Gezocht bouw tekening voor mooie vliegtuig

hallo mensen

ik ben opzoek naar een bouw tekeningen van mooie vliegtuig

moet eigenlijk niet te moeilijk zijn gewoon een voor een beginneling

al vast bedankt

groet ronnie

Laatst bewerkt:
Hoi Ronnie,

misschien is het handig aan te geven waar je precies naar zoekt. Zoek je naar een vrije vlucht model, of een zwever, een electrovliegtuig, of een brandstofvliegtuig? En van welk formaat? 1 meter, of 3 meter? ;)

(oja, even 'vliegtuis' in 'vliegtuigen' veranderen in de titel :))

Oja sorry ik ben op zoek naar een electra vliegtuig qua langte mag het wel 1 meter worden of iets kleiner ik dacht zelf aan een straaljager achtig iets

Een straaljager achtig iets voor een beginner? Lijkt me niet heel verstandig. Beter beginnen met een gemoedelijk toestel (straaljagers zijn dat meestal niet)

maar ik zoek een tekening

Als je van tekening wil gaan bouwen word het als beginner veel duurder en meestal komt het eerste model nooit in de lucht .

Wil je vliegen leren koop een ARF en wil je het bouwen leren koop een kit waar alles al bij is en je naar een beschrijving kan bouwen en ervaring opdoen .

En kijk niet naar het mooie , hij moet gebouwt zijn om te vliegen . ;)

Mvg Johan

Koop een Robbe Charter bouwdoos. Er zijn een heleboel topics en forums waar de Charter omgebouwd wordt naar elektro. Mooie trainer, leuk om te bouwen. Hier staat een bouwdoos te koop. Robbe levert de Charter tegenwoordig ook als E-versie, dus met elektro setup. Die setup kun je overnemen zodat je zeker weet dat-ie goed is.

Laatst bewerkt:
Als je van tekening wil gaan bouwen word het als beginner veel duurder en meestal komt het eerste model nooit in de lucht .

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, hoe deden we het vroeger dan? Vaak moet er nog wel iets aangepast worden.... maar vliegen doet het altijd.:mrgreen:
En bouwen is een hobby apart, voor veel mensen even interessant/leuker als het vliegen zelf.

Succes met de bouw,
Cor

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, hoe deden we het vroeger dan? Vaak moet er nog wel iets aangepast worden.... maar vliegen doet het altijd.:mrgreen:

Vroeger is bij mij de 80ér jaren , toen kochten wij een FMT waar een tekening bij was .
In de FMT was dan een lijst met de spullen die je nodig hat en een bouwbeschrijving .

Uit mijn langjarige ervaring is mij gebleven dat een beginner met een kit en bouwbeschrijving een heel eind komen .
Hier moet af en toe ook nog iets verbetert of verandert worden voor de maiden.

Maar met alleen de tekening komt 90% net ver .

Mvg Johan

Het hoeft niet duurder te zijn van tekening hoor. Een depron vliegtuig kost aan materiaal misschien 15 euro :)

Dan wat electronica van Hobbycity erin en je hebt voor 120 euro een prima vliegend vliegtuig!

Groet,

Ludo

Ik zou de tigermoth uit het bouwverslagen gedeelte hier op het forum bouwen. Die vliegt echt super makkelijk en ziet er leuk uit als je hem netjes maakt. Ook staat er een hoop info in het bouw draadje. Ook de citabria uit het indoor en parkflyer gedeelte is makkelijk te bouwen / vliegen. Ik heb ze allebij gemaakt met een span van 1 meter uit 6mm depron.

Back