Gezocht: Accu voor felix.

Hallo,

Ik ben op zoek naar een accu voor mijn felix, het liefst zo licht mogelijk. Hij moet genoeg stroom leveren voor 2 mini servo's.
Mijn budget is 20 euro, inclusief eventuele lader. Het liefst bij conrad, want dat scheelt in verzendkosten omdat ik daar ook andere onderdelen bestel.

Alvast bedankt,
Groeten Thomas.

Losse batterijen (of accu's) in een batterijhouder zijn niet aan te bevelen in een RC vliegtuig voor b.v. de ontvanger accu ... hiervoor altijd gesoldeerde pakketjes gebruiken .....

Ok, hmm, toch is het wel lastig, ik lees nu net het topic over de uit-elkaar-gehaalde 9volt blokjes, best interresant, maar het lijkt me nogal moeilijk om zo iets werkends te krijgen,

Weet u misschien iets? ik heb een heel licht accu'tje nodig, en dan het liefst met bijpassende lader. Het moet niet zo heel zwaar zijn. Een lipo kan wel, maar dan heb ik gelijk een lipolader nodig.

Groeten Thomas,

Je hebt helemaal gelijk, sorry. Ik zal hier even wat meer informatie geven:
Ik ben van plan om een felix om te gaan bouwen, maar dan zonder motor, enkel 2 mini servo's, dus een soort van zweefvliegtuig, het moet zo licht mogelijk.
T
huis heb ik helemaal niks qua laders, wel wat losse adapters, maar daar kan je ook niet echt veel mee denk ik. Wel heb ik een lipo van een x-twin en een accupack van een nikko auto, een 4.8 volt 620 MAH accupack. Ik heb in totaal zo'n 20 euro voor de accu te besteden, het liefst bij conrad omdat dat dan scheelft in verzendkosten.

Hopelijk kunnen jullie me helpen, ik zal de titel ook even veranderen.

Alvast bedankt,

Groeten Thomas,

Ik neem aan dat je ook nog een zenderset nodig hebt?? maar als je eens kijkt voor een aanbieding van losse aa(a) celletjes en die aanelkaar soldeerd.(evt. met een beetje hulp) ben je ook goedkoop klaar.

tim

nee, ik heb alleen een ontvanger nodig, (40mhz, min. 2 kanaals)
Ik heb ook al gelezen hoe je die celletjes allemaal aan elkaar soldeert, maar ik heb een 30 watt soldeerbout, en dat is niet genoeg, ook denk ik dat ik er niet uit kom. Daarom kijk ik het liefst naar een kant en klaar setje.

Groeten Thomas

Hallo tim,
Bedankt nog! Maar trouwens, ik heb hier thuis ook nog een 4.8 volt accu, van een oude nikko wagen, dus zonder de goede aansluitingen, zou ik deze ook kunnen gebruiken?( 620 MAH) dan moet ik hem wel uit elkaar halen, en de goede stekkertjes er op maken, en hoe moet ik hem dan laden? want ik ben de origionele lader van de accu kwijt?

Groeten Thomas

Hmm, dat maakt me niet echt uit, ik heb ook nog een ander vliegtuig, dus dat is wel prima, maar 1x per uur is wel heel relax:D

Met een Felix bedoel je toch het EPP vliegtuigje van Conrad voor de prijs van € 7,95?
Als je dat radiobestuurd wil gaan vliegen dan moet je hele lichte apparauur inbouwen. Lipo's van 1200 mAh om alleen een ontvanger en servo's van stroom te voorzien lijken me nogal zwaar voor dit doel.
Een daarvoor geschikte ontvanger en servo kan je al voeden met één lipocel net een capaciteit van rond de 200 mAh of nog minder. Het gewicht van een dergelijke accu is minder dan 10 gram. Op het DLG-deel van het forum is daar vast informatie over te vinden.

In je eerdere berichten lees ik dat solderen problemen voor je opleverd. Toch wil ik je de goede raad geven daar wat energie in te steken en daar ervaring in op de doen. Modelbouwen zonder solderen is vrijwel onmogelijk, zoals je nu zelf al merkt. Het zelf samenstellen van een accupakket levert nu problemen op.

Succes!

N.P.S.

Als de felix zo licht is zou ik een plaat depron halen en dan daar een vliegtuigje uit snijden.
want ik denk dat het niet echt lekker vliegt zo'n ding met electronica.
bij bidproduct.com is de electronica heel goedkoop, wel iets mindere kwaliteit

Back