt van 1092cm en 800 gram..

Spannweite: 1092 mm
Gewicht: 820 g
Motor: Park480/Power10
Steuerung: H,S,Q,M
Hersteller: E-Flite
Rumpf: Holz
Flächen: Holz/Rippenb.
Ausführung: F-Fertigmodell
Akku: 3S/2200mAh LiXX

EFL2425-450.jpg

Spannweite: 940 mm
Gewicht: ab 625 g
Motor: Park 400 4200U/V
Steuerung: H,S,Q,M
Hersteller: Modell-Expert
Rumpf: Holz
Flächen: Rippenb.
Ausführung: F-Fertigmodell
Akku: 3S/1800-2100mAh LiXX

funtanaminiml5.jpg

Dat is het verschil :)

Ik vind wel geen Dealers :? alleen lindinger...

Ik heb zelf nog nooit wat gekocht bij lindinger, maar meerdere mensen bij ons op de club wel, en die zijn er ZEER over te spreken. Vlotte afhandeling van orders.. vandaag bestellen is overmorgen in huis.

mja weer dezelfde zever :roll:
heb juist account aangemaakt voor paypal.... in belgium motte een visa kaard hebben :evil:

idd, ik heb ook al vele positieve reacties gelezen op het forum.

Back