gezocht: bouwtekening charter of ander beginnersvliegtuig

mijn vader en ik willen graag met modelvliegen beginnen maar we hebben al enige ervaring met andere vliegtuigen
en nou lijkt het ons leuk om zelf een vliegtuig te maken.

groeten stijn tip

heeft iemand een tekening voor ons liggen welke die eigenlijk wel kwijt kan??

alvast bedankt

kan ik die taxi en die westerly gewoon van de tekening afbouwen of heb ik daar nog een onderdelelijst voor nodig? :?:

hoi

welk model raden jullie mij dan aan want het moet een simpel te bouwen vliegtuig zijn. en kan ik ze eventueel nog ombouwen naar rolroertrainer?

groeten stijn tip

tip zei:
mijn vader en ik willen graag met modelvliegen beginnen ...
Je kunt beginnen met een vliegtuig vanaf tekening bouwen maar ik zou voor een bouwpakket kiezen, aangezien je nog geen bouwervaring hebt. Er komt een hoop op je af, houtkeuze (quartergrain????, nerfrichting, sterkte ...) Kijk/informeer ook eens bij de club in je buurt. Twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs:
www.airtoi.com-> clubs
www.modelvliegsport.com -> clubs

Nuttige tips voor beginners:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_view_article.php?aid=28

Ik heb hier nog een Robbe charter liggen waar wel aan is begonnen maar die nog lang niet af is.
Deze heb ik gekregen van mijn oom, die waren op het werk het magazijn aan het opruimen en kwamen het toestel tegen.
De zijpanelen en de onderkantvan de romp zitten aan elkaar en de vleugels zijn , qua ruwbouw, bijna af (hetzij niet zo erg netjes, maar daar kun je zelf verandering in brengen)
Hij is bijna helemaal compleet, afgezien van het voorwiel en waarschijnlijk wat balsa plaatjes.
Alle originele tekeningen zitten erbij, formaat 1:1
Ik wilde hem eigenlijk zelf gaan bouwen maar ik heb er bij nader inzien eigenlijk helemaal geen tijd voor, als je wilt mag je hem voor niks komen ophalen.
Zoals ik al zei, moet je er zelf wel wat moeite voor doen om het netjes te krijgen, maar het begin is er in ieder geval.

Groetjes, Jesse.

ron van sommeren zei:
tip zei:
mijn vader en ik willen graag met modelvliegen beginnen ...
Je kunt beginnen met een vliegtuig vanaf tekening bouwen maar ik zou voor een bouwpakket kiezen, aangezien je nog geen bouwervaring hebt. Er komt een hoop op je af, houtkeuze (quartergrain????, nerfrichting, sterkte ...) Kijk/informeer ook eens bij de club in je buurt. Twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs:
www.airtoi.com-> clubs
www.modelvliegsport.com -> clubs

Nuttige tips voor beginners:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_view_article.php?aid=28
hoi ron

mijn vader en ik hebben al enige ervaring met andere modellen en we zijn al verschillende malen bij een modelvliegclub geweest.

groeten stijn tip

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb hier nog een Robbe charter liggen waar wel aan is begonnen maar die nog lang niet af is.
Deze heb ik gekregen van mijn oom, die waren op het werk het magazijn aan het opruimen en kwamen het toestel tegen.
De zijpanelen en de onderkantvan de romp zitten aan elkaar en de vleugels zijn , qua ruwbouw, bijna af (hetzij niet zo erg netjes, maar daar kun je zelf verandering in brengen)
Hij is bijna helemaal compleet, afgezien van het voorwiel en waarschijnlijk wat balsa plaatjes.
Alle originele tekeningen zitten erbij, formaat 1:1
Ik wilde hem eigenlijk zelf gaan bouwen maar ik heb er bij nader inzien eigenlijk helemaal geen tijd voor, als je wilt mag je hem voor niks komen ophalen.
Zoals ik al zei, moet je er zelf wel wat moeite voor doen om het netjes te krijgen, maar het begin is er in ieder geval.

Groetjes, Jesse.

beste jesse

ik heb interesse in jouw charter en wil hem wel overnemen. kan ik alleen een paar details krijgen zoals wat er allemaal bij zit bijv. stuurstangen.
kunt u misschien ook een paar foto's maken van het vliegtuig?

groeten stijn tip

ja hoor, dat is geen probleem ik zal vanavond even foto's maken en als ik tijd heb zet ik ze gelijk even online, maar dat wordt misschien ook wel morgen.

Groetjes, Jesse.

ps: ennuh, zeg maar "jij" tegen "u" hoor :P

beste jesse.

jij zij dat ik er wel wat moeite voor moet doen om het netjes te krijgen.....

wat bedoel je eigenlijk mee?

groetjes stijn tip

beste jesse.

jij zij dat ik er wel wat moeite voor moet doen om het netjes te krijgen.....

wat bedoel je eigenlijk mee?

groetjes stijn tip

Ik heb de spullen mee naar mijn werk, dus ik zal als ik vanavond klaar ben even de foto's online gooien, oke ?
Dan kun je ook gelijk zien wat ik bedoel.

Groetjes, Jesse.

Back