gezocht: alternatief voor vleugelverbinding

Ik ben een oude zwever ( Robbe Vartafly) aan het bouwen, de vleugel heeft een styroporkern en abachi beplanking. Nu geeft de bouwbeschrijving aan dat de twee helften aan elkaar gelijmt moeten worden en dan de naad van een glasmatje voorzien.
Omdat de spanwijdte bijna 2 meter wordt wil ik liever een gedeelde vleugel. Heeft iemand een idee hoe dit het best te doen is?

Dat is niet zo makkelijk te zeggen. Je zal een stukje ligger moeten maken waarin minstens een vleugelpen komt. Deze "ligger"komt op het dikste punt van het profiel. De stalen of koolstoffen verbindingspen moet daar dan in verwerkt worden.

Kom anders van de week effe langs dan help ik je opweg.

Bedankt Theo. :D ik kom erop trug als de condor magic helemaal klaar is. Heb trouwens de tekening die ik van je geleend had gekopieerd.

Ik heb ook nog een verminkte Robbe Vartafly liggen. Deze heeft echter 'klassieke' balsa vleugels.
De vleugelverbinding bestaat gewoon uit twee stalen pennen (een van 4mm en een van 2mm diameter) die in messing buisjes glijden in de vleugel.
Bij piepschuim moet je natuurlijk rond die messing buisjes wat verstevigingen aanbrengen.

Back