Net wat Dries schrijft...
Maar gaat je ook goud geld kosten aan balsa en elektronica. Je zult hem structureel moeten redesignen. Niet te licht, niet te zwaar. Je kan het niet zomaar opblazen met 200%. Dat gaat denk ik mis.
Ook aan motoren en accu's wordt het een stevig euro-offer, folie niet te vergeten, puntzakken vol servo's, of zware jongens en een stabiele stroomvoorziening voor (PowerBox) dat alles. Tikt fors door.
Dan het transport... Dat vraagt om een bus. Achter een brommer of fiets. Kan, maar het is geen robuuste surfplank die je even uitlaat op een watertje...
Ben je een gevorderde vlieger cq bouwer? Geen probleem. Ben je een starter? Dan echt niet doen. Voor het zelfde geld vlieg je 10 vliegtuigen.
Dat je hem zou vergroten tot net geen 2 meter, dan is het best te doen. Formaatje Rascal 40

Da's te transporteren... in een autootje... Dan kan je op 6S gaan zitten, bijkans net onder de 3 kg.
Mooie 400kv van Turnigy, 100A regelaar, 5000mA, 6S, 14 x 10 prop...
Heb je uitgemolken (thermiek) bijkans +40 minuten vliegbeweging.
Ik had je al wat inzichtelijke links van RC-Network toegezoenden met de Charter XXL.
Stevige projecten. Mooi uitgewerkt.
Enthousiasme is te waarderen, ik ga dat niet temperen! Absoluut. Maar bezint eer ge begint.
Voor wat het waard is!,
Groet Bas