Gezocht bouwtekening Spitfire mkII big scale

Heeft er iemand een bouwtekening van een Spitfire mkII
Liefst big scale wil er een gaan bouwen van minimaal 3 meter

Hallo,

Ik heb ergens een tekening liggen van een big scale Spitfire. Ik weet niet of dit een Mk II is. Ik zal volgende week kijken en dan bericht ik je dat.

Bert

Hallo,

De tekening heb ik opgezocht. Het is een opgeblazen Brian Taylor tekening van de Spitfir MK IX, dus met elipose vleugels. Maar .... het model zou ongeveer 2.00 meter spanwijdte gaan krijgen en dat is een meter te klein. (Minimaal 3.00 meter)

Ik kan je dus niet echt verder helpen.

Groet,

Bert

Vraag eens aan Yke Rusticus.
Heeft diverse tekeningen van grote schaal modellen.
Vraagt er wel geld voor.
Te bereiken via Aeria site.
Indien die niet te vinden is, op shrike.nl staat een link

bart, als ik jouw was zou ik dan de tekening van mick reeves nemen. Die is wel 1/4 en dus 260cm, maar je zou hem kunnen opschalen.
Ik heb de tekening zelf ook. Contructie vind ik erg goed, en niet moeilijk te bouwen.
Verder is hij helemaal schaal, met deelbare vleugel en afneembaar stabilo en staart voor transport.

Voor info.. www.mickreevesmodels.co.uk

Peter

Beste Peter,

Bedankt voor de reactie, de modellen zien er erg goed uit!
Ik ga hem mailen voor de tekening.
En dan dit najaar maar eens flink bouwen :-)

Groeten Bart

Ja zeker ga ik dat doen maar het wordt pas in het najaar dat ik daar aan wil beginnen betere temperatuur om te bouwen en meer tijd.:-)

Heb wel gister een kleiner half afgebouwde Spitfire gekocht om alvast iets leuks te hebben :D

Hou je op de hoogte van de bouw vorderingen

Groeten Bart

Hoi Bart,

Als Spitfire fan wil ik op de hoogte blijven van je project!!!
Wat is de reden dat je naar een 3 meter Spit wil gaan?

Tot hoors
Tom

Beste Tom,

Ik heb de Spitfire altijd al een mooi toestel gevonden vandaar dat ik wil bouwen en de rede dat ik een grote wil is omdat big scale er waanzinnig cool uitziet en je kan er alles in bouwen wat je wil qua grote.

Ben bezig met Mick Reeves hij heeft 1/4 dus nog even geduld...

Groeten

Bart

hoi fonziebear

heb jij die tekening al
zoja is het mogelijk dat een copie
kan over nemen
laat het me even weten

hej fonziebear k zou m ook wel willen gaan bouwen zou je voor mij ook de tekening kunnen regelen uiteraard tegen vergoeding natuurlijk? alvast bedankt grtn richard

Ik heb zelf de 1/4 spit van Mick gebouwd en deze machine vliegt ontzettend goed. Zie ook www.kunenborg.nl

Als je nog vragen hebt of tips nodig bent hoor ik dat wel.[/url]

Ik weet aan tekeningen voor een 1/4 mkII te komen
Ben zelf de mkIIb aan het bouwen
van de tekeningen van Yke rusticus
Verschil met zijn spit en alle andere tekenaars is iets van 4 kilo minder gewicht
En daardoor een beter vliegbeeld

Back